zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Consument angstiger om over te stappen

Mirjam Struijk   |    |  20 april 2015
Reactie: ''Je hoorde het de afgelopen dagen vaak: ik blijf lekker bij mijn huidige zorgverzekeraar, want daar zit ik prima. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien heeft juist uw zorgverzekeraar geen contract meer met uw specialist. Het is dus van groot belang om even te checken of uw zorgverzekering nog écht bij u past''

Het meest waardevolle stuk informatie uit het bericht! Ik gok dat slechts 10% van de Nederlanders hiervan weet en dat de meesten dit alsnog vergeten.
 

Zeven tips voor het kiezen van de juiste zorgverzekering

OLCD - Mirjam Struijk   |    |  20 april 2015
Reactie: Vergelijksingssites zijn niet altijd transparant en even veilig. Hoofdzakelijk dat eerste punt is waar! Veelal geprofileerd binnen de markt als onafhankelijk partner houden vele sites zaken oppervlakkig en komt de verzekering naar voren waar de meeste premie (vanuit de site gezien) ontvangen wordt.
 

Vijf frisse ideeën voor de moderne arbeidsmarkt

Cobol Crox   |    |  20 april 2015
Reactie: een belangrijk fris idee is het ferm beboeten van degenen die in strijd met de Europese richtlijnen mensen uit de 3e wereld hier brengen om hun vervolgens op minder deskundige wijze de financiele ICT systemen te laten 'onderhouden' waardoor onze systemen meer en meer en voorspelbaar op inferieur 3e wereld-niveau functioneren. De betere werknemers van weleer zijn ten onrechte vervangen, zitten vaak en in alle opzichten zeer ongewenst met een uitkering thuis.

Het opnieuw starten van P.I.O.N. opleidingen om vers bloed te creeren, heeft mijn voorkeur.
 

Vijf frisse ideeën voor de moderne arbeidsmarkt

Numoquest®   |    |  20 april 2015
Reactie: De arbedsmarkt voor morgen is slechts een ondordringbare jungle van aannames, idee, maar vooral ook heel veel commecieel geblaat. Zu en zo noemen wij dit altijd. Want het zou allemaal best wel kunnen dat....

Ook hier zien wij pretentie gelardeerd met commercie maar, volkomen los van enige zinnige visie op mondiale wetmatigheden die de mens, in dit geval de werkende mens, enig toeveogende waarde brengen zal.

Crisis
Op dit moment hebben wij een crisis waar wij nog steeds niet uit zijn waardoor mensen zich allereerrst concentreren op het krijgen en houden van een volle koelkast. Dat betekend voor de toeleverancier in de keten dat het steeds moeilijk word die 'klant' nog iets te kunnen verkopen. Wil je een klant iets kunnen verkopen? Dan moet je er zeker van zijn dat die klant daar dan ook geld voor heeft. Anders krijg je... en daar hebben wij steds meer van... een klant met schulden.

Arbeid en inkomen
Er zijn mensen geweest die tussen 2008 en 2009, de uitbraak van de crisis, die de werkgever van enorm nut is geweest die te faciliteren met het dumpen van Human Capital op ongekende schaal. Goedkoper, goedkoper goedkoopst.

Diegenen die vanuit Den Haag riepen, iedereen in de zzp, gioed voor de zzp-er, goed voor de economie, weet u nog? Die hebben puissant goed voor zichzelf gezorgd, op kosten van zzp-er en belastingbetaler.

De werkgever?
Die roept, net als menig recruiter, wel heel erg vaak maar moeilijk aan beschikbaar talent te kunnen komen die betaalbaar is want want want.

En de huidige generaties?
Tja klaarblijkelijk niet zoveel talent, geen inzet, geen doorzet, niet meedenken, niet loyaal, enfin, van alle smaakjes wat behalve wat de moderne werkgever klaarblijkelijk zoekt. Dat schitterende talent, vijf jaar gerelateerde werkervaring, betrouwbaar, loyaal, gedreven enz enz en uiteraard op 0 uren contract. Lekker goedkoop. Lekker duurzaam.

Nu krijgen wij dit artikel dat klaarblijkelijk niet doorheeft hoeveel miljarden de NL economie mis is gelopen met deze ingeslagen weg en nog vele miljarden zal gaan verliezen door inertie, destructie maar vooral contar productiviteit.

Als we één ding al weten....
Van economieën die uit een crisis komen? Hoeven we niet echt ver achter ons te kijken maar de blikken te richten op goed renderende economiën die in tegenstelling tot Nederland, niet spastisch en paniekerig hebben gereageerd. Landen zoals in Scandinavië die van cohesie een kunst hebben gemaakt en ook in mindere tijden een rustige toegankelijke en constante economie hebben.

In Nederland hebben wij een vergrootte kaste systeem opgesteld die aan een kleine groet elitairen voordelen bied, bescherming, doch voor de meerderheid in Nederland, die de Nederlandse economie zouden moeten kunnen dragen, miljardenschade hebben toegebracht.

Een goede economie, ook in mindere tijden, kan bogen op cohesie en enige zekerheid zodat iedereen daar vruchten van plukt. En dat staat in schril contrast met de pretentie van dit artikel die denkt dat de Italiaanse, Spaanse, Portugese of Griekse instelling en attitude wat werk en productie betreft dezelfde zou zijn als die van Nederland of Duitsland.

Jammer, een paar gemiste punten zou ik zeggen.
 

Nederlanders feesten het liefste gewoon in de tuin

Bert   |    |  20 april 2015
Reactie: Niks mis met muziek om op de ''ouderwetse'' - is een cd speler echt ouderwets? - manier muziek te luisteren. Met leuke mensen, organisatie en muziek kom je al een heel eind!
 

Papierloos kantoor houden met een e-reader

Matthijs   |    |  20 april 2015
Reactie: En uiteindelijk, zes jaar na uitbrengen van het artikel, wordt de e-reader alsnog hoofdzakelijk gebruikt binnen de consumentenmarkt. Zonde... het was een goed idee!
 

Papierloos werken nog geen gemeengoed

Matthijs W.   |    |  20 april 2015
Reactie: In het stukje onder ''papier geeft goed gevoel'' wordt een tegenstrijdigheid neergezet. Ik denk dat het hier voornamelijk gaat om gewenning.
 

´Het Papierloze Kantoor´ puilt uit van het papier

GMS - Matthijs   |    |  20 april 2015
Reactie: ''Ons advies is om niet overhaast alles te digitaliseren wat je hebt, maar eerst te begrijpen hoe informatie wordt gebruikt en de veelgebruikte documenten dan te digitaliseren.''

Precies. Een opvatting die ik steeds waar ik merk dat veel organisaties mee te maken hebben is een ''of alles of niets'' situatie. Het is niet realistisch en al helemaal niet praktisch om decennia aan documentverzameling binnen een korte periode te digitaliseren.
 

‘Talent is meer dan alleen leiderschapspotentieel’

Loopbaanbegeleiding   |    |  18 april 2015
Reactie: Erg leuk blog!
 

Lean in een digitaal tijdperk

anton   |    |  17 april 2015
Reactie: De geschiedenis leert ons dat ICT afdelingen en bedrijven juist niet LEAN zijn georganiseerd. Er wordt nauwelijks of geluisterd naar de klant en soms worden bedrijfsprocessen tot een andere route gedwongen omdat het ERP systeem zo is ontworpen. SharePoint wordt gepromoot door centrale IT organisaties als zijnde kosten kosteneffectieve generiek oplossing. Men vergeet erbij te vertellen dat als er maatwerk (lees continue wijziging in omstandigheden en wensen) nodig is dat men dan de beurs moet trekken om alsnog de IT experts aan het werk te zetten. Lean is trouwens ook al het overbodige wat je niet gebruikt niet op te nemen in je software.
Ik hoop van harte dat organisaties de ICT bedrijven meer leiding gaan geven en zelf gaan bepalen wat hun ideale bedrijfsproces is. Je moet juist gebruik maken van de vakkennis binnen de bedrijfsprocessen. Met als resultaat een afgebakende opdracht voor ICT. En helemaal mooi als ze ICT dan zelf niet nodig hebben maar de veranderingen binnen de software zelf aan kunnen passen. Veel sneller en veel goedkoper. En ook nu al mogelijk
 

Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren

Mark   |    |  17 april 2015
Reactie: Nou, gezien de strategisch geplaatste links met bijbehorende anchorteksten in dit tekstje denk ik dat SEO zeker niet vergeten wordt ;-)
 

Verpakkingen voor e-retail doorspekt met technologische innovaties

Footballshop - Youri   |    |  16 april 2015
Reactie: Duurzaamheid en MVO voert nou denk ik al een decennia de boventoon, natuurlijk ligt er nadruk op. Waar ik meer in geïnteresseerd ben is wat voor technologische innovaties we kunnen verwachten. Kan dit verder toegelicht worden?
 

Nederlander valt ook online voor korting

Yoeri van den Berg   |    |  16 april 2015
Reactie: Prijs promoties of all-day-low-pricing. Naar mijn mening kun je beter voor de tweede strategie gaan ivm switchers maar dat ligt natuurlijk ook aan de branche waarin je je bevind.
 

Chatmedewerker webwinkel scoort een 6,2 op Nederlands

Yoeri van den Berg   |    |  16 april 2015
Reactie: In mijn ervaringen worden er dan ook vaak stagiaires ingezet om achter de helpdesk te zitten, die een ''training'' volgen van likmevestje. Mijn mening: als je als bedrijf onderscheidend wilt zijn en een topproduct levert dient je customer support minstens net zo top te zijn.
 
< vorige 215 216 217 218 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10