zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kinderen doorzien reclametrucs beter dan ouders denken

27 februari 2003 - Op kinderen gerichte reclame wordt dikwijls bekritiseerd. Reclame voor snacks die kinderen dik maken, chatrooms die pedofielen zouden aantrekken en computerspelletjes die kinderen aanzetten tot geweld zijn thema`s die momenteel zeer leven onder ouders.

Toch lijken kinderen kritischer tegenover reclame te zijn dan ouders denken.



Realiteit en fictie
Al op jonge leeftijd doorzien kinderen de tactieken van adverteerders en leren ze realiteit te onderscheiden van fictie. Uit onderzoek van de Britse Salford University in opdracht van het Chartered Institute of Marketing (CIM) blijkt dat steeds meer ouders kinderreclame gewoon zijn gaan vinden.

Uitleggen
Ouders van kinderen van 5 tot 11 vinden het wel hun taak om zonodig de informatie die reclame biedt uit te leggen, maar realiseren zich dat ze lang niet alle reclame waaraan kinderen worden blootgesteld zien. Een ander onderzoek voor het CIM door Mintel toont aan dat kinderen tussen de 11 en 14 zichzelf al als jongvolwassenen zien en vinden dat ze hun eigen, al dan niet op reclame gebaseerde, aankoopbeslissingen kunnen nemen. Ze voelen zich zelfs meer `in touch` met reclame dan ouders of leraren.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10