Reactie: Dank je wel voor je reactie en mooie complimenten Guido. Wat doe jij om 'what's in me for you' als uitgangspunt te nemen voor je acties? Ik ben benieuwd.
Reactie: Helder, aansprekend en mooi verhaal! En een belangrijk pleidooi in de huidige 'ik ben belangrijk' tijd voor het 'what's in me for you' uitgangspunt van je acties.
Ook in branding land is daar overigens nog een hele wereld te winnen.
Reactie: Het is hypocriet om te denken dat alleen de waarheid mag worden verteld. Helaas is dat niet zo. Wat Frank aanvoert klopt helemaal. Een leugen hoeft niet slecht te zijn. Trouwens wat zijn goed en slecht? Veel reacties op dit verhaal zijn erg zwart-wit. Bovendien liegt iedereen ook al is men zich daar soms niet van bewust. Denk bijvoorbeeld aan zwijgen terwijl je beter weet. Dat is ook een vorm van liegen. Bedrog is wat anders maar daar gaat dit verhaal niet over. Lees ook mijn artikel 'De kunst van het liegen', daarin zijn ook argumenten aangevoerd overeenkomstig met die van Frank.
Reactie: Randstad doet alsof een flexibele arbeidsmarkt een natuurverschijnsel is waar we ons met z’n allen op moeten voorbereiden. Maar de inrichting van de maatschappij is toch echt een keuze die door mensen gemaakt wordt. En Nederlanders hebben duidelijk geen trek in een nog flexibelere arbeidsmarkt. Kunnen de werkgevers zich daar niet beter op voorbereiden?
Reactie: Ik lees hieruit dat als die ''ouwe''zich niet aanpast dan een trapje lager zetten leert hij/zij het wel. Anders weg wezen. Misschien wel eens goed om te bezien waar die weerstand vandaan komt. Inruilen voor een jonge flex werker kan altijd nog.
Reactie: Ach ten aanzien van liegen is toch een oud spreekwoord. Geldt nog steeds.Leugens blijven leugens wat voor een mooie naam je er ook voor verzint.
Reactie: Ik vind dit een goede uiteenzetting hoe de praktijk werkt. Bied oudere collega's ook (tijdig) de mogelijkheden om zich mee te kunnen ontwikkelen d.m.v. trainingen en coaching. Ervaren mensen kunnen nog veel betekenen voor organisaties. Alleen maar te denken aan hun netwerk wat zij vaak opgebouwd hebben.
Reactie: We kennen vast allemaal de leus : al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. !!!
Liegen is m.i. nooit goed al was het maar om het feit dat je op den duur niet meer weet wat je nu echt hebt gezegd .Eerlijk duurt nog altijd het langst.
Reactie: Frank liegt nu wel erg overduidelijk: Boven het artikel staat 27 april 2015 maar de eerste reacties zijn al uit 2009.
Gebrek aan inspiratie dus maar even een oud artikeltje oppoetsen alsof het nieuw is?
Had dan wat gedaan met de reacties en een nieuw artikel geschreven met een verwijzing naar dit artikel erbij. Bijvoorbeeld over hoe je meer moreel verantwoord met de hierboven geschetste situaties zou kunnen omgaan...
Reactie: Wat een onzin verhaal. Ik hoop niet dat dit een excuus is voor het CPB of de regering om alles maar goed te praten. Ga eens bij jezelf te rade hierover.
Reactie: Nederlanders zijn niet alleen slecht op de hoogte van autoverzekeringen, maar de verzekeringskennis van Nederlanders is sowieso van zeer laag niveau. Onbegrijpelijk eigenlijk als je bedenkt dat Nederlanders zeer veel verzekeringen hebben in vergelijking tot andere landen.
Wel erg schokkend dat 59 procent van alle WA-verzekerden ten onrechte denkt dat hun verzekering méér dekt dan alleen schade aan anderen. Dan komen ze bij een schade toch echt van een koude kermis thuis.