zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Waaruit bestaat de perfecte zakelijke garderobe?

Desiree   |    |  26 mei 2013
Reactie: Dank voor je opbouwende kritiek Jan B. en je aanvullingen. Altijd fijn als iemand reageert die zeer in dit onderwerp geïnteresseerd is en je maakt me daarom ook nieuwsgierig wie je echt bent Jan B.

Mijn doel is om te vertellen wat er minimaal in een garderobe aanwezig dient te zijn, wat is de basis. Met effen hemden valt dan beter te combineren.

Goed dat je aandacht werd getrokken door het zwarte pak. Je moet er inderdaad mee oppassen, als dit niet bij je kleurtype past. Als zwart wel bij je past, kan het verrassend goed overkomen, zeker als het pak inderdaad een pin stripe heeft.
 

Bedrijven onvoldoende beschermd tegen DDoS-aanvallen

NumoQuest®   |    |  26 mei 2013
Reactie: Een Ddos aanval is een elektronische aanval op een website of een netwerk. Dat gebeurd door heel veel computers, vaak zonder dat de eigenaren daar echt weet van hebben. Ze sturen dan allemaal een pakketje naar die website of voordeur van een netwerk waardoor die gewoon dichtslipt.

Een website of netwerk worden daardoor volkomen onbereikbaar, het doel van een Ddos attack.

Laten we duidelijk zijn, dat kom je vrijwel nergens tegen, tegen de Ddos zelf is niets te doen.

Als je ten prooi valt aan iets dergelijks kun je feitelijk nog maar één ding doen. De knop omdraaien en wachten tot de aanval voorbij is. Natuurlijk roepen commerciële partijen dat je nog heel veel dingen kunt doen, maar daar zijn het dan ook commerciële partijen vaak voor.

Fysieke oplossingen
Een oplossing kan zijn de toegang tot je netwerk of website op te splitsen in verschillende toegangen maar wanneer het een echt gerichte aanval betreft, zal ook dat doorgaans niet zo heel veel oplossen.

Professionalisering
Daar waar Ddos ooit als een soort geintje begon voor jonge IT-ers is deze uitgegroeid tot een professionele markt. Heb je iets uit te knokken met iemand? Voor welke reden dan ook, je kunt gewoon een dergelijke aanval bestellen en hoe meer je bereid bent te betalen des te meer de mogelijkheden.

De redenen om...
Er zijn legio redenen te bedenkne waarom Ddos aanvallen plaats vinden. Hoe dan ook hetbrengt gewoon veel overlast met zich mee.

Bewustzijn
Het beste is je er terdege bewust van te zijn dat een dergelijk fenomeen bestaat en dat het ook jou kan overkomen. Om nu te roepen dat het jou ook zal overkomen is een beetje vergezocht. Doorgaans zijn het namelijk grotere organisaties die er aan ten prooi vallen. Soms zie je dat concurenten op dergelijke manier iets uitknokken.

Optreden ....
Het optreden tegen dergelijke aanvallen is ook niet eenvoudig. Zelfs als je weet waar de aanvallen vandaan komen, dan merk je dat die computers in andere landen staan. Vaak weten de eigenaren van die computers niet eens dat zij meedoen aan een aanval. Probeer maar eens een procedure tegen duizend of zelfs tienduizenden eigenaren op te starten in vele verschillende landen. Onbegonnen werk dus.

Cloud en Ddos
Wat wel van belang is te beseffen dat wanneer alles maar in 'cloud' word gezet, de kans op verstoringen aanzienlijk toe zullen nemen. Men wordt steeds geraffineerder en begrijpt heel goed dat een Ddos aanval gericht op die enkele of dubbele 'doorgangen' in netwerken, tot gevolg heeft dat alles wat er verder achter die 'doorgangen' staat, volkomen onbereikbaar word.

Zo ziet u dat er tegen een dergelijk fenomeen uiteindelijk niet zo heel veel is te doen.

 

Waaruit bestaat de perfecte zakelijke garderobe?

Jan B.   |    |  25 mei 2013
Reactie: Mijn hemel wat een matig geschreven stukje, inspiratieloos ook. En aan de terminologie mag ook nog wel gesleuteld worden.

Een zwart pak (nooit over kostuums beginnen) is natuurlijk een faux pas van jewelste, altijd kiezen voor grijs of blauw, effen of pinstripe. Als je zakelijk altijd in pak wordt verwacht is 2 stuks echt te weinig. Pakjasjes zijn zelden als los jasje te dragen vanwege de te gladde stof. Aanvullend een navy (het makkelijkst te combineren) casual jasje is aan te raden.

Shirts enkel wit of lichtblauw, een streepje kan prima. Button-down alleen casual. Casual shirts kunnen in meerdere kleuren, maar net als voor dassen geldt dat het geen kermisoutfit dient te worden. Contrasterende stiksels, contrastboorden met allerhande motiefjes of oversized logo's (liever helemaal geen) zijn zonder uitzondering passé.

Een zakelijke jas heet een overjas. En wat zijn in hemelsnaam zakelijke schoenen? Ja, schoenen met oxfordsluiting in zwart of bruin, basis van elke garderobe. Monks zijn tegenwoordig ook weer populair maar meer casual, evenals derbies. Suède is mooi als verdere aanvulling. Investeer bij aanschaf gelijk in behoorlijke cederhouten schoenspanners.

En investeer ALTIJD in kwaliteit ipv kwantiteit. Dat geldt vooral voor pakken en schoenen. Goedkoop is echt duurkoop.
 

Talentgegevens van (potentiële) werknemers verbeteren bedrijfsresultaten

NumoQuest®   |    |  25 mei 2013
Reactie: Het is een hele goed artikel dat fungeert als een reminder hoe belangrijk de juiste V/M op de juiste plek nu eigenlijk is.

Assessment methode
Over de wijze en manier van assessments bedrijven bestaat er wouden van discussie en inzichten. De ene is nog 'interessanter' dan de ander en vaak buitelen ze dan ook nog eens aardig over elkaar heen ook.

Gemene deler(s)...
De gemene deler van al die methoden is dat ze a: uit de koker van de psychologie komen en b: dat er telkens weer andere en 'nieuwe' varianten worden bedacht hierop. Als laatste is het 'the human factor'. U heeft namelijk de aanwezigheid en inzet nodig van het betreffende 'talent' nodig een assessment te kunnen maken.

Uitkomsten van assessment en interpretatie
De uitkomsten. Daar word vaak verschillend tegen aan gekeken en vaak zie dan ook flink wat 'escapes' van de opsteller er in zitten. Een ander ding is dat het steeds vaker gebeurd dat het 'Talent' zichzelf terdege kan, en dat ook doet, voorbereid op een dergelijk assessment.

Een percentage van het totaal is daarmee niet langer meer integer. Niet onbelangrijk is de interpretatie die de HR professional of de betreffende manager er aan geeft natuurlijk. Doorgaans heeft niemand van deze twee/drie psychologie gestudeerd.

Ander inzichten
Steeds vaker zoeken recruiters, hr professionals of die zg 'talent managers' naar betere manieren een goede afweging te maken van dat 'talent'. Steeds vaker komt men tot de conclusie dat de sleutel ligt in het inzichtelijk maken van de natuurlijke aanleg van dat 'Talent'.

Immers, als een 'Talent' haar/zijn loopbaan conform de persoonlijke eigenschappen en soft skills, die het van nature bezit, heeft weten uit te bouwen, dan kan pas van werkelijk 'Talent' en voordeel worden gesproken.

Er zijn er immers genoeg die heel aardig kunnen leren of 'omstandigheden' mee hebben, wat dan niet altijd wil zeggen dat zij/hij er ook het 'Talent' voor heeft.
 

Kwart leest nieuwsbrief op smartphone of tablet

Telefoon Abonnement Vergelijken   |    |  25 mei 2013
Reactie: Dit is zeker een ontwikkeling waar een dikke stijgende lijn in zit. Ik als internetmarketeer zie op mijn websites(zoals die hierboven) een stijgende lijn in bezoekers via mobiele toestellen. Het is ook belangrijk om de website dan geheel te optimaliseren naar deze bezoekers, al is dat soms knap lastig met bepaalde custom-made tools die in de website geïmplementeerd zijn.
 

Persoonlijkheid topbestuurder belangrijker dan cv

Lb.Koppenol   |    |  24 mei 2013
Reactie: Kortgeleden werd nog ergens gemeld dat zo 3, 4 procent van de managers psychopathische trekken of dergelijke zou hebben.
Dat lijkt me toch belangrijker te weten. En...wat gaat dan voor volgens de lezers?
Iemand belangrijker met die ''trekken en persoonlijkheidskenmerken'' of een empatisch persoon?
Of is dit een ''open deur''? Ik neem even aan dat u weet wat kenmerken zijn van dergelijke geestesstoornissen...
 

Bedrijven doen ICT de deur uit

Duck den Hoed   |    |  24 mei 2013
Reactie: Ik ben het met je eens. Het verlagen van de kosten staat bij bedrijven nog altijd hoog in het vaandel en in de modernisering van IT wordt daarvoor vaak een oplossing gezien. De belofte van lagere kosten, hogere productiviteit en meer efficiency was 10 jaar geleden voor veel organisaties ook de aanleiding om een externe printexpert te benaderen en voor managed print services te kiezen. Tegenwoordig zien we dat IT en print, maar ook andere processen die worden uitbesteed, steeds vaker bij elkaar komen. Jaarlijks onderzoek van Accenture (het hpb-research), laat zelfs zien dat 40% van aex-bedrijven IT een belangrijk onderdeel van hun sourcingaanpak vinden. Outsourcing draait daarom steeds meer om het toevoegen van waarde aan de dienstverlening, dan om de kostenbesparing alleen. We bewegen richting een geïntegreerde sourcingaanpak waarin beslissers moeten nadenken over hoe IT kan aansluiten op het bedrijfsproces en de prestaties van business process outsourcing kan verbeteren.
Duck den Hoed
 

Het Nieuwe Werken heeft juridische haken en ogen

Leo Bonefaas   |    |  24 mei 2013
Reactie: Volgens mij zijn er niet zoveel problemen met de Arbeidstijdenwet. Lees mijn blogartikel http://t.co/r3shjZL6gF
 

Payrolling leidt tot forse besparingen, vooral in het MKB

Willem   |    |  24 mei 2013
Reactie: Wat een zwamverhaal en wat een eenzijdige commentaren. Deze bureaus lijken niet voor niets op paddenstoelen. Dit soort arbeids-transitiemodellen wordt alleen vanuit een economische / financiële invalshoek bekeken. En door een beetje eco-crisis spint het fenomeen payrolling er garen bij. Hoop dat het snel afgelopen is en we er als overheid een zekere rem/klem op zetten. Deze moderne slavenarbeid. Als MKB of groter bedrijf kun je nog beter opteren voor ZZP- constructies. Die hebben ten minste nog enige regelvrijheid of bepalen zelf een stukje voorwaarden.
 

Commerciële mensen te veel bezig met administratie

HSU Payrolling   |    |  24 mei 2013
Reactie: Payrolling vormt voor kleine ondernemers vaak een enorme uitkomst, een administratieve last die van de schouders valt. Ondanks dat er wat nadelen aan vast kleven (zoals bij alles het geval is) zijn de voordelen in de meeste gevallen overwegend.
 

Verkiezing Meest Uitgedaagde Human Resource Manager van Nederland

Natascha Koelhof   |    |  23 mei 2013
Reactie: Zes juni zou het dan gaan gebeuren. Het Pestival stond op de agenda van zeven theaters door heel het land. Het programma was bekend en Sanne Wallis de Vries geboekt. Helaas zult u nog even moeten wachten op Hét evenement voor de veelgeplaagde HR-professional.

Waarom wordt het uitgesteld?
Tijdens de voorbereiding hebben wij veel contact gehad met onze doelgroep. Uit deze communicatie bleek juni een lastige maand vanwege de korte termijn, andere HR-evenementen en de aankomende vakantieperiode. Wij hebben goed geluisterd en besloten het Pestival te verplaatsen naar een nog nader te bepalen datum.

Meest Uitgedaagde HR-manager
Onze beslissing omtrent het Pestival heeft ook gevolgen voor de Verkiezing. Zo zal de uitreiking niet op 6 juni plaatsvinden. Maar de Verkiezing gaat wél door. Op www.pestival.nl/poll kan er tot 31 december gestemd worden. De uitreiking staat nu gepland voor januari 2014.
Meer informatie via www.pestival.nl
 

Tijd voor het teamuitje of teambuilding?

Aart Pijl MCM MA CMC   |    |  23 mei 2013
Reactie: Ha Ellen,

Goede vraag! Vanaf het eerste moment kan je werken aan de ontwikkeling van je team.
Het ziet er misschien niet zo uit, maar op dat moment is de behoefte aan veiligheid groot. Niemand wil gezichtsverlies leiden en iedereen doet voorzichtige pogingen uit te vinden: wat gaan we doen, hoe gaan we dat doen, wat wordt van mij verwacht, wat zijn de eisen, kan ik dat, wil ik dat, wil ik dat ook met hun, en meer van dat soort vragen.

Het helpt hier zo snel mogelijk iets aan te doen. Een leidinggevende kan veiligheid bieden door op een gestructureerde manier de vragen aan de orde te stellen. Je kan bijv. beginnen zelf duidelijk te zijn over wat je van je team verwacht, en hen de ruimte geven hun verwachtingen uit te spreken. Je kunt dan ook goede en slechte ervaringen met teamwerk uitwisselen en op basis daarvan spelregels opstellen voor de samenwerking. Die spelregels laat je dan regelmatig terugkomen en dan zal je merken dat je daarmee ook aan de relaties bouwt.

Bij de start van een team is de taak primair het onderwerp van gesprek, als dat eenmaal duidelijk is, dan verschuift de aandacht vanzelf richting de relatie, dat later primair wordt.

Omdat ik deze vraag vaak krijg heb ik een cd-serie voor teamontwikkeling gemaakt met veel praktische tips. Met dank voor de vraag, kan je de serie voor een gereduceerd tarief aanschaffen. kijk daarvoor op www.changecompany.nl

A@rt
 

Innovatie-economie? Begin met het faciliteren van talent in onderwijs!

Ingrid Rouleaux   |    |  23 mei 2013
Reactie: Helemaal mee eens, onderwijs is een fundament waarop we kunnen bouwen...talent en mogelijkheden, jezelf mogen zijn, zouden centraal moeten staan i.p.v groepsbelang, puur economische belang en presteren op taal en rekenen. Er is meer...onderwijs kan anders beter, we zetten ons er ook al jaren voor in met hart en ziel meer info
http://onzekinderenzijndetoekomst.nl/christoffel-appel

 

Wie is de stille vergaderaar?

Carla van den Bos   |    |  23 mei 2013
Reactie: hallo Job,
dank je wel voor de aanvulling.
Interessant. Dat is inderdaad een groep die ik niet genoemd heb. Misschien schrijf ik over deze stille vergaderaar een volgend artikel.

Met hartelijke groet,
Carla van den Bos
 
< vorige 411 412 413 414 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10