zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

'Hersenscan bij sollicitatie kwestie van tijd'

Marcel   |    |  3 maart 2009
Reactie: Regelmatig lees ik berichten o.a. op deze site dat van de topmanagers 1 op de 7 voer voor psychiaters is. Spelletjes spelen met medewerkers, zich zelf boven de regels verheffen, enorm graai gedrag zoals bij de topman van RWE (9 miljoen per jaar).

Als dan betekent dat ik bij een sollicitatie gesprek ook de scans van mijn leidinggevenden mag zien...


 

MKB'er weet nog weinig van digitale factuurverwerking

Willem   |    |  3 maart 2009
Reactie: Voor informatie over elektronisch factureren verwijs ik graag naar het platform ELFA: http://cms.platformelfa.nl/

Daar is onder andere het laatste nieuws over (elektronisch) factureren en betalen te vinden
 

Mis je teamtalent niet. . .

peter tisseur   |    |  3 maart 2009
Reactie: doorwrocht, inspirerend, evenwichtig.

heerlijk als je dat kunt zijn, en dan ook nog de drijfveer en bekwaamheid bezit het (uit)te delen.

wat mij verraste, waarom de Nederlands talige lezer niet gewezen op www.interplace.nl ?

respectvol groetend
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Ton van Houten   |    |  3 maart 2009
Reactie: Typerend dat gezegd wordt in de sector :
onderwijs, de zorgsector en bij de overheid

Deze sectoren zijn al jaren zelf 'ongezond'. Mensen die weggepest worden zijn volgens mij degene die wat aan de misstanden willen doen. Niet meer en niet minder.
 

De crisis. Heeft u al een plan B?

Marcellino Cohen   |    |  3 maart 2009
Reactie: Goed artikel. In deze tijd van recessie voelen veel mensen zich onzeker. Bedrijven die noodgedwongen hun strategie moeten wijzigen om voort te blijven bestaan kunnen dit alleen maar wanneer de 'bemanning' deze wijzigingen als werkelijk ervaren. Waar het doorvoeren van veranderingen en maatregelen, nieuwe kansen en hervormingen gepresenteerd worden is het belangrijk dat deze op de juiste wijze worden vertaald naar de medewerkers. Het presenteren van haalbare doelen en om de mensen hier ook werkelijk bij te betrekken is een proces waar zeer veel aandacht voor nodig is. Om mensen werkelijk te betrekken bij het bedrijf, de onzekerheden managen en de juiste impact hierbij, zal op een persoonlijker vlak door direct leidinggevenden gebracht moeten worden die de uitgestippelde koers ook kunnen vertalen in hun manier van leidinggeven. Bedrijven die in staat zijn een 'wij' gevoel te bewerkstelligen bij de medewerkers zullen met het meeste succes de mindere tijden doorkomen maar ook de daarbij behorende kansen kunnen benutten.
 

MKB'er weet nog weinig van digitale factuurverwerking

info@vandewouw.nl   |    |  3 maart 2009
Reactie: Weet iemand hoever ze hiermee zijn in landen als b.v. Duitsland?! Daar geldt, naar mijn weten, behoorlijk strenge regelgeving en is er sprake van aanvullende eisen van debiteuren (zoals b.v. ''Rechnung dreifach, sonst unbearbeitet zurück''......) waardoor e.e.a. volgens mij (nu nog ?!) problematisch lijkt.
 

'Hersenscan bij sollicitatie kwestie van tijd'

Reactie   |    |  3 maart 2009
Reactie: Aldous Huxley en George Orwell waren briljante visionairs; hadden zij soms het vermogen om in de toekomst te kijken? Het wordt nog erger. Prepare yourself.
 

Zeven tips om te solliciteren tijdens een recessie

Ad de Beer   |    |  3 maart 2009
Reactie: ik vind al deze tips toch wel behoorlijk voor de hand liggen.
Spreek maximaal 2 minuten is overigens wel een goede, zeker techneuten hebben de eigenschap om urenlang te kletsen, soms zien ze niet eens dat de interviewer zich ondertussen aan het verdiepen is in een blad dat bekend staat om zijn diepte interviews.
Maar vergeet vooral niet om eerst eens in de eigen organisatie te kijken, daar liggen vaak ook mooie banen voor het oprapen, zeker met het oog op de toekomst.
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

erik budgen   |    |  3 maart 2009
Reactie: geef hem extra uitdaging..heeft ie geen tijd meer om vervelend gedrag te vertonen.

Zorg ervoor dat zijn omgeving dat gedrag niet accepteert, nu lijkt het of alleen jij het niet trekt.

Verder lijkt het een opsomming om naar een bepaald antwoord te vragen die je al weet.
 

Moeten we interne en externe sollicitanten laten concurreren?

Marc Wingelaar   |    |  2 maart 2009
Reactie: Ik denk dat je in basis alle kandidaten hetzelfde kunt behandelen. Wanneer je het punt ''benodigde inwerktijd en bijscholing'' of iets dergelijks meeweegt in de ''puntentelling'' heeft een interne kandidaat veelal een klein voordeel dat objectief is uit te drukken en te verdedigen, zowel naar de interne als de externe kandidaten. Het is aan jezelf hoeveel gewicht je aan deze eigenschap geeft ten opzichte van basiscompetenties die op de lange termijn belangrijker zullen zijn.
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

Annemarie   |    |  2 maart 2009
Reactie: We weten niet wat de oorzaak van het gedrag is van deze persoon en dus kunnen we er niet over oordelen.Er is altijd een oorzaak voor ons gedrag en ik ben dus heel benieuwd naar die oorzaak.Een bedrijf is geen kazerne waar een bevel een bevel is.Het is anno 2009 niet meer een baas die boven zijn personeel staat en daarmee uit.Men is mondiger en beter opgeleid.En wat is er gebeurd dat deze persoon kennelijk de ruimte voelt om zich zo te gedragen.Bovendien kan te laat komen het signaal zijn dat de persoon in kwestie een machtsprobleem heeft.Zeker in combinatie met zijn andere gedragingen, is er meer aan de hand.Een slimme manager zoekt dat uit lijkt mij.Ik ken een gezegde : een mes snijdt aan twee kanten.Communicatie is hier de sleutel.

Annemarie
 

ICT'er constant onder hoogspanning

R.   |    |  2 maart 2009
Reactie: Helemaal waar en het vreemde is dat deze zeer turbulente vakgebied als kenniseconomie niet wordt gerespecteerd, omdat ICTers niet hebben geleerd dat het een respectvol beroep is.

ICTers verkopen zichzelf te makkelijk en te goedkoop!

Groet,

R.
 

Cash is king: lessen van Atos Consulting

Marcel   |    |  2 maart 2009
Reactie: Het is triest om dit soort verhalen te lezen. Als je duurzaam waarde wilt creeren, dan betekent dat je dit doet voor: 1) de klanten, 2) de werknemers en 3) de aandeelhouders. Op het moment dat je je leveranciers gaat uitknijpen heeft dat een termijneffect op de relatie met die leveranciers. Dit principe is al heel oud, maar wordt nog steeds slecht begrepen. Vooral in slechte tijden heb je elkaar (klanten, leveranciers, werknemers, etc.) hard nodig. Het feit dat dit nog steeds slecht begrepen wordt, doet het ergste vermoeden over het lerend vermogen cq. voortschrijdend inzicht van een deel van de ondernemingen. Maar blijkbaar kun je daar nog steeds geld mee verdienen en dus wordt de korte termijn winst verkozen boven het lange termijn verlies. Erg jammer, maar een kans voor concurrenten die het net iets beter begrepen hebben.
 

Stagiair vervangt ontslagen medewerker

d de Bruyn   |    |  2 maart 2009
Reactie: Ik ben het niet met u eens dat een bedrijf niet van stagiairs afhankelijk mag zijn. Als een bedrijf er voor kiest om bepaalde ondersteunende en/of operationele functies permanent door stagiairs te laten vervullen dan ben ik van mening dat dit voor beide partijen een goed zaak is.

stagiairs:
Krijgen verantwoordelijkheid en kunnen gemakkelijk hun eigen identiteit binnen het bedrijfsleven ontwikkelen. Zoals in het stukje is te lezen (welke ik zeer goed heb gelezen) ijn de stagiairs van tegenwoordig zelfstandige in projectvorm werkende individuen. Ik studeer momenteel en uit mijn uitgebreide ervaring op het gebied van stages kan ik u vertrellen dat het juiste deze aspecten zijn die een stagiare motiveren.

Bedrijven:
Een bedrijf is op zoek naar een gemotiveerde stagiair welke op meer begrip en begeleiding kan rekenen dan een gewone medewerken. De kunst is om stagiairs aan uw bedrijf te binden door hem/ haar de kans te geven veel te leren en hun eigen plekje binnen de organisatie te vinden.

De tijd van over de schouder meekijken en koffie halen ligt al lang achter ons. de stagiar van 2009 op MBO maar vooral HBO en WO niveau wil graag deelnemen aan de berdijfsprocessen in combinatie met projectmatig werken aan bedrijfsoptimalisatie.

 
< vorige 1397 1398 1399 1400 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10