Reactie: ''veel goede re-integratiebureaus'' ??
Dat zou nieuw zijn, ik zou weleens een goed onafhankelijk onderzoek willen zien naar dit soort bureau's en de hele recruiterindustrie.
Ik heb sterk het gevoel, dat zij behoorlijk duur zijn in verhouding met de resultaten
(wat zij kunnen voor een peperduur tarief, kan 1 vast persoon bij personeelszaken natuurlijk ook leveren.
Reactie: 6. ''Wees blij als bedrijf dat ik als sollicitant uberhaupt bij julie wil komen werken :-)''
''HR heeft wel iets beters te doen en wil u bovendien niet beledigen.'
Deze (mentali)tijd van ''op commando opzitten en pootjes geven'' aan een werk-gever is zo ''vorigste eeuws.'' Wat een arrogante en uit de hoogte houding zeg. Bij dit bedrijf wil ik zeker mijn tijd niet verdoen.
Als werkgevers eens wat respectvoller en menselijker met hun personeel zouden omgaan, dan haddden we dit kandidatenkeur-circus niet (meer) nodig toch? Dan hebben sollicitanten geen verkleedpartje nodig, hoeven ze zich niet onnatuurlijk te gedragen bij een gesprek, hadden ze daardoor ook geen last van zenuwen en alle andere gevolgen.
Stel je voor....
dat je je volgende baan gewoon in een zeer relaxste sfeer, op een terrasje, aan het strand, in de kroeg tussen 2 koele biertjes met je aanstaande werkgever zou kunnen regelen... Kun je gewoon helemaal relaxed jezelf zijn, zie je je werkgever ook eens van zijn menselijke kant. Hou zou je dat vinden?
Welke rol je ook speelt in het leven of het bedrijf. Doe normaal dan doe je als gek zat!
Laat jezelf als uniek menselijk wezen nooit meer in een ''gedrag-regeltjes-harnas'' persen omdat je een baan wilt. Het is maar werk, een kunstje voor een ander om je rekeningen thuis te kunnen te betalen.
''Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'' welke rol je ook speelt in het toneelstuk genaamd ''Leven''
Reactie: Ik had op 20 augustus 2009 een afspraak voor het mijn tweede gesprek vor mijn solicitatie.
tot mijn grote verbazing komt de manager niet opdagen,regiomanager gebeld kreeg te horen dat het hem en het bedrijf speet plus een doos vol excuses,moest er om 4 uur zijn uiteindelijk een snipperdag armer hoop benzine gebruikt maar geen duidelijkheid kan dit zomaar.
zo ga je niet met mensen om
Reactie: Tip 4 - ''een recruiter wil idd veel van je weten''...
Je gaat toch nooit praten met een Recruiter ??!!
Die stellen geen ruk voor... ?! Daar ga je je zure tijd niet aan verdoen.
Zijn aangenomen om alles vast te leggen in stasi-databasjes.
plus dat we dan geen werkeloosheid meer kennen.
Minder ziektes, dus minder ziektekosten.
40 uur werken moet wel mogelijk zijn voor de work a holics.. Die zijn dan toch een uitstervend ras.
Helaas hebben onze overheden en industrielen liever dat we meer gaan werken dan minder.
We zouden eens slimmer kunnen worden dan hunzelf en zo de macht verschuiven naar het collectief..
Reactie: wat te denken van kontant te betalen? U kan heel wat centen verdienen en op heel wat sympathie rekenen van uw leveranciers. Zo houdt je je leveranciers gezond en krijg je minimum 1/50 van het factuurbedrag op je werkrekening... Aangezien je werkkapitaal wil creeren ben ik akoord met die stockafbouw, maar ook dit is discutabel, je kan immers nu goedkoop inkopen om te oogsten aan normale prijzen of om er akties mee te doen...
Veel hangt af van situatie tot situatie.
Reactie: Als je werk doet waaruit je voldoening schept lijkt het mij bijna onmogelijk om het vakantiegevoel kwijt te raken.
Geef mij een baan die bij mij past, dan hoef ik nooit meer te werken. Is een veel gehoorde uitspraak. Maar wie heeft die nu. Na de vakantie komen we er toch weer achter dat we geleefd worden inplaats van dat we zelf het heft in handen hebben.
We zijn van die nuchtere Hollanders die denken dat geluk buiten ons ligt. Niet de vakantie, werk, vrije tijd o.i.d. moet er voor zorgen dat je gelukkig bent. Wij zijn er zelf verantwoordelijk voor.
Reactie: Een zeer slecht stukje journalistiek met een zeer grote korte termijn werking.
Elk bedrijf moet een beetje lichaamsvet hebben.
Weten dat het er is en waar het is, is vaak de beste strategie.
Het wegschrapen van dat vet voor meer cashflow nu is botweg het stomste wat je kunt doen omdat het aangeeft dat je bedrijf gezond is en een beetje speling heeft.
Het kan daardoor tussentijdse klappen opvangen en je komt niet iedere keer weer voor verrassingen te staan.
En voor de goede orde betalingen kun je maar zo snel mogelijk doen. de verlokking om het geld nu nog even voor iets anders te gebruiken is in deze onzekere tijd erg verlokkend. Maar het meteen betalen geeft ook een signaal af naar je leveranciers. Net als overigens het verlengen van je betalingstermijn.
In tijden als deze is het beste advies: afblijven van bedrijfskapitaal, de broekriem aantrekken en zo min mogelijk uitgeven.
Reactie: Heel kort artikel en toch moest ik het twee keer lezen. Sociale netwerken en meer gebruik ervan willen maken. Eigenlijk vraag ik me af of veel bedrijven in hun marketingplan zelfs maar een budget ervoor beschikbaar hebben gesteld of er iets over beschreven hebben. En veel bedrijven netwerken wel, maar weten eigenlijk niet wat het echt inhoud en hoe je daar mee om kan gaan, zodat het ook resultaat heeft, in plaats van een gezellige bijeenkomst. Mijn eigen ervaring met netwerken was, dat ik dacht dat ik het wel wist. Na een workshop bij the Master Networker Instute uit Hengelo er achter gekomen, dat netwerken ook een specialisme is, wat je heel gestructureerd moet aanpakken en zeker opnemen in je marketingplan.
Indien u informatie over bovenstaande wilt hebben, dan mag u mij gerust mailen.
Reactie: Rob van Dijk verdient een compliment, zeker wat hij over de gezondheidzorg verteld.
Managers zijn bang om zaken uit handen te geven, de controle te verliezen, wat juist wijst op onbrekende vaardigheden bij die managers. Bij die bedrijven zie je de motivatie verminderen bij de werknemers.
De zorg is nog erger, want waarom ging je toch ook weer de verpleging in?
Zeker niet om allerlei formulieren in te vullen, lijsten in de computer bijhouden en erger nog, je krijgt tegenwoordig van te voren door hoeveel tijd je mag besteden aan een patiënt. Of heet dat nu klant, lezende de jaarverslagen, dan weet ik zeker dat je daar niet op het gezegde “de klant is koning” kan rekenen. De managers die geen enkele weet hebben waarom werknemers het beroep verzorging gekozen hebben. De thuiszorg, die zich meer zorg maakte om de behuizing van henzelf, dan om het werk van hun werknemers. Daar zag je het geld verdwijnen aan de salarissen van de manager en zeker aan hun inrichting van de kantoorgebouwen, dus we verlagen de normen en nemen mensen zonder de noodzakelijke diploma maar aan als alfa hulpen.
Je denk dat kan toch niet meer in 2009, ja dus. Mensen als Rob van Dijk blijven we nodig houden om ons wakker te schudden en eindelijk eens weer te komen tot goede bedrijfsvoering ter glorie van al het personeel, wat dan gemotiveerd weer gewoon normaal kan werken.