zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager steeds narcistischer

12 juli 2007 - Topmanagers lijken almaar narcistischer te worden. Hun verlangen naar drama en aandacht leidt tot grote overnames en gewaagde acties. Dat blijkt uit een studie van de Pennsylvania State University. Daarbij wordt gesteld dat topmanagers met een heel hoge dunk van zichzelf, meer extreme en wisselvallige resultaten neerzetten dan hun meer bescheiden collega's.
 Lees verder...   3 reacties
 

De vier C's voor 'klantgerichte oplossingen'

11 juli 2007 - 'Wij verkopen geen producten maar klantgerichte oplossingen.'Hoe vaak hebben we dat al niet gehoord? Steeds meer bedrijven omarmen dit mantra, maar het blijkt lastig om de daad bij het woord te voegen. Wetenschapper Ranjay Gulati komt met te hulp met 4 C's.
 Lees verder...   Reageer
 

Zo komt u van spijbelende werknemers af

11 juli 2007 - Heeft u ook werknemers die om de haverklap opbellen dat ze 'ziek' zijn, maar ondertussen wel gezond genoeg blijken om gezellig een terrasje in de zon te pakken? Dan bent u niet de enige. Slechts één op de vijf ziekmeldingen is 'echt', zegt een kwart van de Europese werkgevers. Dit blijkt uit Europees onderzoek van Mercer Human Resource Consulting.
 Lees verder...   10 reacties
 

Dominante leider neigt naar sektarisch gedrag

11 juli 2007 - Leiders die de top van een onderneming bereiken dankzij hun sterke persoonlijkheid, riskeren een dominante persoonlijkheidscultus te installeren binnen hun bedrijf. Volgens Howard Book van de Insead Business School bestaat het risico dat leiders met een hoog EQ (emotioneel intelligentiequotient) hun werknemers gaan verstikken.
 Lees verder...   Reageer
 

Jonge medewerkers grijpen de macht in vakantieperiode

10 juli 2007 - Als 'de baas' met zijn gezin op vakantie is, breken gouden weken aan voor jonge, goedopgeleide medewerkers. Werknemers met twee tot drie jaar werkervaring hoeven vaak geen rekening te houden met schoolvakanties en plannen hun vakantie daar buiten om.
 Lees verder...   2 reacties
 

Zes tips om afgewezen sollicitanten voor u te laten werken

10 juli 2007 - Hoe kunt u een afgewezen sollicitant alsnog tot promotor van uw organisatie maken? In tijden van arbeidsmarktkrapte kunt u zich beslist geen standaard afwijzingsbriefje meer permitteren om de afvaller ermee te paaien. Het recept voor succes is: geef goede feedback, praktische tips en psychologiseer niet.
 Lees verder...   13 reacties
 

Keurmerk voor klanttevredenheid

10 juli 2007 - Iedereen kan binnenkort direct zien of een bedrijf klantvriendelijk en klantgericht is. Begin juli lanceerde Effectory een keurmerk voor bedrijven die structureel werken aan de tevredenheid van hun clientèle. Het tevredenheidslogo is bedoeld om (potentiële) klanten van een organisatie te laten zien dat ze serieus genomen worden.
 Lees verder...   6 reacties
 

Nog steeds meer zakenreizen dan goed is voor het milieu

9 juli 2007 - Werkgevers doen nog steeds erg weinig om hun uitlaatgassenuitstoot te beperken en hebben het aantal zakenreizen die hun mensen moeten maken niet bepaald verminderd. Velen sturen hun werknemers nog steeds te pas en te onpas de auto of het vliegtuig in.
 Lees verder...   4 reacties
 

Topteams presteren slechter

6 juli 2007 - Meer macht stelt een team in staat om beter te presteren, zou je zeggen. Onderzoek van de Amerikaans-Nederlandse promovenda (Academy of Management) Lindred Greer wijst echter het tegendeel uit: teams met veel macht presteren juist sléchter dan teams met weinig macht. Hoe kan dit verschil verklaard worden en wat zijn de implicaties ervan voor het management van organisaties?
 Lees verder...   3 reacties
 

Checklist voorkomt cybercriminaliteit

6 juli 2007 - Bedrijven lopen een verhoogd risico op cybercriminaliteit omdat ze onvoldoende afspraken maken met hun medewerkers. Onveilige werkprocessen en rondslingerende wachtwoorden op het bekende gele papiertje maken het voor cybercriminelen heel gemakkelijk om bedrijfsgevoelige data in handen te krijgen.
 Lees verder...   1 reactie
 

Loyale klanten bestaan niet

6 juli 2007 - Consumenten die trouw zijn aan een merk? Vergeet het maar! Een klant die herhaaldelijk een specifiek product koopt, heeft gewoon behoefte aan dat product - dat dan al dan niet toevallig beschikbaar is op het juiste moment en de juiste plaats voor de juiste prijs. Exit loyaliteitsprogramma's? Niet per se.
 Lees verder...   1 reactie
 

Klokkenluider komt meestal uit eigen gelederen

5 juli 2007 - Hoewel ze het meeste te verliezen hebben, brengen werknemers fraude en andere onzuivere zaken eerder aan het licht dan externe waakhonden – vooral als er een geldelijke beloning tegenover staat. Dit blijkt uit onderzoek van de Chicago Graduate School of Business en de universiteiten van Toronto en Michigan naar de top tien van fraudemelders.
 Lees verder...   1 reactie
 

Vijf tips om imagoschade te voorkomen

5 juli 2007 - Zoekt u nog tips om te voorkomen dat sollicitanten naar uw grootste concurrent gaan? Dan kunt u wellicht, net zoals Microsoft, het sollicitatieverslag van hun kandidaat, een voormalige Google-medewerker, laten uitlekken op internet. In het verslag laat de sollicitant zich kritisch uit over de bedrijfscultuur bij zijn vorige werkgever.
 Lees verder...   9 reacties
 

Succesvol overnemen is niet moeilijk

5 juli 2007 - Een fusie of overname in goede banen leiden is een van de moeilijkste taken van een manager. Toch is het niet zo heel erg moeilijk – mits er geleerd wordt van eerdere fouten. Volgens Amerikaans onderzoek van de Conference Board besteden te weinig managementteams echter genoeg tijd en aandacht aan het bestuderen van wat in het verleden werkte en wat niet. En daarom verlopen zoveel overnames teleurstellend.
 Lees verder...   1 reactie
 
< vorige 1217 1218 1219 1220 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10