zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Talentmanagement: mooie woorden, weinig daden

marielle mellink   |    |  2 maart 2009
Reactie: ''First Break All The Rules'' van Marcus Buckingham & Coffman, is een boek wat over dit topic een interesante invalshoek geeft. Echt een aanrader voor velen managers. voor echte time-managers is er ook een audio versie te verkrijgen.

Ik kom zelf uit verschillende organisaties waar talent niet/nouwelijks opgemerkt werd. Dit heeft zoveel nadelige gevolgen, want niet iedereen heeft talent voor alles, (tuurlijk kan je veel leren) maar als verkeerde mensen op de verkeerde plaats staan werk je lang niet zo efficient en effectief als je potentie.

Een echt standpunt waar ik over struikel is nog steeds dat (naar mijn mening) HRM niet uitbesteed kan worden (ook niet naar een aparte afdeling).

met vriendelijke groetjes,
Mariel
Student ;)
 

Veroordelingsgesprek.

R.   |    |  2 maart 2009
Reactie: Helaas worden beoordelingsgesprekken door werkgever veelal misbruikt, om gezag en werkdruk weer een tantje verder op te voeren.

Voel je dat ook zo? zoek zo snel mogelijk een andere werkgever of begin voor jezelf.

Groetjes

Werkbeoordeling
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

H.G. Schouw   |    |  2 maart 2009
Reactie: Dat personeelslid loopt al rond op de vloer en ik gaf ook aan dat je beter je enerie in mensen kunt steken die wel bereid zijn om te werken. Ook ben ik van mening dat het overige personeel opgelucht is als dit soort personen van het toneel verdwijnen en daar zou een manager waarschijnlijk alleen maar meer respect door krijgen. Trouwens respect is iets wederzijds, als je als mens benadert wordt door iemand die zich opstelt zoals de persoon waarom alles draait - respectloos dus! - waarom dan vriendelijk blijven. Je kent het gezegde - zachte heelmeesters , stinkende wonden.
 

Cash is king: lessen van Atos Consulting

Bert   |    |  2 maart 2009
Reactie: Wat een kul verhaal. 9 van 10 keer heeft de leverancier zijn zaken niet voor elkaar. Ook wordt er veel besteld door mensen die hiervoor totaal niet bevoegd zijn. Daar onstaan juist de problemen uit.
 

Cash is king: lessen van Atos Consulting

Jan   |    |  2 maart 2009
Reactie: Een belachelijke en onethische geschiedenis: ga nooit met deze consultancy in zee, noch voor medewerking noch als je consultants zoekt.
Wij in Brazilië streven kennelijk toch hogere ethische waarden na dan in NL. Is men daar in business doen zó sterk verloederd?
Mijn consultancy in Brazilië heeft nu ook, wegens de crisis, een oud programma ''Cash Management Survey'' van stal gehaald, dat tot doel heeft het werkkapitaal te verhogen zonder crediet aan te trekken. U kent dat wel: op tijd betalen en innen (zonder afdelingen inkoop en PO´s te verzinnen), met het oog op de cash correct in- en verkopen, enz., in het kort: overal waar cash onnodig ''vastzit'' zoveel mogelijk losmaken.
Ik hoop dat deze consultancy in de toekomst nooit van deze of andere zo behandelde leveranciers afhangen zal. En wij zijn hier nu al bezorgd voor goede en correcte win - win situaties in de Supply Chain...
 

Salesblog: zeven toptips voor netwerken

Marco Hendrikse   |    |  2 maart 2009
Reactie: Wat vaak vergeten wordt is dat deze netwerkregels (stuk voor stuk) ook online gelden. Ook in online netwerken zoals LinkedIn moet geinvesteerd worden. Moet hard gewerkt worden voor het opbouwen van waardevolle contacten en is dus een langere adem nodig.

Internet mag dan een 'snel' medium zijn, maar als het gaat om netwerken gelden dezelfde (fatsoen-)regels als bij netwerkbijeenkomsten en dergelijke.
 

Moeten we interne en externe sollicitanten laten concurreren?

B.J.   |    |  2 maart 2009
Reactie: Reagerend op de laatste alinea. HEt zou waarschijnlijk geDEmotiveerd moeten zijn. Ik denk namelijk niet dat medewerkers die afgewezen worden extra gemotiveerd worden. Voor de rest is het een goed artikel.
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Jorgen   |    |  2 maart 2009
Reactie: Zodra een automaat anticipeert ga ik ook over stag, tot die tijd is er meer controle door voor het aansnijden van een bocht zelf de juiste versnelling in te leggen. Zie autosport. Maar voor rustig lekker mee hobbelen in de file is een automaat wel lekker hoor.
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

Annemarie   |    |  2 maart 2009
Reactie: Nou nou nou, wat ben je streng H.G. Als je je zo opstelt als manager denk dan maar niet dat je personeel bij je komt als ze ergens mee zitten.En voor je het weet heb je ook een personeelslid die alleen nog maar kan communiceren met scheten en boeren om jou iets duidelijk te maken.
 

Zes tips om beter te socializen

Huib   |    |  2 maart 2009
Reactie: als ik dit zo lees had je hier simpelweg met 1 tip kunnen volstaan :
volg acteerlessen

Verschrikkelijk om te lezen hoe je hier jezelf op zij moet zetten om een doel te moeten bereieken...ziek gewoon
 

De crisis. Heeft u al een plan B?

Tom   |    |  2 maart 2009
Reactie: Hallo Bakir
Inderdaad zit er in principe niets nieuws in dit artikel, alleen worden we met de neus op de feiten gedrukt dat we in de vette jaren wel degelijk zijn afgedwaald (of ingedud) van de core business en ons bezig hebben gehouden met allerlei ''flauwekul dingetjes''. Natuurlijk weten we allemaal dat de handen weer uit de mouwen moeten en dat er weer creatief moeten worden nagedacht en vervolgens uitvoeren ipv eindeloos babbelen. Je organisatie en de bemanning noodzakelijke maar ook haalbare doelen presenteren EN de gelegenheid geven om die doelen te bereiken is denk ik het belangrijkste wat ons nu te doen staat.
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

H.G. Schouw   |    |  2 maart 2009
Reactie: Personen die dit gedrag vertonen werken m.i. zeer storend op de werkvloer. Als manager - maar ook als collega's, kan je de persoon hierop aanspreken en hem duidelijk maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Als hij hier niets mee doet dan ondermijnt hij het gezag van zijn leidinggevende en dan blijft er volgens mij maar 1 optie over en dat is vertrekken en laat hem vooral een baantje in de buitenlucht zoeken waar anderen geen last hebben van zijn vuiligheid.

Kijk eens hoeveel energie er nu al in deze persoon is gestoken, dit zijn mensen die energie van anderen wegzuigen.

En om verder aandacht te geven aan dit soort personen is verspilde energie, besteed liever aandacht aan de mensen die wel hun werk goed doen en niet dit soort gedrag vertonen. Waarom toch altijd aandacht besteden aan mensen die niks willen en dwars zijn. Wegsturen zou ik zeggen.
 

De crisis. Heeft u al een plan B?

Bakir   |    |  2 maart 2009
Reactie: In principe zit er in dit artikel niets nieuws in. In de tijden van crisis is er geen tijd voor poldermodel en eindeloze discussies en vergaderingen. Jij moet het gewoon doen, doen dus! In plaats om de controle te krijgen en naar te vragen, moet je de controle nemen, dus Take Control. Saneren kun je alleen maar doen, wanneer je geld in de kas hebt, anders is te laat. Om te kunnen saneren en cash in de kas te regelen, moet je de prioriteiten stellen wat je in de etalge doet? Wat brengt geld op? wat heb je nodig om de crisis te kunnen bezweren? Verder niet te veel discussieren en overleggen maar doen, het plan uitvoeren!
 

MBA is tijdverspilling voor vrouwen

K Dijk   |    |  2 maart 2009
Reactie: Doorgroeimogelijkheden moeten dus niet meer worden gebaseerd op het aantal gewerkte uren maar op geleverde prestaties. Vrouwen kunnen vaak in minder uren en met meer thuiswerken hetzelfde bereiken als mannen. Promoties moeten gebaseerd worden op wat zichtbaar wordt bereikt en niet op aanwezigheidsplicht.
 
< vorige 1398 1399 1400 1401 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10