zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrijdagmiddagborrel sterft uit

22 oktober 2007 - Het is nog maar maandag maar velen kijken nu alweer reikhalzend uit naar het eind van de werkweek: lekker met uw collega’s de kroeg in voor een vrijdagmiddagborrel. Of toch niet… Uit online onderzoek van Monster blijkt dat Britse werknemers steeds minder vaak met hun collega’s afspreken buiten werktijd. Drie van de vier doet dat zelden of nooit. Zeventien procent onderhoudt minimaal eens per week sociale contacten met collega’s, acht procent eens per twee weken.

 Lees verder...   Reageer
 

Topmanager werkt graag in pyama

22 oktober 2007 - Bijna de helft (44 procent) van de hogere managers werkt thuis geregeld in pyjama en wil om die reden dan ook liever niet deelnemen aan videoconferenties. Slechts negen procent van de junior managers geeft aan dit te doen. Dat blijkt uit een onderzoek van Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten voor de zakelijke markt.

 Lees verder...   1 reactie
 

Koffieautomaat moet zo ver mogelijk van werkplek

22 oktober 2007 - Bedrijven moeten de printer en de koffieautomaat in de verste hoek van het kantoor plaatsen. De lift zou zo langzaam moeten gaan dat personeel de trap neemt en ondernemers die een pand laten bouwen, zouden het parkeerterrein een paar honderd meter verderop moeten situeren. Dat zijn enkele aanbevelingen van de Denktank Sport, Bewegen en Arbeid, waarin onder andere het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen zitting heeft.

 Lees verder...   4 reacties
 

Sollicitant steeds vaker online nagetrokken

19 oktober 2007 - Veel werkgevers denken dat sociale netwerken in de toekomst belangrijke wervingsmedia zullen zijn. Maar ze moeten voorzichtig zijn, want veel werknemers zijn helemaal niet blij met de gedachte dat hun baas in hun persoonlijke online leven loopt te spitten. Uit onderzoek van Manpower blijkt dat bijna de helft van de werknemers ronduit razend zou zijn als hij daar achter komt. 56 procent vindt het zelfs onethisch.

 Lees verder...   4 reacties
 

Tweede Kamer: bevries aandelenpakket topman bij overname

19 oktober 2007 - De Tweede Kamer wil de waarde van aandelen- en optiepakketten van topmannen bevriezen zodra een overnamestrijd rond hun onderneming ontbrandt. Op die manier moet worden voorkomen dat bestuurders zich in een overnameproces laten beïnvloeden door eigen financiële belangen.

 Lees verder...   2 reacties
 

Bent u een goede leider?

19 oktober 2007 - Denkt u een goede leider te zijn? Uw personeel denkt van niet. Uit Amerikaans onderzoek van Skillsoft komt naar voren dat iets meer dan een derde van de werknemers hun baas een slechte leider vindt en dat een bijna even groot aantal hem of haar niet geschikt vindt als manager. En die slechte leiders halen niet het beste uit hun mensen en dat leidt weer tot veel woede en frustratie op de werkvloer.

 Lees verder...   5 reacties
 

Vijf tips om beter te netwerken

19 oktober 2007 - Internet is leuk en erg handig bij het onderhouden van contacten. Maar vroeg of laat zult u ook in real life mensen moeten ontmoeten om het beste uit uw netwerk te halen. Management Today presenteert een paar tips van de kenners voor al uw netwerkactiviteiten.

 Lees verder...   2 reacties
 

Goed printbeleid bespaart geld en papier

18 oktober 2007 - Kostenreductie en een groen beleid zijn voor veel bedrijven van belang. Toch heeft een groot deel van de bedrijven in het midden- en kleinbedrijf geen zicht op hun printerinfrastructuur en wordt er meer geprint dan twee jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Lexmark.

 Lees verder...   1 reactie
 

E-mail verbetert productiviteit, IM vermindert die

18 oktober 2007 - Instant messaging (IM) doet de productiviteit in een bedrijf fors dalen. Dat blijkt uit een studie van Datamonitor bij 390 IT-verantwoordelijken en 524 bedrijven in dertien landen wereldwijd. De respondenten verkiezen elektronische media boven de telefoon wanneer ze een probleem moeten oplossen of complexe situaties moeten beheren.

 Lees verder...   Reageer
 

Fraude kost bedrijven steeds meer geld

18 oktober 2007 - De financiële schade die bedrijven wereldwijd lijden als gevolg van bedrijfsfraude of criminaliteit is in de afgelopen twee jaar met 40 procent gestegen tot 1,7 miljoen euro. Ongeveer de helft van de daders komt uit het bedrijf zelf. Dat blijkt uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (PWC), zo meldt Zibb.

 Lees verder...   Reageer
 

Vijftien tips voor generatieproof P&O beleid

18 oktober 2007 - Babyboomers, generatie X, Y en screenagers: de werkvloer anno 2007 wordt bevolkt door maar liefst vier verschillende generaties. Elk met hun eigen leefstijl, wensen ten aanzien van werk, ambitie en andere gedragskenmerken. Het is daarom van belang te onderkennen op welke positie binnen de organisatie de diverse generaties zitten. Die verdeling is bepalend voor de stijl van leidinggeven en de heersende bedrijfscultuur.

 Lees verder...   4 reacties
 

Vrouwen lopen niet tegen glazen plafond aan maar verdwalen in glazen doolhof

17 oktober 2007 - Het beeld van de ambitieuze vrouwelijke manager die tegen een glazen plafond aanknalt, is achterhaald. In plaats daarvan belanden vrouwen eerder in een doolhof van obstakels, van lange werkdagen tot een macho werkcultuur, waardoor ze er niet eens aan toe komen een gooi naar de top te doen. Dit staat te lezen in het boek ‘Through the Labyrinth: the Truth about How Women Become Leaders’ van Alice Eagly, hoogleraar psychologie aan de Northwestern University.

 Lees verder...   1 reactie
 

Merendeel ziet ‘betekenis’ van zijn werk niet

17 oktober 2007 - Nederlandse werknemers zien hun werk niet als betekenisvol. Ze zijn ‘best tevreden’ maar niet echt te spreken over hun organisatie. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door adviesbureau Turner en Mercer. De dieperliggende drijfveer van Nederlandse werknemers blijkt vooral de pure noodzaak van hun salaris te zijn. "Het is erg dat zoveel mensen met tegenzin naar hun werk gaan," zegt Maaikel Klein Klouwenberg, directeur van Turner.

 Lees verder...   3 reacties
 

Tien extraatjes om uw klanten aan u te binden

17 oktober 2007 - Klanten binden gaat verder dan het bieden van een goede prijs-kwaliteitverhouding en op tijd komen. Juist kleine extraatjes vallen extra op en in de smaak. Uw klanten zijn tevreden, komen terug en het mooiste is dat het u vrijwel geen moeite hoeft te kosten. Tien manieren om een kleine moeite te vertalen tot groot plezier voor uw klanten.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 1194 1195 1196 1197 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10