zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Huismerken doen het steeds minder goed

28 februari 2003 - Na een jarenlange opmars lijkt de kentering in de populariteit van huismerken definitief. De huismerken van supermarkten zijn in 2002 opnieuw omzetaandeel kwijtgeraakt.

Het aandeel van de handelsmerken food en non-food in de totale supermarktomzet daalde met 0,2 procent naar 17,7 procent.



Non-food
Vooral bij non-foodproducten moesten de private labels vorig jaar terrein prijsgeven: het omzetaandeel zakte met 0,6 procent naar 10,8 procent. Bij foodproducten was sprake van een daling van 19,6 naar 19,4 procent. Een en ander blijkt uit recente cijfers van onderzoeksbureau ACNielsen.

Nederland uitzondering
De ontwikkeling in Nederland is tegengesteld aan die in de rest van Europa. In de meeste Europese landen slagen huismerken er namelijk nog steeds in omzetaandeel te winnen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10