zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Keurmerk voor klanttevredenheid

Keurmerk laat zien dat klanten serieus genomen worden

10 juli 2007 - Iedereen kan binnenkort direct zien of een bedrijf klantvriendelijk en klantgericht is. Begin juli lanceerde Effectory een keurmerk voor bedrijven die structureel werken aan de tevredenheid van hun clientèle. Het tevredenheidslogo is bedoeld om (potentiële) klanten van een organisatie te laten zien dat ze serieus genomen worden.

Het logo wordt door Effectory uitgereikt aan bedrijven die structureel een klantenonderzoek uitvoeren. Volgens Marc Sijtstra, directeur van Effectory, bereiken bedrijven met het uitvoeren van een dergelijk onderzoek twee doelen. "Er is informatie beschikbaar over hoe een organisatie kan verbeteren in de optiek van de klant. Daarnaast laat een bedrijf zien, dat de mening van klanten wordt gewaardeerd." Met de huidige economische opleving komt het logo volgens Sijtstra precies op het juiste moment.

Betere positie


NCCW is één van de eerste organisaties die het keurmerk heeft gekregen. Ieder jaar voeren zij een klanttevredenheidsonderzoek uit. "Dat er echt iets met de resultaten gedaan wordt blijkt uit de stijging van de klanttevredenheid in de afgelopen jaren", zegt Wibo Pollmann, algemeen directeur van NCCW. "De verwachtingen van onze klanten worden steeds hoger, daarom houden wij de vinger aan de pols."
NCCW heeft mede dankzij het meten van de klanttevredenheid haar positie kunnen verbeteren. Vooral op de gebieden innovatie en flexibiliteit ervaart de klant dat NCCW vooruit is gegaan. "Woningcorporaties, onze klanten, zijn erg betrokken bij NCCW", zegt Pollman. "Dat blijkt ook uit de hoge respons die we elk jaar hebben. Door actie te ondernemen op de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek houd je die betrokkenheid en respons ook hoog. We laten dan ook met trots het logo van het keurmerk voor klanttevredenheid op onze website zien."

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
 De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
 Vier manieren om onkostenprocessen te verbeteren in economisch moeilijke tijden
 
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
10-07-2007
 | 
12:56 uur
Nederland het land van de keurmerken, verenigingen voor trainers, mediators etc.
Een markt op zichzelf en een fijn gevoel om beschermd te worden voor de betrokkenen. Ook hier weer een organisatie die een nieuwe markt ziet in een oud gegeven en ik geef ze geen ongelijk, waar geld te halen is moet je dat ook doen.
Of we er echt beter van worden, blijft voor mij de vraag.
Marco Dijksma  |   | 
8-02-2008
 | 
15:32 uur
Prima, dat bedrijven op deze manier duidelijk maken dat ze werken aan tevreden klanten! Effectory ken ik vanuit mijn vorige werk en het is een partij die ervoor zorgt dat het klantgericht denken wordt aangewakkerd. Een bedrijf dat dit logo plaatst is in ieder geval op de goede weg! Kan me goed voorstellen dat ik eerder met een bedrijf zaken doe dat dit logo plaatst...

Weet trouwens niet of je dan ook (al dan niet anoniem) kan klagen bij Effectory over dat bedrijf?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
Hoe smishing misbruik maakt van populaire mobiele providers
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
Cyberschaamte volgens specialisten digitale security woord van het jaar
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
meer top 10