zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

U bent egocentrisch!

Bryan Sloote   |    |  12 maart 2009
Reactie: Bedankt. Met uw artikel ben ik mij weer bewust geworden van mijn ego
 

Elf tips voor een persoonlijk gesprek met uw medewerker

Lee Tonnaer   |    |  12 maart 2009
Reactie: Onder punt 9 wordt de term arbo-arts gebezigd. Onder de zg arboartsen bevinden zich ''beunhazen''. Immers iedere arts mag zich arboarts noemen.
De term arbo-arts zegt niets over de ervaring of opleiding en deskundigheid van de arts. Het zegt alleen dat de arts bij een arbodienst/in de arbodienstverlening werkt. Het kan gaan om een medisch specialist, een verzekeringsarts, een huisarts, en ook over een net afgestudeerde basisarts. Het gaat wel altijd over een arts. En het hoeft ook geen slechte arts te zijn, maar het is niet een speciaal voor het bedrijfsartsenvak opgeleide arts. En dat is de bedrijfsarts wel.

De titel bedrijfsarts is voorbehouden aan de medisch deskundigen die (in vier jaar na de artsenopleiding) zijn opgeleid op het terrein van arbeid en gezondheid, en die geregistreerd zijn in het Register van Sociaal Geneeskundigen. De titel bedrijfsarts is wettelijk beschermd. Om verwarring te voorkomen adviseert de NVAB om de term arbo-arts niet te gebruiken.
 

Duurzaam ondernemen lijdt nog niet onder crisis

Roderick   |    |  12 maart 2009
Reactie: Mochten er 'volharders' zijn die dit lezen: duurzaam ondernemen biedt inderdaad kansen, dus mis ze niet. Voor de sceptici: het onderzoek 'sustainability in de supply chain' (van DPA Supply Chain dus mn voor logistici maar ook breder toepasbaar) monitorde het duurzaamheidsbeleid van 50 bedrijven uit de FEM top-300 en kwam oa tot de conclusie dat veel bedrijven gewoon niet op de hoogte zijn van de kansen die mvo ze biedt en geen idee hebben waar ze moeten beginnen. Zoals wel vaker, nadat we door de goeroes zijn overtuigd, hebben we praktische handvatten nodig.
 

‘Talent ontwikkelen is net tuinonderhoud’ (video)

Ad de Beer   |    |  12 maart 2009
Reactie: De grootste verspilling aller tijden, de verspilling van talent.
Neem daarbij dat voor minder dan 100 euro per medewerker per jaar alle talenten in de organisatie makkelijk in kaart te brengen zijn en het wordt alleen maar schrijnender.
Daarnaast wordt, als er al aan talentmanagement wordt gedaan, vaak alleen maar aan de verticale loopbaanlijnen gedacht, management development dus, en worden horizontale en diagonale lijnen totaal niet onderkent, terwijl juist daar de grote winsten te halen zijn.
In een tijd waarin de economie wat minder draait, maar waarin we nu al moeten anticiperen op het teruglopen van de beroepsbevolking de komende jaren, is het erg dom om nu niet te investeren in mensen, talenten. Die investering zorgt voor een rendement dat zelfs de beurs de komende maanden niet kan geven.
 

Vijf communicatieobstakels die leiden tot grote verliezen

Ad de Beer   |    |  12 maart 2009
Reactie: Motivatieproblemen kosten 10.000 euro per medewerker per jaar. Omdat communicatie een direct verband heeft met motivatie kan een deel van de motivatie worden opgelost door communicatie. Niet door het aanschaffen van allerlei gadgets, maar gewoon door medewerkers face to face feedback te geven over hun functioneren.
De gadgets die hier worden genoemd hebben bedrijven alleen maar onpersoonlijker gemaakt en hebben daardoor een negatieve invloed op de motivatie en daarmee de productiviteit.
 

Carrière maken? Word eens goed kwaad!

Michel   |    |  12 maart 2009
Reactie: Ik werk als manager van een Europese Helpdesk in Aix en Provence, en hier in het zuiden van Frankrijk zijn de functies meer afgebakend en rollen hiërarchischer ingedeeld dan in Nederland. Dit geeft inderdaad meer duidelijkheid en minder frustratie. Aan de andere kant wordt ik wel eens boos op de afwachtende houding hier, alles moet van de manager komen want die is de baas en weet het immers het beste?
 

Een tip voor de overheid

Stijn   |    |  12 maart 2009
Reactie: tip voor de overheid!!

sanneer 30 % private schuld.
ontsla iedereen met een afgeronde hbo of
universitaire opleiding in de regering... tehoog leerbrein telaag denkbrein.
Houd de Aziaten buiten europa. Zij kloppen op de deur en wachten echt niet tot er open gedaan wordt. Steek al het stimuleringsgeld in zonne-energie-kennis.
Bemoei je zeker niet met buitenlandse zaken.
Te klein landje voor zo'n grote bek.


beetje bidden... beetje geluk....en alles komt goed..... en anders worden we overlopen door aziatische landen als china en india. En wordt Europa de nieuwe goedkope produktie-regio van de wereld. De VS en Rusland hebben het spelletje van china door. Alleen Europa slaapt nog......
 

Bedrijven zijn niet voorbereid op hartaanval

George Vroegop   |    |  12 maart 2009
Reactie: In Rijswijk zijn er bijna 50 AED locaties online op de website maakrijswijkhartveilig.nl

Deze site is een particulier initiatief van Martin Jasper, zomaar een inwoner uit Rijswijk die streeft naar een hartveilige woonplaats! Geef hem eens ongelijk?
 

Moeten we interne en externe sollicitanten laten concurreren?

R.V. Molenbroek   |    |  11 maart 2009
Reactie: Lijkt misschien ouderwets maar verreweg de meeste mensen die ergens gaan werken verwachten dat er een zekere vorm van carriere mogelijk is binnen een bedrijf.
Dat is het schouderklopje dat ook bijna nooit meer gegeven wordt.
Vroeger was het niet meer als normaal dat men van onder instroomde en zich naar de top werkte.
Tegenwoordig worden steeds vaker vacatures van buiten af ingevuld, vaak zijn dat plaatsen waar door eigen werknemers op geaast wordt.
Door de hoop op een betere positie en een kans op een promotie hou je gemotiveerde mensen.
Kijk naar afdelingen waar geen hoop is, daar gaan de mensen hun energie richten op andere zaken en veel daarvan is niet gewenst.
Buiten het feit dat iemand die niet gemotiveerd is ook geen maximale inspanning levert. Tenslotte leven we al jaren op loon matiging en het inleveren van verworvenheden.

Daarnaast jaag je goede mensen weg, ze leren wel op jouw kosten maar zodra ze kunnen zijn ze weg.

Je geeft volgens mij gewoon de verkeerde signalen af als je vacatures niet eerst intern opvult.

Dat de tendens steeds meer wordt om vacatures van buiten af op te vullen heeft volgens mij een reden.
Als je mensen intern laat doorstromen gaan ze ook meer arbeids verleden opbouwen. En met de huidige regelingen waarbij, bij ontslag of bij arbeidsongeschiktheid, de zaak voor de ondernemer duurder wordt naar mate de werknemer langer in dienst is.
Is het gewoon niet meer gewenst dat iemand in je bedrijf blijft plakken. Liefst heb je hem binnen 4 jaar weer buiten.
 

ING had bonussen liever niet uitgekeerd

Leo   |    |  11 maart 2009
Reactie: Nou moet je ook weer niet doordraaien. Er werd ook gevraagd om leningen te gaan verstrekken die niet reël waren. En waar vraag is probeert men nu eenmaal aanbod te genereren. Maar nu het zo ontzettend spaak is gelopen, past wel enige bewustzijn van de omgeving. En dat mis ik totaal, vooral dus bij ING. En dat zegt iets over wat wij van hen, bij ING, mogen verwachten!
 

ING had bonussen liever niet uitgekeerd

Ron Ladage   |    |  11 maart 2009
Reactie: Het zijn de bankmanagers geweest die de oorzaak van de crisis in het bankwezen hebben veroorzaakt. Niet de werknemers, die elke dag zorg dragen dat het werk voor de klanten wordt gedaan, wanneer er in 2008 is afgesproken dat er een bonus bij een bepaald resultaat wordt uitbetaald, dan mogen de werknemers op de werkvloer daar niet de dupe van worden.
Maar het ongestraft laten lopen van die arrogante managers, die totaal ongeschikt voor hun werk zijn en waren en zelfs niet hun excuses hebben willen aanbieden, die moeten ze flink korten op hen salaris en liever nog, de WW inschoppen. Bij ING is er weer een manager weggegaan met 1,2 miljoen aan “opstapgeld”, natuurlijk geen probleem, wat is dat nu op een gekregen bedrag van 11 miljard! Bos geeft geld zonder voorwaarden, maar maakt u geen zorgen, dat geld allen voor de zakkenvullende bankmanagers en natuurlijk niet voor u als belastingbetaler, daar zitten ze nu in het kamertje te verzinnen, hoe kunnen we die nu weer eens goed te pakken nemen.
Want geld steunt geld natuurlijk en voor de minister zit er wel weer ergens een baantje als commissaris bij de ING in.
 

Nieuwe topman Unilever kreeg 1,7 miljoen tijdens inwerkperiode

info@vandewouw.nl   |    |  11 maart 2009
Reactie: Zie je; 't lukt 'm maar nèt om z'n lach in te houden !!
 

Elf tips voor een persoonlijk gesprek met uw medewerker

Ad de Beer   |    |  11 maart 2009
Reactie: Als je je medewerkers moet zeggen dat je deur altijd open staat, dan wil dat zeggen dat hij altijd dicht is geweest.
Een beetje leidinggevend talent heeft deze tips niet nodig. Een leidinggevende die deze tips nodig heeft moet zich eens gaan beraden over zijn positie.
 

MKB'ers helpen elkaar de recessie door

Ad de Beer   |    |  11 maart 2009
Reactie: Goed om te lezen dat de motor van de economie druk doende is waar de overheid in faalt.
Voor de MKBer die geen goed netwerk heeft organiseren wij, tegen kostprijs, de bijeenkomsten ''samen door de recessie'' waar MKB ondernemers samen hun problemen, maar vooral oplossingen in kleine groepen kunnen bespreken.
 
< vorige 1389 1390 1391 1392 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10