zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Managers ondermijnen ondernemerschap

7 april 2009 - Terwijl veel directieleden en managers zeggen dat zij ondernemerschap, pro-activiteit en innovatie willen versterken, doen zij vaak precies de dingen die dit ondermijnen. Dat concludeert Arend Ardon van Holland Consulting Group, in zijn proefschrift waarmee hij op 14 april promoveert aan de Vrije Universiteit te Amsterdam.

 Lees verder...   5 reacties
 

Tien dingen die uw klanten van u willen

7 april 2009 - De economie is veranderd van servicegericht naar ervaringsgericht waarin de klant de macht heeft. managers zijn echter zorgwekkend vervreemd van hun klanten als het aankomt op het creëren van die ervaringen. Dat blijkt uit onderzoek van Convergys onder duizenden Amerikaanse, Britse en Canadese klanten in tien sectoren.

 Lees verder...   Reageer
 

Buitenstaander geeft teamprestaties enorme boost

7 april 2009 - Het kan een beetje ongemakkelijk aanvoelen maar managers die hun team opzettelijk op zijn kop zetten door er een buitenstaander met een frisse kijk in te plaatsen, kunnen rekenen op betere resultaten, betere beslissingen en beter teamwork.

 Lees verder...   3 reacties
 

Bepaal zelf wie van uw collega's eruit vliegt - op tv

6 april 2009 - Collega’s die bepalen wie ontslagen wordt. En dat op tv. In Amerika slaat het aan. En onlangs heeft Endemol het Amerikaanse programma ‘Someone's Gotta Go!’ gekocht. Topman Paul Römer denkt dat het programma ook in Nederland zal scoren, aangezien het laat zien wat de gevolgen van reorganisaties op werknemers zijn.

 Lees verder...   1 reactie
 

Gezinsleven heeft grote invloed op werkrelaties

6 april 2009 - Henry Ford klaagde al herhaaldelijk dat hij alleen maar een paar handen van zijn werknemers nodig had , maar in plaats daarvan met de hele persoon te maken kreeg. Zonder het in de gaten te hebben, nemen we inderdaad onze hele persoonlijkheid, inclusief persoonlijke vooroordelen en vroegere ervaringen, mee naar het werk.

 Lees verder...   Reageer
 

Twee manieren om emotioneel intelligent te blijven

6 april 2009 - De emotionele intelligentie – de mate waarin iemand zijn eigen en andermans emoties begrijpt en ermee om weet te gaan - onder werkenden is lange tijd toegenomen. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van TalentSmart. Van 2003 tot 2007 raakten steeds meer mensen emotioneel in balans en wisten ze steeds beter om te gaan met verdriet, frustratie en woede.

 Lees verder...   2 reacties
 

Vier tips tegen schuldgevoel over baanbehoud

6 april 2009 - Zijn er in uw onderneming onlangs massaontslagen gevallen? Doe er dan alles aan om het schuldgevoel van de overblijvers uit te roeien, voordat dit de moraal en de productiviteit negatief beïnvloedt. Het schuldgevoel onder overblijvers na een reorganisatie steekt altijd de kop op tijdens een recessie, maar deze keer lijkt het nog sterker.

 Lees verder...   Reageer
 

Crisis vereist manager die durft te veranderen

6 april 2009 - Er zijn vele redenen voor de recessie, zowel op micro- als macroniveau. Maar het feit dat managementteams zo slecht in staat zijn om hun denkwijze aan te passen aan nieuwe, ingrijpende omstandigheden na zich bijna twee decennia puur te hebben gericht op groei, heeft zeker niet bijgedragen aan het voorkomen ervan.

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe gebruikt u LinkedIn optimaal?

3 april 2009 - Het is onmogelijk om tegenwoordig carrièreadvies te krijgen zonder daarbij te horen te krijgen dat u zich aan moet melden bij LinkedIn. De zakelijke netwerksite is ongekend populair vanwege het grote aantal manieren waarop gebruikers relevante zakelijke contacten kunnen vinden en ermee in contact kunnen komen.

 Lees verder...   3 reacties
 

Vier lessen in het omgaan met crisissituaties

3 april 2009 - Het zijn extreem stressvolle tijden. Wie ligt er niet zo nu en dan ’s nachts te piekeren over zijn baan of het feit dat er mensen ontslagen moeten worden? Maar het kan altijd erger. Vrijwel niets is zo stressvol als de noodlanding die Chesley Sullenberger twee weken geleden moest maken op de Hudson.

 Lees verder...   Reageer
 

Werknemer moet vooral flexibel zijn

3 april 2009 - Uitzend- en adviesbureaus dienen over een `schil` van flexibele medewerkers te beschikken, zo menen Michel Mastenbroek, Frank Voskeuil en Frans van den Donker. Mastenbroek is directeur-eigenaar van Module, Voskeuil is senior organisatieadviseur bij Grafimedia en Van den Donker is directeur-eigenaar van Werkdruk.

 Lees verder...   1 reactie
 

Enorme toename faillissementen in eerste kwartaal 2009

3 april 2009 - In het eerste kwartaal van 2009 is er een toename van 85 procent in het aantal faillissementen ten opzichte van 2008. Bij middelgrote tot grote bedrijven is de sterkste toename zichtbaar van bedrijven die op de fles gingen. Dit blijkt uit onderzoek naar faillissementen in het Nederlandse bedrijfsleven door Dun & Bradstreet.

 Lees verder...   Reageer
 

Zeven manieren om in de gaten te houden of uw medewerkers wel hard genoeg werken

2 april 2009 - Doen uw mensen eigenlijk wel waarvoor ze betaald worden? U kunt het makkelijk controleren met tal van ICT-applicaties. Management Team zet zeven technische manieren op een rij waarmee u uw medewerkers in de gaten kunt houden.

 Lees verder...   12 reacties
 

Bent u klaar voor de multiculturele werkplek van morgen?

2 april 2009 - Recessie of niet, als manager zult u eraan moeten gaan wennen leiding te geven over teams die steeds diverser en bovendien geografisch gescheiden zijn. Slechts weinig organisaties zijn echter al voorbereid op deze nieuwe realiteit. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse denktank Career Innovation.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 1073 1074 1075 1076 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10