zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren

2 november 2014 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Team Nijhuis start met kennissessies ‘Succesvol online adverteren’ Online adverteren blijkt in 9 van de 10 gevallen een kostenpost in plaats van dat het echt rendement oplevert. Zo blijkt uit de quickscans van Team Nijhuis. Team Nijhuis gaat daarom gratis kennissessies geven over online adverteren. 

De kennissessies starten vanaf 4 november en vinden tweewekelijks plaats in Borne. Tijdens de kennissessies krijgen deelnemers onder andere antwoord op vragen als ‘Wat kan ik bereiken met online adverteren?’ en ‘Hoe kan ik van te voren de resultaten inschatten?’


 
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de kennissessies. De kick off start op 4 november. Er zijn ontbijtsessies én middagsessies. Per sessie is er plaats voor maximaal 10 gasten. 
 
Google AdWords
Team Nijhuis ziet met name dat het vaak mis gaat bij de inzet van Google AdWords, een tool van Google waarmee bedrijven hun producten en diensten kunnen promoten o.a. binnen de zoekresultaten van Google. Uit de quickscans van Team Nijhuis blijkt vaak dat in 9 van de 10 gevallen een Google AdWords account niet rendabel is en dus geld kost. AdWords uitbesteden aan een professionele partij biedt absoluut geen garantie voor succes. Jort Bloem, internet specialist bij Team Nijhuis zegt hierover: "Dat ondernemers meer geld uitgeven dan het oplevert klopt natuurlijk niet. Rendement zou bij online adverteren vanzelfsprekend moeten zijn. En dat willen we graag laten zien tijdens onze kennissessies. Hoog in Google betekent letterlijk een A-locatie’.
 
Oorzaken kostenpost
Volgens Bloem zijn onrendabele Google AdWords campagnes vaak het resultaat van te weinig of geen onderhoud, het niet benutten van (nieuwe) mogelijkheden en te weinig aandacht voor de doelstellingen. "Als je succesvol online wilt adverteren, is het niet alleen belangrijk dat je weet hoe een tool als Google AdWords werkt, maar je moet ook weten hoe je een merk of product in de markt zet. Aan die kennis ontbreekt het vaak," aldus Bloem.
 
Team Nijhuis: Google Succes Story
Team Nijhuis werd in 2013 door Google Nederland uitgeroepen tot 'Google Success Story'. Dit betekent dat Google AdWords campagnes in hun beheer bovengemiddeld goed scoren. Met een gemiddelde prestatiescore van een 9,4 behoort Team Nijhuis tot de top van Nederland. Team Nijhuis is van oorsprong een reclame adviesbureau en is al sinds 1973 diep geworteld in de Twentse grond. Met het klimmen der jaren heeft Team Nijhuis zich ontwikkeld tot een bekend en vertrouwd bureau voor Advertising, Internet en Strategie. Bij Team Nijhuis werken 25 vakspecialisten uiteenlopend van marketingcommunicatie tot grafisch ontwerp en van traditionele media tot zoekmachine marketing

 
 Doorsturen   5 reacties  

 
 
reacties
 
karin peters  |   | 
22-01-2015
 | 
09:07 uur
Succes op het internet? Houd rekening met SEO
Mark  |   | 
17-04-2015
 | 
09:43 uur
Nou, gezien de strategisch geplaatste links met bijbehorende anchorteksten in dit tekstje denk ik dat SEO zeker niet vergeten wordt ;-)
Martin  |   | 
25-02-2016
 | 
13:43 uur
Het zou interessant worden wanneer iedereen perfecte SEO zou hebben.
Zou iedereen er dan wat aan hebben of juist niemand?
Willem  |   | 
4-03-2016
 | 
17:24 uur
@mark
eens!
de Boer  |   | 
19-09-2019
 | 
16:10 uur
@mark helemaal met je eens. @martin ik denk dat niemand daar wat aan zou hebben. Denk dat dit verder onmogelijk is omdat je maar een beperkte plek hebt op pagina 1.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10