Reactie: @ Teeninga: Dit gaat wat mij betreft ook over culturele verschillen/uitingen en ook over verschillende vormen van contact tussen gelijkaardige, gelijkgestemde mensen. Kan en wil ik als mens open en eerlijk met anderen communiceren en het contact onderhouden? We hebben toch geleerd dat DE Nederlander niet bestaat? Of toch wel? Mijn ervaring is dat het diversiteitsdenken nog geen stevige voet op de grond heeft gezet. Iedereen weet wat je kunt doen en moet laten. Het zijn juist de verschillen die het boeiend maken zolang je de ander in zijn en haar waardigheid bevestigt.
We moeten met elkaar zien te voorkomen dat we in de kramp schieten bij nadenken over culturele verschillen. Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wilt worden. Met respect in woord en daad.
Reactie: Het artikel is kort door de bocht. Echter is het afhankelijk van de markt waarin je je bevind, en inderdaad vooral de grootte van je organisatie, belangrijk om je oriëntatie eventueel te verschuiven.
Reactie: ''De volgende wet van u brein is: plan realistisch. De meeste mensen zijn veel te optimistisch ingesteld en schatten niet goed in wat bepaalde activiteiten aan tijd kosten. Realiseer u dat zelfs de kleinste taak tijd kost en dat heel veel kleine taakjes samen veel tijd opslurpen. Besluit u dus ineens flyers neer te gaan hangen; realiseer u dan dat u daarvoor een tekst en een ontwerp voor de flyer dient te laten maken, een drukker dient te benaderen en iemand die de flyers op locaties hangt.''
Helemaal eens met de rode draad van het verhaal. Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het gros van de mensen bovenstaand wel beseffen ;)
Reactie: ''Een andere vraag is of u wel wordt opgemerkt. Hoe groot acht u die kans? Wanneer u onlangs bent begonnen met content marketen, dan loopt u braaf mee in de kudde. Helaas hebben kuddedieren de neiging om niet op te vallen. Niet opvallen, betekent uzelf niet positioneren.''
Ik ben het eens met de boodschap van het verhaal. Echter gaat dit niet op bij bovenstaand punt, aangezien content marketing ook wel gebruikt wordt voor andere doeleinden dan puur het direct werven van klanten.
Reactie: Titel van het bericht is nogal misleidend. Ik ben het echter wel eens met de inhoud van het bericht. Het is overduidelijk dat moderne technologie een grote impact heeft op hoe wij ons leven invullen.
Reactie: 'Veel bedrijven maken de overstap naar een papierarm kantoor, waar informatie digitaal wordt gedeeld.''
Een trend die inderdaad speelt. Natuurlijk wordt digitaal informatie verstrekken steeds belangrijker, zowel met het oog op duurzaamheid als efficiency maar vergeet niet dat prints nog lang niet uit beeld zullen verdwijnen.
Reactie: ''Afspreken doe ik meestal bij Van Der Valk vanwege de goede bereikbaarheid, maar wil ik rustig werken dan kies ik over het algemeen voor flexkantoor.''
Een trend die anno 2015 normaler is dan ooit tevoren. Tien jaar geleden keek men je raar aan als je een zakelijke afspraak had in een wegrestaurant, vandaag de dag is het de normaalste zaak van de wereld.
Allicht. Alle bureau accessoires die met prints te maken hebben worden minder verkocht. Uitsterven zal echter de komende tientallen jaren nog niet gebeuren, dan zouden er echt radicale innovaties moeten ontstaan.
Reactie: @Factoring Toch zie je vaak dat dit soort gesprekken weer herpakt worden en dat er uiteindelijk toch een oplossing wordt gevonden. Ik hoop op het beste.