zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Loyale klanten bestaan niet

Leve de pullactiviteiten!

6 juli 2007 - Consumenten die trouw zijn aan een merk? Vergeet het maar! Een klant die herhaaldelijk een specifiek product koopt, heeft gewoon behoefte aan dat product - dat dan al dan niet toevallig beschikbaar is op het juiste moment en de juiste plaats voor de juiste prijs. Exit loyaliteitsprogramma's? Niet per se.

Loyaltymarketing kán succesvol zijn, mits op een verstandige manier en met realistische verwachtingen aangepakt.

Klant is koning


Dat begint met het vaststellen van de doelgroep, begrijpen wat die doelgroep beweegt en hoe dit kan worden vertaald in een aanbod dat geld oplevert. Denk daarbij aan zaken als nuttige en relevante informatie voor mensen met weinig tijd, een priorityhelpdesk voor topklanten of interactiemogelijkheden met andere klanten (mensen zijn immers sociale dieren). En wat betreft de bijbehorende marketingcommunicatie: de klant is koning. Dus: weg met de pushactiviteiten! Leve de pullmessages!


Bron: Admap, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Bart Keijzer  |   | 
6-07-2007
 | 
08:41 uur
Loyality programs zijn nog steeds zinvol binnen de b-to-c markt. De huidige consument koopt weliswaar geen producten meer uit gunning-overwegingen, maar voelt zich nog steeds senang bij brands waarvan hij of zij meent dat het bij hem of haar past.

Vanuit die visie blijven loyalty programs nog steeds een goedkoop instrument. Immers: het is makkelijker en dus goedkoper om een tevreden klant te houden en tot intensiever gebruik van het merk te brengen dan een nieuwe klant te winnen.

In de praktijk zul je beide moeten doen: enerzijds nieuwe klanten werven en anderzijds bestaande klanten vertroetelen.

Bart Keijzer, retailmanager ad interim.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10