zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Inzicht in interculturele lichaamstaal

Franklin   |    |  7 april 2015
Reactie: @ Teeninga: Dit gaat wat mij betreft ook over culturele verschillen/uitingen en ook over verschillende vormen van contact tussen gelijkaardige, gelijkgestemde mensen. Kan en wil ik als mens open en eerlijk met anderen communiceren en het contact onderhouden? We hebben toch geleerd dat DE Nederlander niet bestaat? Of toch wel? Mijn ervaring is dat het diversiteitsdenken nog geen stevige voet op de grond heeft gezet. Iedereen weet wat je kunt doen en moet laten. Het zijn juist de verschillen die het boeiend maken zolang je de ander in zijn en haar waardigheid bevestigt.
We moeten met elkaar zien te voorkomen dat we in de kramp schieten bij nadenken over culturele verschillen. Behandel elkaar zoals jezelf behandelt wilt worden. Met respect in woord en daad.
 

Van naamsbekendheid kunt u niet eten

David Mouiller   |    |  7 april 2015
Reactie: Het artikel is kort door de bocht. Echter is het afhankelijk van de markt waarin je je bevind, en inderdaad vooral de grootte van je organisatie, belangrijk om je oriëntatie eventueel te verschuiven.
 

Slim worden in (effectivi)tijd!

Virtual Printer - David Mouiller   |    |  7 april 2015
Reactie: ''De volgende wet van u brein is: plan realistisch. De meeste mensen zijn veel te optimistisch ingesteld en schatten niet goed in wat bepaalde activiteiten aan tijd kosten. Realiseer u dat zelfs de kleinste taak tijd kost en dat heel veel kleine taakjes samen veel tijd opslurpen. Besluit u dus ineens flyers neer te gaan hangen; realiseer u dan dat u daarvoor een tekst en een ontwerp voor de flyer dient te laten maken, een drukker dient te benaderen en iemand die de flyers op locaties hangt.''

Helemaal eens met de rode draad van het verhaal. Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het gros van de mensen bovenstaand wel beseffen ;)
 

Dialoogmarketing neemt sterk toe

David Mouiller   |    |  7 april 2015
Reactie: Grappig om zo'n oud artikel tegen te komen. 6 jaar later ziet de (internet)marketing wereld er heel anders uit.
 

Tegendraads verkopen

David Mouiller   |    |  7 april 2015
Reactie: ''Een andere vraag is of u wel wordt opgemerkt. Hoe groot acht u die kans? Wanneer u onlangs bent begonnen met content marketen, dan loopt u braaf mee in de kudde. Helaas hebben kuddedieren de neiging om niet op te vallen. Niet opvallen, betekent uzelf niet positioneren.''

Ik ben het eens met de boodschap van het verhaal. Echter gaat dit niet op bij bovenstaand punt, aangezien content marketing ook wel gebruikt wordt voor andere doeleinden dan puur het direct werven van klanten.
 

Kwart gezinnen besteedt hoogstens drie uur per week aan vrije tijd

Heinrich Best   |    |  7 april 2015
Reactie: Titel van het bericht is nogal misleidend. Ik ben het echter wel eens met de inhoud van het bericht. Het is overduidelijk dat moderne technologie een grote impact heeft op hoe wij ons leven invullen.
 

Inzicht in interculturele lichaamstaal

Ron   |    |  7 april 2015
Reactie: Een helder stuk, dit is wat ik ook in de praktijk heb meegemaakt, en heb geleerd op te passen met culturele verschillen in lichaamstaal.
 

BNP Paribas start met factoring in Nederland

Merkenregistratie Knijff   |    |  7 april 2015
Reactie: Er zitten toch vast ook wel nadelen aan factoring? Of ben ik nog te conservatief hierin?
 

MKB heeft meer financiering nodig, maar krijgt minder

Merkregistratie Knijff   |    |  7 april 2015
Reactie: Goed punt wat Factoring MKB zegt, daar ben ik het volledig mee eens.
 

Informatie zoeken kost 1.853 euro per werknemer per jaar

Riny Veerhuis   |    |  7 april 2015
Reactie: Scherp, Michel! Ik wil graag wel toevoegen dat de percentages wellicht niet kloppen, maar de kern van het bericht wel degelijk.
 

Duurzaam inkopen verhoogt efficiency

Riny Veerhuis   |    |  7 april 2015
Reactie: 'Veel bedrijven maken de overstap naar een papierarm kantoor, waar informatie digitaal wordt gedeeld.''

Een trend die inderdaad speelt. Natuurlijk wordt digitaal informatie verstrekken steeds belangrijker, zowel met het oog op duurzaamheid als efficiency maar vergeet niet dat prints nog lang niet uit beeld zullen verdwijnen.
 

Horeca en flexkantoren winnen terrein als werkplek

Riny Veerhuis   |    |  7 april 2015
Reactie: ''Afspreken doe ik meestal bij Van Der Valk vanwege de goede bereikbaarheid, maar wil ik rustig werken dan kies ik over het algemeen voor flexkantoor.''

Een trend die anno 2015 normaler is dan ooit tevoren. Tien jaar geleden keek men je raar aan als je een zakelijke afspraak had in een wegrestaurant, vandaag de dag is het de normaalste zaak van de wereld.
 

Punaise met uitsterven bedreigd

Valeda   |    |  7 april 2015
Reactie: 1. Punaise (-30 procent)
2. 3,5'' diskette (-25 procent )
3. Overheadsheets (-twintig procent)
4. Correctievloeistof (-achttien procent)
5. Bureauonderlegger (-vijftien procent

Allicht. Alle bureau accessoires die met prints te maken hebben worden minder verkocht. Uitsterven zal echter de komende tientallen jaren nog niet gebeuren, dan zouden er echt radicale innovaties moeten ontstaan.
 

Scheringa niet naar de beurs via Lavide

Merkenregistratie Knijff   |    |  7 april 2015
Reactie: @Factoring Toch zie je vaak dat dit soort gesprekken weer herpakt worden en dat er uiteindelijk toch een oplossing wordt gevonden. Ik hoop op het beste.
 
< vorige 218 219 220 221 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10