zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top-10 tijdverspillers

25 februari 2003 - Efficiënt werken wordt nogal eens bemoeilijkt door slecht overdachte of zinloze omstandigheden. Wordt u ook zo vaak ge-cc't per email, terwijl de digitale briefwisseling u niks aangaat?

Zo zijn er nog meer tijdverspillers. Doe er wat aan en presteer meer in minder tijd.



Top-10 tijdverspillers
De top-10 tijdverspillers is als volgt:

1. Onderbrekingen (onverwacht bezoek, telefoon)
2. Zinloze post, email en vergaderingen
3. Slecht toegankelijke, doch essentiële informatie
4. Regels, voorschriften en ongeschreven wetten
5. Procedures (bijv. bij het maken van een jaarplan of begroting)
6. Geen prioriteiten stellen
7. Delegeren, maar toch betrokken willen blijven
8. Superieuren die veel willen, maar niet kunnen beslissen
9. Teveel beloven en dat weer moeten goedpraten
10. De agenda-indeling als feit beschouwen

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10