Niet elke kritiek is even opbouwend en vriendelijk bedoeld. Sommige kritieken lijken eerder op uitingen van vijandigheid dan bedoeld als lesmateriaal. Vaak zijn het dezelfde personen die naar uw gevoel steeds wat te zeiken hebben. D'r is een manier om met die kritiek om te gaan, aldus Frank van Marwijk.
Een maand geleden liet de Amerikaanse talkshow host Jimmy Kimmel een filmpje zien in zijn Late Night Show. In de video zie je een aantal fragmenten van President Trump aan de vergadertafel. Hier wordt op een komische manier duidelijk dat Trump de neiging heeft om voorwerpen, die in zijn nabijheid staan, te verplaatsen.
Een van de basisregels van succesvolle communicatie is: hou uw boodschap eenvoudig. U bereikt meer mensen, u wordt beter begrepen, u bent geloofwaardiger en komt betrouwbaar over als uw boodschap simpel is. Maak dus gebruik van het KISS-principe, ofwel: keep it simple, stupid!
Het geven van een compliment is een eenvoudig en effectief managementinstrument om mensen te motiveren. Betekent dat dan dat elk compliment even effectief is om medewerkers te motiveren? Nee, dat is zeker niet zo. Frank van Marwijk bespreekt complimenten die wél werken.
We zijn zeer goed in het oplossen van problemen die in de ogen van anderen helemaal niet bestaan. Met het stappenplan in dit artikel, ontdekt u welke problemen anderen misschien wel ervaren en leert u een aanpak die beter werkt om dergelijke problemen op te lossen.
Door te glimlachen maakt u een positieve indruk die helpt bij het leggen van contacten en het bereiken van uw doelen. Bovendien zorgt uw glimlach ervoor dat u zich zelf prettiger voelt. "Effectief" glimlachen is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Frank van Marwijk reikt u een oefening aan, waarmee u een prettige glimlach op uw gezicht kunt toveren die lang blijft hangen.
Het einde van het jaar nadert, het wordt tijd voor een nieuw record. Naar verwachting wordt dit nieuwe artikel van Frank van Marwijk het best gelezen artikel van 2016 op Managersonline.nl. Bent u nieuwsgierig waarom? Velen gingen u al voor in dit expreriment en bekeken het.
Het is de kunst om niet alleen goede ideeën te bedenken, maar daar ook draagvlak voor te creëren bij de mensen die het concept moeten financieren, uitvoeren en/of gebruiken. Frank van Marwijk geeft handige tips om dat te bereiken.
Aan de hand van een methode van een Amerikaanse relatietherapeut legt Frank van Marwijk uit hoe u effectief met conflicten op het werk kunt omgaan. Op die manier komt u tot de dieperliggende oorzaak van het conflict.
Twee voetballers moeten de laatste drie wedstrijd bepalende penalties nemen. Voetballer A weet hem tactisch en technisch briljant richting de linker hoek te schieten, maar de keeper houdt de bal toch tegen. Voetballer B strompelt en schiet de bal met een slakkegangetje richting de keeper die hem door een onhandigheid toch niet weet tegen te houden. Doelpunt! Wie mag de derde penalty nemen?
In dit artikel denkt Frank van Marwijk met u mee als het gaat om de vraag: ‘waar doe ik het allemaal voor?’. Werk en privé zijn belangrijk en hebben elk hun waarde. Zeker als u kinderen hebt, is het goed om te beseffen dat de tijd snel gaat en dat zij u ook nodig hebben. Het is de kunst om een en ander in verhouding te zien.
Is het vaststellen van doelen wel altijd zo nodig, vraagt Frank van Marwijk zich af? Doelen bieden richting, duidelijkheid en structuur. Toch brengen andere managers het juist ver zonder zichzelf al te veel doelen te stellen. Deze managers kijken steeds wat er op hun pad komt en anticiperen daarop. Dit houdt hen creatief en flexibel.
Boze aandeelhouders, gekrenkte medewerkers, paniekerige klanten: emoties hebben een sterk effect op ons werk? Maar zijn emoties werkelijk de ongrijpbare en gelijk allesbepalende factoren die ze vaak lijken te zijn of kunt u toch meer grip krijgen op sentiment?
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist. Download het Plan van Aanpak