zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Kinderen veroorzaken stress bij werkende ouders

Bill Nuy   |    |  24 augustus 2009
Reactie: Ook ik, net als eens eerder Jacob Gelt Dekker te Curacao (thuisbasis van dhr Curiel) verbaas me nu weer over de reactie van dhr Curiel. Ook hier weer geeft hij blijk van het één zeggen en het ander doen. Meneer heeft zelf geen ervaring met dit fenomeen, daar hij zelf nooit de verantwoordelijkheid heeft genomen om kinderen op te voeden. Zelfs ervoor weggelopen. Dus de keuze tussen een carriere en kinderen opvoeden had hij zelf al snel gemaakt en die kwam niet ten gunste van zijn kind.
Opmerkelijk dat meneer zich dan hier als een ervaringsdeskundige wil profileren.
Maar zoals Dhr Curiel eerder opmerkte in de Amigoe: de linkerhand hoeft niet te weten wat de rechter doet; is dus misschien wel zijn verklaring om maar wat te kunnen roepen.
Wat mogelijk is, is dat meneer in zijn beroep als P&O-er daar via anderen mee te maken heeft gehad en daar zijn geveinsde ervaring heeft ''geleend''.


Bill Nuy
 

Ik word beschuldigd van seksuele intimidatie. Wat te doen?

H. Koning   |    |  24 augustus 2009
Reactie: Ben zelf begin dit jaar ook onterecht beschuldigd van seksuele intimidatie door een medewerkster. Na een langdurige ''welles-nietes'' polemiek heeft een collega ondernemer mij een leugentest met de leugendetector geadviseerd. Deze heb ik met goed gevolg in Markelo ondergaan. Hierna heeft de medewerkster (zonder overigens het resultaat van mijn test te kennen) gelukkig ook zelf bekend e.e.a. verzonnen te hebben. Ik had nooit gedacht zoveel last te kunnen hebben van een dergelijke valse beschuldiging. Ook de relatie met mijn vrouw kwam erdoor onder spanning te staan. Mijn advies is ook: probeer bij ''moeilijke'' gesprekken met een medewerker toch een derde te betrekken.
 

Glazen voordeur houdt meer vrouwen tegen dan glazen plafond

Ankie Straathof   |    |  24 augustus 2009
Reactie: Beste Marjolein,

Ik ben het helemaal met je eens. Het gaat niet om man of vrouw, maar om de persoon en de kwaliteiten die hij of zij bezit en waardevol is voor de organisatie of maatschappij. Als we de ruimte nemen om die kwaliteiten aan te spreken en mensen weten te enthousiasmeren in plaats van afkaderen en in hokjes stoppen, dan zal het ondernemerschap en het innovatieve vermogen absoluut groeien. Helaas bemerk ik vaak het tegendeel en worden normeringen en richtlingen zo absoluut nagestreefd dat de aandacht voor de mens en daarmee hun stimulans verloren raakt. Individualisme is een groot goed en op de juiste manier aangesproken zal de som van die mensen leiden tot een meervoud van wat je rekenkundig mag verwachten.
Mijn complimenten voor je passievolle reactie en ik hoop dat we elkaar na 1 september eens tegenkomen! Ik wens je in ieder geval veel succes toe,
groetjes

Ankie Straathof
www.visioncc.nl
 

Glazen voordeur houdt meer vrouwen tegen dan glazen plafond

Marjolein Hins   |    |  23 augustus 2009
Reactie: Hoezo door vergrijzing en ontgroening moeten we de vrouwen wel inschakelen? Is dat zo erg dan? En volgens ons is er ook nog een aanvullende oplossing.....

Onze mening is dat als je nu al begint met het inschakelen van al je vrouwelijke kwaliteiten in je organisatie - dit zit dus ook in mannen - je 30 tot 40% kunt besparen aan de kosten die nu verloren gaan aan controlesystemen en mensenspelletjes, egocircus ook wel genoemd - dit zit dus ook in vrouwen -. En wat een innovatieve vermogens en energie zul je dan blootleggen in je organisatie, die goed zijn voor alle mensen die er werken - vrouwen en mannen -.

Wij dagen u van harte uit om niet meer in mannen en vrouwen te denken, maar in uw eigen mannelijke en vrouwelijke kwaliteiten, en die ten bate van uw organisatie thuis en op werk in te zetten! Dit worden hiermee organisaties in balans, die prima de veranderende omstandigheden kunnen opvangen, die op onze maatschappij afkomen.

Hartelijke groeten,
Marjolein Hins
MM&P boardroomcounseling (Q-Search partner)
www.boardroomcounseling.nl (live vanaf 1 sept.)
 

Salesblog: einde aan irritante telefoontjes?

Dennis   |    |  23 augustus 2009
Reactie: Ik sta nogal dubbel in de nieuwe telecomwet. Ik vindt het prima dat particulieren niet meer gebeld mogen worden, het irriteert mij ook, met als mooi voorbeeld dat ik deze week 3x door exact dezelfde telemarketeer werd gebeld, met exact hetzelfde aanbod! Hij moest er gelukkig zelf ook wat om lachen want het was toch wel ietwat onprofessioneel, dat vond hij zelf ook.
Zakelijk gezien sta ik er toch wat anders in. Je mag nog steeds ongevraagd iemand zijn brievenbus volproppen, maar een email mag ineens niet meer. Terwijl een mailing eigenlijk veel inefficienter is, de secretaresse maaakt hem open, geeft hem door aan de manager, die leest het en het verdwijnt in de prullenpak of niet. Kortom 2 mensen zijn tijd kwijt, (excl. de postbode) er wordt papier verspild en het kost bedrijven enorme bedragen aan drukkerijen.
Een email kost geen papier, en is binnen 2 seconden gescant en gedelete indien niet interessant. Dus vanwege de echte spam (viagra etc) want daar gaat het natuurlijk om, wordt het bedrijfsleven op kosten gejaagd. Als je het mij vraagt geen goede ontwikkeling. Geef mij maar 10 mailtjes van bedrijven die graag zaken met mij willen doen, dan 10 mailingen.
 

Slecht management verjaagt jong talent

M.H   |    |  22 augustus 2009
Reactie: Bij mijn vorige werkgever waren er laaggopgeleidde vaklui die uit nood een managersfunctie hadden gekregen. Als nieuwkomer in dat groepje werd je al gauw slachtoffer van onbeschoft management gedrag.
Je kon merken dat die mensen nog nooit een goede opleiding hadden genoten de afgelopen jaren.Zelf heb ik goede management diploma's op zak en ben hun niet als voorbeeld gaan beschouwen. Dat pikte die laagopgeleidde ouderen niet en donderde mij eruit.
Ze zitten natuurlijk lekker hun zakken te vullen. En trouwens het grondpersoneel liep de hele dag te zeiken over het management. Dus ik kan zeggen dat het zeker speelt in onze huidige maatschappij.
 

55-plusser kan nieuwe baan vergeten

jo   |    |  22 augustus 2009
Reactie: Is het echt zo makkelijk om 50% rendement te halen van zuur verdiende centen, zoveel geluk heb ik nooit gekend, en ik ken ook niemand die dit geluk ten deel gevallen is. Plus vakanties, om te zien hoe de zaken ervoor staan. Inderdaad heeft het leven dan weer zin, maar veel 55 plussers is dit gegund en blijven nog berooider achter.
 

Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen

RV   |    |  22 augustus 2009
Reactie: Het is net wat Ron zegt.. politici leven in een soort maatschappelijk bescherm reservaat op het binnenhof. De meesten van hen (uitzonderingen daargelaten) hebben totaal geen inhoudelijke kennis en praktijkervaring over het vak?gebied waar ze menen deskundig in te zijn. Zeker niet op het gebied van ict.

Als ze het dan voor elkaar hebben om na heel veel debatteren ''een spamwetje ingevoerd te krijgen'' ben je er nog lang niet. Er moet dan namelijk ook uitvoering aangegeven en acties worden ondernomen om dit spamwetje te handhaven.


Red jezelf van spam:
Je kunt je beter verdiepen in de HANDLEIDING van de WERKING van je eigen EMAIL SPAMFILTER dan gaan zitten wachten op de politiek die het voor je gaat regelen.

Tip:
1. Stel je spamfilter zo in dat ie niets accepteert,doorlaat als de AFZENDER van de email niet voorkomt in jouw eigen email-adressenlijst.
2. Laat alle spam afleveren in een speciale spam_folder
3. Check dagelijks deze spam_folder en haal hier de email-adressen uit die (toch,nog) geen spam zijn en voeg ze deze toe aan je email-adressenlijst.

Zo hoef je alleen maar je eigen email-adressenlijst up-to-date te (laten) houden en je spamfilter doet de rest.
 

Onbetaald overwerk via smartphone leidt tot rechtszaken

RV   |    |  22 augustus 2009
Reactie: Voor de mensen die het nog niet begrepen hebben anno 2009...
Een smartphone, mobieltje is voor een ander, de AFSTANDBEDIENING van JOU als persoon.
Want als ''jij bereikbaar bent'' voor een ander, kan die ander jou weer opzadelen met hun uitdagingen, problemen of werkzaamheden.

Techno Gadget G**l:
Vele mensen lopen alleen maar - als een blinde kip zonder kop - achter de glimmertjes en gadgets van de nieuwste technologie aan. Ze denken er niet bij na, voordat ze zo'n gadget aanschaffen, welke ongewenste gevolgen dit kan hebben voor hun privé, werk balans.

Wanneer heb je rust?
De globale, 24/7/365 economie is je de laatste decennia door de strot geduwd, en de techniek verschaft de werknemer de gereedschappen om ALTIJD EN OVERAL maar te BEREIKBAAR TE KUNNEN ZIJN (en dus te kunnen werken)!

HALOOOH.. Worden we wakker of zijn we allemaal collectief in een digitale technotrance gesust?
Het mooiste van al die technologie is dat je ZELF de keuze hebt om zo'n apparaat AAN te zetten en te WILLEN gaan gebruiken.
Voor mij is de meest belangrijkste functie op deze gadgets is de UIT knop. Het apparaat gaat UIT zodra ik de poort van een bedrijf verlaat, en mijn werkdag is afgelopen. Simpelweg omdat mijn inspanningen buiten de poort contractueel niet betaald worden. En de elektromagnetische straling van een draadloze (gsm, gprs, umts) verbinding is ronduit slecht voor mijn eigen gezondheid.

BEREIKBAARHEID IS EEN KEUZE:
Het feit dat je ervoor kunt KIEZEN om bereikbaar te WILLEN zijn, geeft een ander nog niet het recht om jou in je privé tijd te storen met werk-gerelateerde aangelegenheden, die best effu kunnen wachten tot ''the next office day''. Echter wanneer jij gewoontegetrouw, uit verkeerd begrepen plichtsbesef, of een te groot verantwoordelijkheidsgevoel dat apparaat AAN laat staan, ben je bereikbaar voor de rest van de wereld, met alle gevolgen van dien.


''Zij beschouwen telefoneren en e-mailen buiten de werkuren niet als ‘werk''.
Wanneer iets door de baas niet beschouwd word als werk, en dus niet vergoed, waarom zou jij je als werk-nemer het dan wel laten opdringen in jouw vrije tijd? Het is toch immers geen werk :-) Wanneer je werkgevers dit van je verlangt kun je onmiddellijk een onkostenvergoeding, salarisverhoging daar tegenover eisen.
Nuchter gezien is dit een verlenging van je 40+ urige werkweek tot ''buiten kantoortijden'', in het weekend -> meer werktijd -> meer beloning toch?

Tips:
1. KIES zelf of je een smartphone, mobiel, blackberry van de baas accepteert of niet.
2. KIES zelf of je wel of niet bereikbaar wilt zijn en voor WIE
3. Werk met nummer herkenning, of specifieke ringtones
Dan kun je privé en zakelijk bellers op gehoor scheiden, nog voordat JIJ BESLUIT om op te nemen.
4. ''Meer bereikbaarheid zijn voor de baas'' betekent automatisch een onkostenvergoeding voor de tijd en inspanning die hieruit voortvloeit.
5. Kies ervoor om een voicemail in te schakelen ja/nee.
Als mensen een voicemail kunnen achterlaten, kunnen ze verwachten dat je erop reageert.
6. Vermeld in je voicemail dat je ''de volgende dag vanaf 09:00 weer OP KANTOOR bereikbaar bent'' voor werkgerelateerde zaken.
Dat voorkomt teleurstellingen bij de insprekers ervan.
7. Werk met ''out-of-the-office email reminders'' waarin je aangeeft dat je ''alleen werkt tussen 09:00 - 17:00 op locatie X''
Dan kun je inspelen op de verwachtingen die anderen mochten krijgen als ze je ''een meeltje sturen'' zonder vooraf andere vormen van communicatie met je te hebben gehad.

De grens tussen werk en privé trek je ZELF:
De 24 uurs economie is een feit. Moderne technologieën kunnen je worden opgedrongen binnen een baan. Aan globale bereikbaarheid word hard aan gewerkt. Hierdoor kan ''het werk'' je op bijna iedere plek op deze aardbol bereiken en gegeven de kans, zal dat dus ook zeker gebeuren.

Uiteindelijk ben JIJ het die bepaald of je dat wel of niet WIL ''bereikbaar zijn''. Werken kun je je hele leven lang nog. Uitrusten van je werk word steeds moeilijk gemaakt, terwijl dat steeds belangrijk is..

Trek die grens, Kies ervoor om (soms) niet bereikbaar te willen zijn.
We hebben als mensheid eeuwenlang zonder mobieltjes gered toch?
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

RV   |    |  22 augustus 2009
Reactie: @Johan: ''image consultant zou ik zeggen''
Daar zal ik eens de gedachtenkronkels laten passeren de komende tijd :- Heppy Weekend.
 

55-plusser kan nieuwe baan vergeten

Rev.Ef   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Lieve mensen, laat iedereen maar lekker kletsen over die ouwe zielige 55+ of desnoosds 65+sers.... ik ga al meer dan 17 jaar naar Asia voor simpele beleggingen van niet meer dan zeg maar € 1.000,- per project en in die 17 jaar heb ik nog nooit één cent verloren en heb ik een heerlijk rendement van meer dan 50% netto gehaald uit.... een stukje bijdrage aan het wegwerken van armoede en ongelijkheid in de wereld. Zal ik me dan druk maken over mijn ongelijke behandeling? Nee hoor, ik ben het geklaag zat en ga mijn eigen gangetje wel. Overigens de projecten waarover ik praat zijn sociale projecten van de UEBC, een kleine Internationaal werkende BAPTISTEN kerk in Asia, geleid door Nederlandse predikanten. Zo werk je twee kanten op. De Kerk het geld om het goede werk te doen en ik een stukje extra pensioenopbouw en nog leuk ook om eens te gaan kijken hoe de zaken er voor staan.
 

Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen

w   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @adriano

Heb de vraag eerder al voorgelegd aan Postbus 51. Dit was hun reactie:
''Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u een vraag stelt over het spamverbod naar bedrijven. U heeft op een forum gelezen dat er wel gemaild mag worden naar personen en organisaties die in eerste instantie zelf het bedrijf hebben benaderd. U wilt weten of dit klopt.
Een bedrijf dat een e-mailadres heeft gekregen bij de verkoop van een product of een dienst, mag berichten naar dit e-mailadres verzenden, zelfs indien daar destijds (tijdens de verkoop) niet expliciet toestemming voor is gegeven.
De wet stelt hieraan wel voorwaarden. Ten eerste: de berichten die men ontvangt, moeten betrekking hebben op gelijksoortige producten of diensten. Ten tweede: bij de verkrijging van het e-mailadres moet men in staat worden gesteld om op een eenvoudige wijze bezwaar (opt-out) te maken tegen het gebruik ervan. Dat geldt bovendien voor ieder bericht dat men na de verkoop van de desbetreffende verzender ontvangt.''
 

Bedrijven hebben meer cash dan ze denken

S.Siersema   |    |  21 augustus 2009
Reactie: Ik heb eigenlijk maar 1 motto waar ik volledig achter sta: 'Behandel je klanten en leveranciers zoals je zelf behandeld wenst te worden'. Uiteindelijk kom je daar het verst mee als je tenminste een lange termijn relatie op wilt bouwen. Dit staat dus totaal haaks op bovenstaand verhaal.
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Johan van Eijck   |    |  21 augustus 2009
Reactie: @RV,

Zoals ik al schreef; we zijn het volledig eens; helaas hebben wij nog maar 20.000 mensen in Businessland mogen adviseren. Er is dus nog veel te doen; wordt image consultant zou ik zeggen.

Als je het niet erg vindt reageer ik maar niet op het uiterlijk en de verpakking van mijn Amerikaanse collega.
 
< vorige 1257 1258 1259 1260 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10