20 augustus 2009 -
Marketeers gingen er jarenlang van uit dat vrouwen trouwere klanten zijn dan mannen. Dat blijkt pertinent onjuist, stelt het American Journal of Marketing. 6Minutes.be vat de conclusies samen.
20 augustus 2009 -
De concurrentie op de werkplek kan enorm zijn. Weten wat u wel en niet kunt zeggen kan het verschil betekenen zijn tussen promotie krijgen en ontslagen worden. Veel desundigen zeggen dat een goede zaak is als u van u laat horen. Maar menig werknemer heeft aan den lijve ervaren dat dat niet altijd waar is.
20 augustus 2009 -
U kent het wel: na die vakantie waarin u weer helemaal opgeladen bent, lijkt het uitgeruste gevoel al na een dag werken verdwenen. U bent niet de enige. Iedere werknemer ervaart namelijk exact hetzelfde.
20 augustus 2009 -
Eén grote fout – zoals een zeer ongepaste outfit of een dramatische opmerking - tijdens uw sollicitatie en uw kansen zijn voorgoed verkeken. Het ergste is nog wel dat u de werkelijke reden van uw afwijzing waarschijnlijk nooit te horen krijgt. Omdat ze u toch niet meer terug zien en u bovendien niet willen beledigen.
20 augustus 2009 -
Veel organisaties hebben moeite hun financiering rond te krijgen en de kosten daarvan zijn toegenomen. Dit resulteert in een gebrek aan liquide middelen en een groter faillissementsrisico. Uit onderzoek van Roland Berger Strategy Consultants blijkt echter dat bedrijven over veel meer cash kunnen beschikken als ze hun werkkapitaal beter zouden managen.
19 augustus 2009 -
Nederlanders zien hun financiële toekomst te rooskleurig tegemoet. Hoofdreden? Ze hebben te weinig verstand van geldzaken en zijn daardoor niet in staat de financiële gevolgen van de crisis te overzien voor hun eigen situatie. Daarvoor waarschuwt het Platform CentiQ, Wijzer in geldzaken, op Nieuws.nl.
19 augustus 2009 -
De vakcentrales FNV, CNV en MHP verzetten zich tegen de vergaand negatieve gevolgen van de veranderingen in de regeling voor deeltijd-WW op 23 juli. Zij maken zich vooral zorgen over het afschaffen van de boete voor werkgevers die werknemers na een periode van deeltijd-WW alsnog ontslaan.
19 augustus 2009 -
Te weinig delegeren, te onzichtbaar zijn of juist overdreven zorgzaamheid voor de medewerkers zijn de grootste valkuilen voor managers. Tweederde van de Nederlandse managers scoren volgens hun ondergeschikten onvoldoende op deze onderdelen waardoor werknemers onvoldoende waardering krijgen.
19 augustus 2009 -
Een ruime meerderheid van de Nederlandse bedrijven is niet voorbereid op de Mexicaanse griep, zij hebben geen protocol. Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder meer dan 500 respondenten. Verder blijkt dat bijna 70 procent van de werkende Nederlanders niet bang is om op het werk besmet te raken.
19 augustus 2009 -
Volgens vrouwen is meer flexibiliteit dé oplossing voor een grotere arbeidsparticipatie van vrouwen. Op zich werken in Nederland wel veel vrouwen, maar veelal in kleine deeltijdbanen. Het doel van de Taskforce DeeltijdPlus is om vrouwen te stimuleren om meer uren te werken.
18 augustus 2009 -
Van de executives uit de marketing, management en human resources zegt 70 procent van plan te zijn om het gebruik van sociale media binnen zijn onderneming op te drijven. Niettemin geeft meer dan 80 procent van de betrokkenen toe zich zorgen te maken over de mogelijke risico`s die er daarmee zouden kunnen zijn gemoeid.
18 augustus 2009 -
Veel hoogopgeleiden krijgen gezondheidsklachten omdat ze onder invloed van een steeds hogere werkdruk steeds meer problemen hebben met het combineren van werk en privé. De Belgische socioloog Christophe Vanroelen van de Vrije Universiteit Brussel noemt dit op Express.be rolstress.
18 augustus 2009 -
In plaats van hun dagen te vullen met papierwerk en vergaderingen, zouden lijnmanagers zich toe moeten (kunnen) leggen op het coachen van hun medewerkers en op het verbeteren van de kwaliteit. Zij kennen immers als geen ander de behoeftes van klanten en personeel.
18 augustus 2009 -
Die kleine stukjes karton met uw naam, nummer en bedrijfsnaam zijn hard op weg de papieren landkaart, cd en het telefoonboek te volgen naar de vergetelheid. U ontvangt ongetwijfeld nog zakken vol visitekaartjes, maar ondertussen zoekt u hoogstwaarschijnlijk bovendien eerst informatie op internet voor u in zee gaat met een bedrijf of persoon.