zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vijf cruciale sollicitatieblunders – waarvan u vaak niet eens weet dat u ze maakt

RV   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @Piet: Ik ben eveneens geen manager al hoewel ik wel de talenten,capaciteiten en inzichten heb ;-)

''deze vervult een relevante taak als het gaat om strategische outsourcing en het samenbrengen van vraag een aanbod waar bedrijven en werkzoekenden dit zelf niet lukt.''

Dan vraag ik me toch oprecht af waarom de meeste bedrijven dan uberhaupt personeel op de HRM afdeling in dienst hebben???
Het is toch de ''core-business van een hrm-afdeling'' om ervoor te zorgen dat
- mensen geworven en aangenomen worden
- personeels beleid uitstippelen
- carrieres worden gemaakt en begeleid
- opleidingen verzorgd voor personeel
- salaris en ander personeels gerelateerde administratie bijhouden

Kortom: Ervoor zorgen dat het bedrijf voldoende goed opgeleid en gekwalificeerd personeel in dient heeft om haar business uit te kunnen blijven voeren.


Als je hrm afdeling niet (goed) functioneert, kun in mijn ogen beter een paar slechte hrm-ers ontslaan en op zoek gaan naar goede hrm-ers, dan een veelvoud van de kosten uitgeven aan ''externe hrm hulp'' in de vorm van werving, selectie en uitzendburo's.
 

Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen

adriano   |    |  21 augustus 2009
Reactie: jullie hebben het over spam, maar moet er niet eerst wettelijk gedefinieerd worden wat spam is en wat niet?
 

55-plusser kan nieuwe baan vergeten

Ruud Overstegen   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @ Jo
Volgens mijn visie is stress om ons heen oorzaak van veel lichamelijke klachten. Daarom besteed ik als re-integratieburo IRO's voor het UWV naast het zoeken van een goede baan meer aandacht aan de persoonlijke emotie. Die emotie zorgt voor een onbalans en ergernis. Zit je namelijk (weer) lekker in je vel is werk vinden niet moeilijk. Zit je in de WW of in de WIA dan heb je recht op een Individueel Reintegratie Overeenkomst (IRO). De werkcoach of arbeidsdeskundige kan jou meer info geven daarover.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

RV   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @Johan:
Heb je deze foto van Anne zelf op haar website gezien?
http://www.personalimagesinc.com/principal.htm
Zij lijkt op deze foto - qua kleding - wel op een man!

Als je kijkt naar deze foto:
http://www.personalimagesinc.com/keynotes.htm
zeg ik ja, zo kan het ook. Tot in de puntjes netjes verzorgd en toch een mooie en unieke vrouwelijk uitstraling. Zo zie ik dames liever rondlopen in businessland dan als ''half verklede kerels''... maar das mijn persoonlijke smaak. Daarover kunnen we van mening verschillen.

Wat mij tegen de borst stuit Johan is dat - in businessland - je eigen unieke persoonlijkheid weggedrukt moet worden onder (kleding) regeltjes, krijtstreep, stropdas en/of driedelig grijs.

Persoonlijkheid komt - voor mij - ten eerste vanuit de uitstraling van iemands gezicht en niet van iemands ''confentie huidje''.
Dat ''confectie huidje'' of ''business uni-form'' heeft volgens mij alleen als doel dat het gros van de werknemers er allemal hetzelfde, een-duidig, uni-form uitziet. Dit maakt het voor anderen ook makkelijker om hen te blijven behandelen als (personeels) nummer wat je opdrachten kunt geven i.p.v. liefde en respectvol om te gaan als kleurrijk individu.
 

Sturen op sterktes in drie stappen

Brigitte   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Dit artikel beantwoordt wel aan de beschrijving over Coert Visser die consultant is in een ''positieve veranderaanpak''. Hoger vermelde tips borrelen van ''creativiteit''. Het is echter wel belangrijk dat de manager erin slaagt op een niet-conventionele manier te denken en een onbevooroordeelde kijk op zijn werk/personeel heeft. Dit zijn trouwens ook tips die iedereen kan gebruiken voor zelfsturing zoals de auteur het zo knap uitdrukt...Ik maak er een copie van om te mediteren!!!
 

55-plusser kan nieuwe baan vergeten

RV   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @Jo: Zo te lezen heb je wel erg veel werkdruk achter je gelaten sinds je ontslag. Kijk en voel eens hoe je lichaam op deze gebeurtenis heeft gereageerd!

Laat jezelf niet inschalen door het UWV! Wat hun betreft ben je gewoon een kostenpost, een nummer, dat zo gauw mogelijk weer produktief moet zijn voor de maatschappij.
''Wie niet steelt of erf, zal moeten werken tot ie sterft'' is het devies van deze instellingen

Bescherm jezelf en je eigen gezondheid Jo!
Neem ook een (arbeidsrechtelijk) advocaat in de hand en ga op zoek naar je rechten! Laat niet over je heen lopen door deze instanties
 

Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen

adriano   |    |  21 augustus 2009
Reactie: ik ben kleine ondernemer, geen IT-specialist.
Waar kooop ik standaard software om dei dubbel-opt in methode in te voeren?
 

Vakantiegevoel is al na één werkdag verdwenen

William   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @RV

Daar heb je absoluut gelijk in.

Toch is het merendeel van de mensheid zich niet bewust van die keuzevrijheid en al helemaal niet van alternatieven. Die denken dat het allemaal wel goed zal zijn en dat men het beste met hun voorheeft.

 

Vijf cruciale sollicitatieblunders – waarvan u vaak niet eens weet dat u ze maakt

Peter   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @Piet

Ik ben geen manager, ik ben wel iemand die vanuit de praktijk ziet wat voor opgeklopt circus er soms rondwaart, dat geldt voor dit soort bureau's en dat geldt m.i. ook voor het opgeklopte circus aan adviseurs..kosten
Ik heb bij 1 bedrijf meegemaakt dat er adviseurs langskwamen voor uurtje/factuurtje die gingen adviseren over de advieskosten in het algemeen.

te bizar voor woorden, en je kan je meer afvragen in hoeverre bij die bedrijven managers zelf nog ondernemers zijn..
Veel, te veel draait meer om het imago, de status en niet om het produkt zelf.
Ook in die bedrijven gooit men elkaar (dat is nog niet zo erg) maar ook het personeel dood met voorschriften, strategieen en als dan zo'n managementlaag weg is en er nieuwe opvolgers zijn begint het weer allemaal opnieuw (in een ander ''jasje'')

 

Effectiviteit van microkrediet is twijfelachtig

O. Albrecht   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Oikocredit heeft een statement op haar homepage www.oikocredit.org geplaatst: Microfinanciering: kansen en valkuilen.

http://www.oikocredit.org/site/nl/doc.phtml?p=nieuws311&index=470
 

Glazen voordeur houdt meer vrouwen tegen dan glazen plafond

levenSwerk   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Volledig eens met Ankie Straathoof,ik ben ondertussen 50 en heb m'n hele beroepsleven moeten vechten voor de ruimte om en de functie goed in te vullen en de kids een redelijke opvoeding te geven. Als mij de mogelijkheid was geboden om wat meer mijn eigen tijd in te delen was de situatie voor iedereen (werkgever, kinderen, relatie en 'jawel' mijzelf) effectiever en rustiger verlopen.
Dat wil dus zeggen, gedeeltelijk thuiswerken en zelf je werktijden indelen. tegenwoordig ben ik zelf ondernemer en deel mijn eigen tijd in, gaat prima en ik kan bergen werk verzetten oa omdat de druk van de 'wantrouwige' werkgever er niet meer is. In mijn huidige werkzaamheden kom ik jonge ondernemers tegen die er nog net zo over denken als de directeuren van 25 jaar geleden. Absoluut geen enkele flexibiliteit naar de werknemers die niet aan vaste werktijden willen vastzitten of willen thuiswerken.('want dan kun je ze niet in de gaten houden')
Voorlopig zie ik nog geen verandering, uitzonderingen daar gelaten. Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken, maar wel eenzijdig als de werkgever te star is.
 

Vijf cruciale sollicitatieblunders – waarvan u vaak niet eens weet dat u ze maakt

Piet   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Wat een rancune richting de wervings- en uitzendbranche, deze vervult een relevante taak als het gaat om strategische outsourcing en het samenbrengen van vraag een aanbod waar bedrijven en werkzoekenden dit zelf niet lukt. Jullie managers(?) zouden toch beter moeten weten? Als je dit allemaal leest dan geeft dit weinig blijk van realiteitszin en krijg ik mijn twijfels bij het niveau?
 

Excelleren door sociale innovatie.

Haiko Jessurun   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Geachte heer de Beer,
Onlangs een module Sociale Innovatie gehad bij een modulaire masteropleiding, waar ik me ernstig heb opgewonden over de volgende twee aspecten: 1. Wat is er sociaal aan? en 2. Wat is er innovatief aan?
De docent leek vooral te focussen op prestatieverbetering (lees euros); het leek mij zinnig om te onderkennen dat er meer is tussen hemel en aarde dan de belangen van de organisatie (prestatie in euros), en dat andere doelen ook best nagestreefd mogen en wellicht ook moeten worden (prestatie in libidos en prestatie in speelos).
Mocht u het interessant vinden, dan wil ik u de notitie die daaruit is ontstaan wel zenden; in de huidige vorm is het zeker niet geschikt om op het internet te plempen.
 

Salesblog: einde aan irritante telefoontjes?

Peter   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Ik heb me direct ingeschreven! Bedankt voor de praktische info
 
< vorige 1258 1259 1260 1261 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10