zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Frank van Marwijk

Frank van Marwijk is Nederlands bekendste lichaamstaalexpert (lichaamstaal.nl). Zijn kennis van sociaal-psychologische inzichten combineert hij met scherpe observaties uit de praktijk. Van Marwijk is auteur van onder meer de bestsellers Manipuleren kun je leren, en Het Groot Complimentenboek (samen met Hans Poortvliet). In 2017 schreef hij het standaardwerk op het gebied van non-verbale communicatie: Lichaamstaal, alles wat je moet weten om mensen te begrijpen en te beïnvloeden.
Frank van Marwijkinfo@lichaamstaal.nl
 
 
 

Artikelen van Frank van Marwijk:

 

Burnout: hoe komt het en hoe herkent u het?

Door: Frank van Marwijk , 13 januari 2002
Vroeger werd iemand die opgebrand raakte door zijn werk 'overspannen' genoemd, maar in deze tijd spreken we vaker van burnout. Waardoor wordt burnout veroorzaakt en hoe herkent u het bij uw medewerkers of u zelf?
  Lees verder...
 

Hoe mededeelzaam bent u eigenlijk? Uw lichaamstaal verraadt het!

Door: Frank van Marwijk , 16 december 2001
U beschikt over vertrouwelijke informatie, waarover u geen mededelingen mag doen. Toch verraadt uw lichaamstaal meer dan u denkt. Hoe kunt u uw medewerkers het best tegemoet treden zonder een open boek te zijn? Of een leugenaar?
  Lees verder...
 

Wat is uw plaats in de organisatie?

Door: Frank van Marwijk , 02 december 2001
Heeft u wel eens een interne verhuizing in uw bedrijf meegemaakt? Direct nadat de directie met een voorstel komt voor een herindeling van de kamers is er paniek in de tent. Want uw werkplek vertelt u hoe met uw macht en status in de organisatie gesteld is.
  Lees verder...
 

Minicursus: hoe voert u een selectiegesprek?

Door: Frank van Marwijk , 17 november 2001
Sollicitanten worden steeds beter voorbereid op sollicitatiegesprekken. Soms worden zelfs workshops en cursussen georganiseerd om solliciteren te oefenen. U als manager dient een selectie te maken uit deze mensen, die al geslaagd zijn voor een lesje 'spontaniteit'. Waar moet u op letten om de juiste keuze te kunnen maken. Een minicursus selectiegesprekken voeren.
  Lees verder...
 

Nieuwe etiquette voor recepties: laat meer dan alleen uw gezicht zien!

Door: Frank van Marwijk , 04 november 2001
Een receptie is dé gelegenheid om mensen (beter) te leren kennen en zelf bekendheid bij de ander te verwerven. Is het een verplicht nummer of een geweldige kans? En hoe moet u zich opstellen. Frank van Marwijk beschrijft op verrassende wijze de nieuwe etiquette voor recepties. Ook voor receptiehaters!
  Lees verder...
 

Opeens bent u manager van uw afdeling. Hoe stelt u zich voortaan op?

Door: Frank van Marwijk , 21 oktober 2001
Stelt u zich eens voor: op een dag wordt u manager van het team waar u nu nog 'gewoon' lid van bent. Mooie promotie natuurlijk. Maar ja, wat zullen uw collega’s er van vinden als u ineens boven hen staat? Zullen ze u wel als leider accepteren? Deze laatste vraag zal in ieder geval ook afhangen van uw houding. Vanaf het moment dat u manager bent, zal uw leven nooit meer hetzelfde zijn.
  Lees verder...
 

Hoe brengt u slecht nieuws?

Door: Frank van Marwijk , 07 oktober 2001
Het overbrengen van slecht nieuws wordt vaak tot het laatste moment uitgesteld. Of een medewerker moet er zelf naar gissen. Soms wordt al getroost voordat het nieuws bekend is gemaakt. Fout! Frank van Marwijk geeft u tips hoe het wel moet.
  Lees verder...
 

Hoe presenteert u uw ideeën?

Door: Frank van Marwijk , 23 september 2001
Helaas worden veel managers met regelmaat teleurgesteld doordat de door hen gepresenteerde plannen niet de gewenste steun krijgen. Lichaamstaal-specialist Frank van Marwijk geeft praktische presentatietips, waarmee u uw toehoorders voor u kunt winnen.
  Lees verder...
 
< vorige 30
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
meer top 10