Reactie: Gewoon een leuk artikel, met 5 goede tips. Natuurlijk zijn er wel meer tips te bedenken, maar dit artikel heeft in zich, dat mensen eens gaan nadenken over hoe ze solliciteren.
Veel sollicitanten verdiepen zich onvoldoende in kennis van het bedrijf, waar ze solliciteren.
In een tijd dat je bijna alles kan vinden op internet zeker een gemiste kans.
Er zijn veel boeken en ook cursussen, die je helpen om beter over te komen in een gesprek en vooral om je zekerder te voelen tijdens het gesprek. Veel goede re-integratiebureaus dragen ook zorg voor een goede sollicitatie begeleiding.
Reactie: Volledig akkoord met Drh. Massier !! Blijkbaar is dit artikel geschreven door iemand die in loondienst staat en totaal GEEN benul heeft hoe een zaak te runnen... Indien de persoon die dit artikel schreef morgen zijn eigen zaak begint en klanten heeft die zijn tips BIJ HEM toepassen, zal zijn volgend artikel er denkelijk anders gaan uitzien.... !! Mijn felicitaties aan deze persoon voor het zéér zakelijk niveau... ! De enige punten waarmee ik akkoord ga is het terugdringen van de debiteurenstand en verminderen van de stock,... hetgeen heden bij ons een regel is geworden. Het uitstellen van betalingen is een onaanvaardbaar gedrag die inderdaad tegenwoordig vaker en vaker toegepast blijkt te worden door tientallen van onze klanten. De enige remedie hiertegen is de algemene verkoopsvoorwaarden STRIKT toepassen. Indien een probleem zich voordoet en hierover eerlijk gepraat kan worden met uw leverancier, zal dit alleszinds minder ernstige gevolgen hebben dan het voorliegen ed...
LAATSTE TIP aan de zaakvoerder van deze website: VOLG de raad van uw '' journalist '', STEL ZIJN LOON UIT met enkele maanden,... U zal zien, de cashflow van uw bedrijf zal erop vooruit gaan en ... deze persoon zal hier ALLE begrip voor hebben...!
Reactie: Willem Massier is een man naar mijn hart. Meneer Berger kijkt naar end-of pipe oplossingen die slechts voor weinigen (de basis-industrieen) soelaas bieden. Tegelijkertijd mergelen die bedrijven daarmee hun adviseurs en toeleveranciers uit.
Het tegenovergestelde is ook waar. Als je bij groeipotentie kiest voor het verwijderen van die klanten die dergelijk naar financieel gedrag vertonen, in plaats van groeien. Dan krijgt zo een klant het loon van zijn eigen gedrag. Namelijk: verder verstoken blijven van een goede dienst of product vanwezge zijn eigen betalingsgedrag.
Moraal van het verhaal: gebruik groei dus niet altijd voor omzet vermeerdering. Omzet is namelijk nog geen winst!. Het is financieel heel gezond als een bedrijf erg slecht betalende klanten elimineert uit haar bestand.
Reactie: Beste allen,
ik heb ooit eens een artikeltje geschreven over de bal spelen of de persoon. Leek mij goed passen bij de bovenstaande discussie en artikel.
Klik hier: http://www.gelukmanagement.com/hoe-geef-je-feedback/
Reactie: Eén dag ziek door de Mexicaanse griep? Het lijkt me dat deze werknemer geen mexicaanse griep heeft gehad. Deze griep duurt namelijk 6 tot 7 dagen. Maar dan nog lijkt me dat geen reden tot paniek. Gezonde mensen hebben niets te vrezen, het zal misschien iets heftiger zijn dan gewone griep, maar het is gewoon een kwestie van uitzieken.
Reactie: Als je als jongere altijd gympies draagt is dat dan ook not done?? Het zit lekker en elke werknemers draagt ze weleens??
Mijn casual kleding is;
-spijkerbroek
-gympies
-t-shirt
Is dat een goede combie of moet je zakelijker gekleed komen?? Voor een MBO-HBO baan?
Reactie: Ik verwacht dat het afblaffen niet over de inhoud gaat. Je hebt je verdedigd maar dit was geen reden voor de leidinggevende om in te binden. Blijkbaar wil de persoon jou iets anders duidelijk maken.
Probeer hier achter te komen. Ik zou niet meer terugkomen op dit voorval. Observatie is nu belangrijker. Als dit geen incident is zal het wellicht vanzelf weer gebeuren. Neem dan een andere houding aan. Ga jezelf niet verdedigen maar vraag door. Wat is er precies aan de hand. Laat de ander zijn boosheid motiveren en toelichten aan de hand duidelijke voorbeelden.
Zo kom je erachter of het kritiek is - dit is posief omdat mensen die kritiek leveren in jou willen investeren, anders zouden ze helemaal geen kritiek leveren - of heeft het eerder te maken met de betrekking.
Dit laatste kan aanleiding zijn om hierover te gaan praten.
Op dit moment dus nog even niks doen is mijn advies.
Ik hoop dat je hier succes mee hebt.
Reactie: Helaas werd ik deze week JUIST afgewezen omdat ik ''niet mijzelf'' was (volgens de gesprekspartners van de werkgever)
Ze waren bang dat, in het bedrijf waar ze volgens eigen zeggen zeer open naar elkaar zijn, ik dan buiten de boot zou vallen.
Inhoudelijk deugde alles, ze waren juist naar die ervaring die ik heb op zoek.....
Dan is het toch effe (want ik kan vrij snel wel weer de knop omzetten) bitter als ik lees dat ik juist het overdrevene moet vermijden.
Zelf vind ik mij wel degelijk iemand die graag open met mensen omgaat, maar als ik iemand tegenover me heb die ik net 1 minuut zie, dan heb ik vrijwel nooit (helemaal niet in dit soort gesprekken) een ouwejongenskrentenbrood houding.
Moet ik erbij zeggen dat van de 2 dames tegenover me, de ene (dat zou mijn teamleidster worden) dat ook niet uitstraalde (de andere wel)
Reactie: Leuk verhaal voor als je vandaag een gesprek hebt en al vast in de 'stemming' wilt komen. Ik vind een aantal van de tips niet wetmatig maar eerder de smaak van de hr manager in kwestie.
Reactie: Nu nog een online test om de credability van het bedrijf te kunnen checken als sollicitant. Veel bedrijven maken mooie hrm advertenties, maar als je eenmaal in dienst bent verdwijnen sommige beloften ''als sneeuw voor de zon''.
En mijn diploma's mag je comtroleren :-) ze zijn allemaal echt, de jouwe ook?
Reactie: Kun je nagaan hoe hard je - lichaam en geest - eigenlijk (meer) vacantie nodig hebben, omdat 1 dag WERKEN al die rust al weer heeft opgebruikt en je heeft uitgeput.
Hoog tijd voor een PART-TIME-werkeconomie,
waarbij de standaard werkweek 20 uur word.
Iedereen kan kiezen of ie alleen de ochtend, middag, avond of nacht werkt en de rest heb je VRIJE TIJD :-) waaraan je kunt gaan werken aan jouw PERSOONLIJKE LEVENSINVULLING (i.p.v. de carriere waarmee je jezelf motiveert binnen je loonslavenbestaan tot je pensioen)
Dit geeft meer vervulling, een betere balans tussenvrije tijd en ''je geldverdien kunstje'', minder onnatuurlijke belasting van je menselijk gestel, dus blijf je gezonder en leef je nog langer en gelukkiger.
Je hoeft ook niet te wachten! tot je 65ste om te kunnen gaan LEVEN, maar kun je dat vanaf nu IEDERE DAG doen.
Reactie: Lees ik dit goed?? 'Het verlengen van de betalingstermijnen aan crediteuren biedt volgens Roland Berger met 41 procent het grootste potentieel om een hogere cash flow te bewerkstelligen ....'.
Wordt hier min of meer geadviseerd om zonder overleg betalingen uit te stellen, daarmee uw probleem bij uw leverancier neer te leggen, uw leverancier dus wellicht zelfs in problemen te brengen en daarmee de levering van zijn diensten ook aan u??
Er zijn al teveel bedrijven, die deze weg blijken te hebben gevonden het laatste half jaar. Uit cijfers blijkt, dat slecht betalingsgedrag zelfs één van de hoofdredenen is van faillissementen.
Wat is dit voor een korte termijn denken? Al snel komt u in een soort conflictsituatie. Negatieve energie van beide kanten. Vaak gepaard gaand met kosten en een verblekende focus. En zulk gedrag wordt door de leverancier waarschijnlijk ook onthouden. Bij een volgende onderhandelingsronde bent u dan echt wel aan de beurt.
Mijn advies: ga bij gebrek aan cash met uw leverancier in gesprek. U bereikt waarschijnlijk hetzelfde voor wat betreft uw cash, maar verbetert de relatie.
Reactie: Het is heel makkelijk te voorkomen. Er zijn namelijk trainingen voor. zie leugentraining.nl.
En je kunt inderdaad beter een beetje investeren dan later te veel uitgeven aan iemand die niet eerlijk tegen je was.