zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

`Werkgevers moeten wel flexibel zijn`

Eduard Schaepman   |    |  13 maart 2009
Reactie: Ik weet niet of het effect heeft om als overheid te gaan preken dat we flexibel moeten gaan werken. Het zou beter werken als bedrijven elkaar overtuigen. De voordelen van flexibele werktijden en -plekken zijn namelijk legio, ook voor de werkgever. Als een paar leading bedrijven die dit al jaren toepassen hun kennis zouden delen met die passieve groep, boek je denk ik veel meer resultaat.

Eduard Schaepman, directeur Regus Benelux
 

Een tip voor de overheid

R.V. Molenbroek   |    |  13 maart 2009
Reactie: Nog meer ambtenaren en nog meer overheids uitgaven.
Het lijkt een strak plan ware het niet dat de burger nu al een maandlast heeft van minimaal 800 Euro om maar in Nederland te mogen wonen.
40% van wat hij verdient gaat naar de staat en 20% van wat hij uitgeeft ook nog eens. Behalve als het voor brandstof is dat kan het wel tot 60% oplopen.
Het begint er steeds meer op te lijken dat de burger de staat draaiend houd.
Nu is dat in beginsel ook wel zo maar in die extreme mate zoals dat nu gebeurt was dat denk ik niet de bedoeling.
Arbeid is hier veel te duur maar dat komt omdat de afdracht veel te hoog is. En veel te complex.
We moeten opschonen qua regels en qua ambtenaren en snel ook anders is de vergrijzing echt niet meer te betalen.
begin maar eens met belasting en premie vrijstelling voor zorgwerkers dan gaan daar de kosten al omlaag dat snijdt al gelijk in de kosten voor de vergrijzing.
Accijnzen brandstof openbaar vervoer naar nul, vrijstelling btw openbaar vervoer. Minder premie en belasting druk voor werknemers in het openbaar vervoer. Meer en beter openbaar vervoer.
Vereenvoudig het belasting stelsel.
Simpel bv eehhhhh 30% van inkomen.
Boeit die ondernemer in welk potje dat straks allemaal verdwijnd. En uberhaubt WAAROM moet hij dat allemaal uitrekenen. Als de betreffende later zijn eigen aangifte doet wordt daar toch geen rekening meer mee gehouden.
Scheelt enorm in de kosten van de ondernemer die in eens geen duur administratie kantoor meer nodig heeft.

Dit soort denken hebben we nodig, daarmee komen we de crisis uit. Die nu voor 60% wordt veroorzaakt omdat de rekeningen niet worden betaald.

 

Alfafactor is cruciaal voor goed leiderschap

John-André Luyten   |    |  13 maart 2009
Reactie: Beste Peter,

Tot mijn spijt moet ik concluderen dat je gelijk hebt. Ook ik kom dat dagelijks tegen in mijn strategische advieswerk en interim opdrachten, internationaal. Moet wel zeggen dat de mate waarin het 'probleem' zich voordoet van land tot land verschilt.

In Nederland zie je vaak leidinggevende- en directieposities vervuld door mensen die 'omhoog zijn gevallen' als gevolg van fusies en overnames en op een plek zijn beland waar zij eigenlijk niet horen te zitten.

Wellicht, en dat is mijn stille hoop, komt die afwezigheid van kwaliteiten in deze crisistijd naar boven en durft men dit ook in te zien.

Rest mij nog aan te geven dat de hele discussie rond etniciteit en de verhouding M / V een onzinnige is. Ook positieve discrimminatie blijft discrimminatie. Gekozen moet worden op basis van kwaliteiten. Dat is het enige wat mag tellen, ook bij de overheid.

Groet, John-André
 

Drie redenen waarom vrouwen het nooit goed doen

acm   |    |  13 maart 2009
Reactie: Als jonge vrouw was ik bedrijfleidster bij verschillende filialen van een food leverancier. Hier heb ik mij zowel soft als hard opgesteld en inderdaad het was verdomde moeilijk om geaccepteerd te worden als leidinggevende. Mijn rayonmanager zei dat ik maar hoofdkassiere moest worden, hij had er niet voor gekozen dat vrouwen een positie als filiaalmanager zouden beklimmen. Daarnaast verdiende ik ruim 1000 gulden minder dan mijn mannelijke collega's. Daarna ben ik manager geweest bij een netwerkmarketing bedrijf en hier heb ik ook mijn positie moeten bewijzen. Toen een man tegen mij zei (na 1 jaar samen te hebben gewerkt met veel discussies en agressieve verbale communicatie) dat ik een kip met ballen ben ervaarde ik dat als een compliment. Dus ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat vrouwen een grotere uitdaging hebben om serieus als leider geaccepteerd te worden. Maar ach dat houdt ons scherp en alert en hierdoor groeien we alleen nog meer.
 

‘Talent ontwikkelen is net tuinonderhoud’ (video)

psycholoogjob   |    |  13 maart 2009
Reactie: Beste Ad,

Wie de krachten van zijn biologische framework (maatschappelijk) weet te gebruiken en zich weet te ontdoen van allerlei vervormende en remmende vooroordelen (''jij lijkt op je vader, jongen'' // ''jij moet later .... worden'' // ''wij, Jansens, wij zijn geen handwerkers!''etc.), die maakt goede kans uit te groeien tot een harmonieus mens.

Daar gaat mijn tekstje over.Hoezo negatief?

Mijn clientele, kinderen met problemen, gaat maar al te vaak gebukt onder vooroordelen van ouders, van school, van vrienden etc. Het bling-bling vooroordeel is er daar een van. Vooral zichtbaar in de CITO-tijd.
Ik kan je verzekeren dat dit een eye-opener is voor veel ouders, die hun kinderen geen windeieren legt.

Met groet van

psycholoogjob
 

Alles wat u wilt weten over de kredietcrisis (video)

Fred Akkerma   |    |  12 maart 2009
Reactie: @ Stijn: dat klopt en dat is ook precies wat Heemskerk uitlegt.
 

Alles wat u wilt weten over de kredietcrisis (video)

Stijn   |    |  12 maart 2009
Reactie: of Bertje liegt een beetje of hij weet het gewoon niet, maar leningen worden maar een beetje gefancieerd met spaargeld. De rest wordt
gefancieerd met gecreëerd geld.
En hier ligt de werkelijke oorzaak van de kredietcrisis. Er is de laatste jaren teveel
geld gecreëerd wat als schuld in de economie komt.
 

Carrière maken? Word eens goed kwaad!

René Lebbink   |    |  12 maart 2009
Reactie: Ik werk als call center assistent manager en heb veel met vooral jonge mensen ( 15 tot 23 jaar te maken.)
Woedeuitbarstingen zijn naar mijn bescheiden mening nooit een goede oplossing voor het werkelijk oplossen van problemen.
Ik werk vooral met Turkse,Marokkaanse en Nederlandse jongeren die studeren op havo, vwo en wo niveau.

We hebben zelf studenten en studentes die op de universiteit studeren en bij mij werken als call center agents.

Als je deze mensen eens in de zoveel tijd even laat weten op een charismatische manier, dat jij de baas bent en met jouw collega's
(managers)een good guy / bad guy rol speelt, dit uiterst effectief werkt.

Te veel vlammen schrikt mensen af en jaagt mensen weg, ook de goede mensen, dus dat is naar mijn intentie nooit de goede weg.

Wij proberen mensen continue op scherp te zetten door ze op hun verantwoordelijkheden te wijzen en ze aan te sturen op een charismatische manier, en gedoseerd een keer flink op te treden.

Bij ons blijkt het in ieder geval te werken!

Mensen weten waar ze aan toe zijn, echte woede explosies zijn naar mijn mening nooit goed!
Die bewaar ik voor op de sportschool ( boksbal )je blijft tenslotte altijd de manager, waar wel respect maar geen angst voor moet zijn!!
 

Superbonus voor Lehman top

Dirk van Zanten   |    |  12 maart 2009
Reactie: Waar blijf ik dan met mijn netto maandsalaris van 1350 euro...........?
 

Veel expats in China depressief

petra   |    |  12 maart 2009
Reactie: ho ho....ook in het Caraibisch gebied zitten ze niet op ''ons'' te wachten. Contacten leggen is op sommige eilanden bijzonder zwaar: het wantrouwen tegen Nederlanders groot!
 

Vijf communicatieobstakels die leiden tot grote verliezen

Hilda Hoekstra   |    |  12 maart 2009
Reactie: Bedrijven proberen veelal (communicatie-)problemen op te lossen met extra middelen: meer informatiebulletins, meer overleggen, meer digitale middelen, enzovoorts. Dat werkt juist averechts. Medewerkers raken nog meer overspoeld en de verwarring raakt nog groter.

Communicatie is breder dan alleen de communicatiemiddelen. Kijk dus naar de organisatie-inrichting, de proces-inrichting, de organisatiecultuur, de bedrijfsomgeving, het totaalpakket aan communicatiemiddelen zowel intern als extern gericht.

In eenvoud schuilt de werkelijke waarde.
Doen waarvoor je opgesteld staat, daarvoor de middelen aangereikt krijgen die je nodig hebt en de zin van je werkzaamheden zien in jouw unieke bijdrage aan het grote totaal.
Als een bedrijf dàt wil introduceren, bespaart het zich enorm veel kosten.

Het antwoord is simpel: doe het met minder! En doe het goed!
 

ING had bonussen liever niet uitgekeerd

TB Juk   |    |  12 maart 2009
Reactie: De heer Hommen had niet slechter in zijn nieuwe baan kunnen beginnen. Het is beter dat hij gelijk maar weer opstapt. Ik vind het toekennen van bonussen maatschappelijk onverantwoord.
 

‘Talent ontwikkelen is net tuinonderhoud’ (video)

Ad de Beer   |    |  12 maart 2009
Reactie: Job,

gelukkig is het allemaal niet zo negatief als jij het omschrijft. Steeds meer bedrijven gaan inzien dat de traditionele vorm van management en het streven naar winstmaximalisatie, zelfverrijking en hebzucht contraproductief werken.
Sociale innovatie, bijna niemand weet echt wat het is, Rijnlands denken, het zijn toch tekenen dat de kentering eraan komt.
Heeft de kredietcrisis toch iets goeds gebracht.
Zeuren over wat slecht is, wat slecht gaat, och, een Hollands spelletje. Laten we eens gaan kijken hoe het beter kan, geen gezeur maar actie, geen recessie maar progressie!
 

‘Talent ontwikkelen is net tuinonderhoud’ (video)

Job te Pas   |    |  12 maart 2009
Reactie: Verspilling van talent hoort helaas bij het leven. In de ratrace van alledag, waarin ego-ontwikkeling en snel rijk/beroemd worden wordt gestimuleerd is er meestal weinig interesse voor het welzijn en talentontwikkeling van de medemens.Kijk alleen al naar de cursussen en snelle boekjes in deze kolommen ('snel omzet maken', 'manipuleren kan iedereen leren', 'kies de topvrouw van het jaar' etc.) waarin deze race centraal staat. De medemens is steeds een ding.Kun je uit dit ding talent kloppen dan is dat zogenaamd tot nut van het algemeen, maar in feite het meest voor de directie.

Als kinderpsycholoog in Den Haag probeer ik de mensheid er aan te herinneren dat het het eerste belang zou moeten zijn om competenties in het gebied van de aanleg te ontwikkelen. Die op te sporen en te ontwikkelen is een groot goed. Het doen van dingen die op je lijf geschreven zijn is van een groot genot, waar vakmanschap en respect als vanzelf op volgen.
Als zij maatschappelijk in de vorm van pecunia worden beloond is dan eigenlijk nog een prettige bijzaak.Want in feite hoeft zo iemand nooit met lood in de schoenen naar het werk.

Zolang de maatschappij er een ''Idols-mentaliteit'' op na blijft houden, d.w.z.niet de inhoud van een vak voorop stellen, maar de goedkope glamourzijde ervan, dan blijft talent vinden maatschappelijk op een laag pitje staan.En heb je veel ontevreden en jaloerse 'losers'. Ratten die elkaar naar het leven staan.

In hondentaal:Helaas worden -binnen het kader van gelijke kansen- teckels klaargestoomd om mee te doen aan windhondenrennen. En windhonden om een konijn uit een een hol te halen (kerntalent van de teckel).Resultaat: vals spelen en smoesjes grommen om de eer te redden.

Er is op het moment supprême even niet op talent gelet, jammer he?

Met groet van psycholoogjob
 
< vorige 1388 1389 1390 1391 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10