zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Medewerkers worden om de elf minuten gestoord

Rolanda Lugtenaar   |    |  27 augustus 2009
Reactie: Ik denk dat hier toch op een vreselijke manier de plank misgeslagen wordt met betrekking tot AD(h)D.
ADD en AD(h)D zijn geen werkgerelateerde stoornissen. Deze stoornis openbaart zich al in de eerste 7 levensjaren.

AD(h)D wordt NIET veroorzaakt door deze zaken. Het zou wel kunnen worden versterkt (verergert).

Zelf ben ik gediagnostiseerd met ADHD en ik moet zeggen dat ik juist in een chaotische omgeving uitstekend functioneer, vooral omdat ik nog meer dan andere collega's kan multitasken, wat voor mij inhoudt dat als ik in de gaten houd waarmee ik bezig was op het moment dat ik gestoord word, ik daar ook direct weer naar terug kan zonder problemen.
 

Marketing en sales werken vaak onvoldoende samen

Natasja Andringa   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Maar al te vaak meegemaakt als communicatieverantwoordelijke in het bedrijfsleven. Soms ook de praktijk meegemaakt waarin sales de marketing als ondergeschikt zag aan sales en hooguit in het tekend staand van ondersteunende activiteiten, terwijl marketing juist sales als een van de instrumenten kent en het uiteengezet en gemeten kan opzetten voor de organisatie. De voorhoede van sales zeg maar. Sales heeft de gewoont nogal eens beloftes te doen zonder interne afstemming en/of bekendheid met geformuleerde salestools en afgesproken mogelijkheden. Ben je uiteindelijk nog verder van de klant omdat je het niet waar kan maken. Gelukkig ook prima verkopers meegemaakt die het versterkend effect zagen van beide vakgebieden en daar ook successen in bereikt met o.a. een complete beurscampagne voor een gerenommeerde uitgeverij. Ook binnen de telecomsector met korte lijnen met het salesteam en vakkundige erkenning van het marketing vakgebied. Kortom, goed dat dit soort zaken eens goed onder de loep genomen worden. Nooit voor minder gaan in het belang van je bedrijf!
 

Google vervangt visitekaartje

Icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Kaartjes in een rolodexje zijn natuurlijk fijn.

Jammer dat het uitwisselen van vcards nooit is doorgebroken. Altijd je telefoonlijst, adressenboekje en database up-to-date.

Bij Google verdwijnt alles toch in de ruis van hun eigen statistiek, natuurlijk willen ze niet alleen jouw gegevens, ook die van degenen die jij kent!

Met vriendelijk gekleurde letters spelt men EVIL.
 

Dertien factoren die vrouwen belemmeren op weg naar de top

icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Vreemd dat dit soort semifeministische artikelen nog steeds geplaatst worden. Er zijn vast wel 13 of meer redenen te bedenken waarom niet elke man aan de top komt, een groot aantal zijn dezelfde als genoemd in het artikel.

Een mantelpakje en strakgekamd haar maakt je geen man maar een karikatuur, wil je managen gebruik je je eigen stijl als vrouw, want die zijn 1000 mannen te erg.

Of zijn veel vrouwen terecht onzelfverzekerd?
Of is dit slechts wolvengehuil.

 

Medewerkers worden om de elf minuten gestoord

Icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: En dan hebben we het nog niet eens over e-mail en telefoontjes, en doorlopende updates aan alles en iedereen.

het zou me niets verbazen als de gemiddelde productieve tijd op kantoor 0 zou zijn. Misschien dat daarom de jagers liever de grot verlieten?

Waar is de tijd dat alleen de baas een telefoon en postvak had, de asbak op mijn bureau stond, ik driemaal per dag gestoord werd door de koffiejuffrouw en ik verder de hele dag lekker kon werken.
 

Baby Boomers en Generatie Y stellen eigen eisen aan arbeidsorganisaties

icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Blijft de vraag wat generatie X dan wel wil?

Als die namelijk hetzelfde willen als de babyboomers en Y hoeft dit artikel niet te bestaan...

Komkommertijd op Harvard? of zit de D-generatie daar ook al ;)
 

‘Recessie depressie’ is aan het verdwijnen

icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: OK, De economie is bipolair, van manie naar depressie en vice versa.

Misschien dus maar een beetje aan de lithium de volgende keer?

Een weldenkend manager of werknemer behoeft geen bonus, maar vet op de botten van zijn/haar bedrijf en hieruit volgende continuiteit om barre tijden te overleven. De ontslag golf is een gevolg van graaierij en korte termijn denken.

Welk bedrijf wil over 100 jaar nog bestaan?
 

‘Baas moet opdraaien voor kosten voetbalblessure’

icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Als die huisartsen post nu eens open was op zondag, dan kon er gewoon op zaterdag gevoetbald en doorgezakt worden.

Zondag herstellen.

'Maandag gezond weer op' of die eerste werkdag van de week maar niet al te serieus nemen?
Het op maandagochtend bijeengrabbelen van restanten van werknemers is de nationale managementsport geworden.
 

Softwarepiraterij kost bedrijven miljoenen

Icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Hoewel dit weer de volgende 'komkommer & Kwel' update is. was ik ook deze keer weer tot tranen geroerd.

Liever opensource en eigen product dan customized commercieël massaproduct. Zo wordt de BSA propagator van open source. De licentiekosten rijzen immers de pan uit en daar komt nog een boete overheen.

Misschien vinden velen het product de prijs niet waard? Het wordt in elk geval gebruikt en dat is ook reclame en een investering. Net als dat populaire muziekje op de radio zorgt voor cd verkoop en bekendheid van de artiest.




 

Bent u ook positiever over de economie?

Geert van Helmond   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Ik denk dat we nu een korte opleving meemaken.
Met z'n allen moeten wij ons gedrag grondig aanpassen. Uiteindelijk moet niet alleen het grote graaien van de topmensen in onze samenleving stoppen maar ook de 'gewone man' in de straat moet zich ervan bewust raken dat hij niet 'op de pof' kan leven. Wij moeten weer gewoon sparen voor een uitgave!
 

Reorganisatiedrift stijgt, vertrouwen erin daalt

Icnivad   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Tja,

Als er geen werk is voor de werkers, moeten de managers toch druk zijn, kosten besparen, snijen etc... zo wordt je bedrijfje weer winterklaar.

Kunnen ze staks weer druk zijn met inhuur van nieuw personeel, als de lente is aangebroken.

Misschien deze keer maar wat management eruit ?


 

Twee manieren om uw werkdag te vereenvoudigen

Henk Tiesma   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Veel van deze punten zijn bekend, maar vaak willen we te veel ineens veranderen. Eén of twee punten per twee weken veranderen is al een mooie prestatie.
Vanuit uit mijn eigen advieswerk ben ik vaak verbaasd, dat mensen genoegen nemen geringe resultaten na een vergadering. Een slecht gevoel houd je er aan over. Je kan je tijd maar één keer besteden!
Doe meer per dag: Lees je mail op vaste tijden; lees geen CC mail, blijkbaar wordt er geen actie van je verwacht. Simpel, toch...
 

‘Baas moet opdraaien voor kosten voetbalblessure’

David   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Vroeger betaalden we gewoon belasting voor dit soort problemen. De staat is de lachende derde want die trekt zich terug uit dit soort discussies. Laat de mensen maar lekker in hun vrije uurtjes nadenken over dit soort problemen. Heeeeel erg gezond voor de geest !
 

‘Baas moet opdraaien voor kosten voetbalblessure’

Bastiaan   |    |  26 augustus 2009
Reactie: Werknemer moet opdraaien voor kosten voetbalblessure van de baas!!
 
< vorige 1253 1254 1255 1256 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10