zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Manager optimistisch over duur en gevolgen recessie

Errol van Engelen   |    |  4 maart 2009
Reactie: Optimistische meningen zijn altijd welkom, we moeten elkaar niet constant de put in praten. So far, so good.

Volgens onderstaand artikel ''The Mother of all Disruptions'' staan we op een keerpunt, waarbij goede en slechte economische perioden elkaar sneller opvolgen. Vergelijk het met de steeds korter worden lifecycle van producten of diensten. Op zich is dat al een aardige 'disruption'.
http://blogs.bnet.com/harvard/?p=929&tag=nl.e713
 

Zeven tips om te solliciteren tijdens een recessie

anne   |    |  4 maart 2009
Reactie: Het is zo dat zo'n lijstje al nut heeft je er één of twéé kleine tips kan uitplukken. Daarom ben ik het niet echt eens met de heer of mevrouw de vrijer. Het gaat vaak om details die men o.a. door de zenuwen of gebrek aan ervaring over het hoofd ziet (zoals punt zes... vrààg er naar).
Aan sollicitanten (man én vrouw, jong en oud) kan ik van harte de 2 superbe boekjes van Kate White aanbevelen - die over de lieve meisjes en de gutsy girls. Ware eye openers in je carrière.
Hoop dat je er wat aan hebt, babes, en proficiat aan managers nl: practisch en compact. Anne uit België.
 

Salesblog: Verkoopt een goed product zichzelf?

Peter Van den Brande   |    |  4 maart 2009
Reactie: Mooi artikel Michel.

Alleen even reageren op de uitspraak:''De kans dat je er positief over bent is natuurlijk vele malen groter dan wanneer je voor hetzelfde product flink in de buidel hebt getast. In het laatste geval voel je je tot niets verplicht.''

Hoewel het psychologisch principe van wederkerigheid erg sterk is, kan het toch ook zijn dat er positieve buzz wordt gecreëerd nadat je voor het product flink in de buidel hebt getatst. En zelfs net daarom. Hierdoor treedt immers het principe van cognitieve dissonantie op.

En uiteraard heeft ook veel te maken met het inlossen van de verwachtingen (de klantenwaarde) die je voor je centen krijgt.
Bijvoorbeeld: een opleiding sales management van Jean-Pierre Van Goethem (Kluwer Opleidingen, België) is niet goedkoop, maar absoluut de moeite waard! (kijk ik heb mogelijk buzz gemaakt voor iets wat betaald moet worden...)

Dus volgens mij hoeft de kans niet groter te zijn dat er buzz wordt gecreëerd door iets gratis weg te geven. Waarschijnlijk zijn de verwachtingen lager indien het gratis is.Dit leidt tot een lagere de kans op negatieve buzz, niet een hogere kans op positieve buzz. Positieve reacties komen pas door de grootte van de klantenwaarde van het product/dienst.

Groetjes
Peter Van den Brande
 

Het doemscenario

Ton   |    |  4 maart 2009
Reactie: Beste slimme werkgevers...ik ben nog beschikbaar en net 40, wie wil mij? Pas nog opfriscursus gehad competentiegericht managen van mijn automotive werkgever. Aaneengesloten arbeidsverleden als leidinggevende in een hectische en complexe productieomgeving. Alle assessments goed doorstaan, vaak misbruikt en slecht onderhouden maar van een bouwjaar waarvan de kenners zeggen dat ze niet kapot te krijgen zijn. Zoek nieuw baasje voor serieuze arbeidsrelatie in regio zuid Nederland. Bijt wel van me af, herken me in de pz manager die in het artikel beschreven wordt. Vorig baas was niet gediend van dergelijke opmerkingen. Per direct beschikbaar, met papieren, inentingen en ontwormt. Garantie tot aan de poort.
 

Opel Ampera

Ton   |    |  4 maart 2009
Reactie: Leuke auto, inderdaad prettig als je met minder uitstoot kunt rijden. Als techneut vraag ik me echter twee zaken af. Levert de verbrandingsmoter 150 pk? Denk het niet. Ik denk dat de e-motor die 150 pk levert en het agregaat want meer is die motor eigenlijk niet, een stuk minder pk's. Als de accu leeg is zal de auto een stuk minder kracht hebben en waarschijnlijk minder presteren. Het opladen van de accu levert zo ook nog eens erg veel energieverlies. Natuurlijk gebruik je niet al de elektrische energie die de verbrandingsmotor leveren kan als je rustig rijdt en zullen de accu's volle worden waardoor je die energie weer kunt aanspreken als je fors wilt op trekken om wellicht al weer snel terug te vallen omdat de accu leeg raakt of zijn deze accu's zo snel op te laden? Ik denk dat de motor dan ook heel veel draait. Goed omdat hij deze niet altijd op wisselend vermogen/toerental draait zal deze economischer en met minder uitstoot draaien verwacht ik. Bijkomende kosten zijn denk ik de slijtende accu. Maar misschien wordt dat gecompenseerd door minder slijtage aan motor, transmissie enz. Puik karretje. Ik hoop dat ze ook zo iets gaan maken bij Nedcar, voor Peugeot, overal oplaadpunten maken en de vernielende jeugd daar dan vanaf blijft. Het concept is overigens al heel oud. Verbazingwekkend dat dergelijke auto's zo lang van de markt bleven. Er is een docu over op internet met de naam ''who killed the electric car?''

“Who killed the Electric Car”. In deze documentaire is te zien hoe de auto in 1996 gepresenteerd werd en in gebruik is geweest. Ook is te zien hoe er door middel van wet en regelgeving en een stevige anti lobby club deze vinding de kop werd ingedrukt. De auto werd destijds geproduceerd door General Motors. Deze auto’s waren op lease basis te gebruiken. Daarom was het achteraf ook mogelijk alle geproduceerde modellen terug te vorderen. Uiteindelijk is de Electric Car geheel “verdwenen” van het toneel. Deze vinding is ook in de reguliere media in beeld geweest. Één Vandaag zegt hierover: “Hij was snel, hip en milieubewust. Toch verdween de elektrische auto van General Motors vlak na de presentatie in 1996 snel uit beeld. Waarom werd de elektrische auto vakkundig om zeep geholpen door de grootste automaker ter wereld? De documentaire 'Who killed the electric car?' zoekt een verklaring.”

http://video.google.com/videoplay?docid=-7181986019119712261


Opel is (nog) GM

Mooi als we minder afhankelijk worden van olie, al kost de fabricage van dergelijke auto's ook weer olie...
 

Het doemscenario

Guus van der Werf^   |    |  4 maart 2009
Reactie: Lijkt me geen waarschijnlijk scenario.

De meeste organisaties in de gegevensverwerkende sector (zakelijke dienstverlening) hebben nog altijd veel te veel personel dat zich sufvergadert. Het lijkt me een mooi moment om tegelijk de automatisering een goed aan te pakken. Zul je zien dat net als in de landbouw en industrie bijna niemand meer nodig is in die sector.

Kunnen we ons daarna ook nog even afvragen of globalisatie met al dat gezeul van spulletjes over de wereld niet te veel brandstof kost en of we al die spulletjes wel nodig hebben. (En kunnen veroorloven met een wereldbevolking van 9 miljard)

 

Manager optimistisch over duur en gevolgen recessie

Ad de Beer   |    |  4 maart 2009
Reactie: Mooi om dat te horen en te lezen, wat snel komt, gaat ook weer snel.
Het zijn de ondernemers die samen de recessie snel weer geschiedenis kunnen maken, van de overheid hoeven we niks meer te verwachten, zeker niet nu Wouter Bos ook nog eens de aandeelhouders de schuld gaat geven. Wijzen naar een ander wijst meestal op het verbergen van eigen schuld en onvermogen.
Helaas is de werkelijkheid anders dan de antwoorden die in het onderzoek worden gegeven.
Downsizing is overal aan de orde van de dag, talenten worden als grof huisvuil aan de stoeprand gezet, bezuinigen gaat over de ruggen van het personeel, terwijl er vaak veel betere opties zijn.
Ja, organisatie aanpassen, ik heb meer dan een jaar geleden al eens gezegd dat het toen de juiste tijd was voor de aanpassing, maar nee, we wachten weer tot het tegen 12 uur wordt.
Ik hoor het steeds weer ''we stellen het project even uit tot het wat beter gaat'', tja, voor velen is het dan te laat en kan zelfs ik geen redding meer brengen.
 

Werknemer vindt vrijdagmiddagborrel niet leuk

Bruce   |    |  4 maart 2009
Reactie: Beste lezers
De vraag is ook of je een maandborrel perse wilt laten plaatsvinden. Het kan ook best zijn dat een maandborrel niet past bij de cultuur van het bedrijf. De maandborrel of ''Happy hour'' is een prima initiatief wat over gevlogen is uit America. Ook America en Europa/ Nederland verschillen in cultuur.
Cultuur speelt een belangrijke rol.

Wellicht goed om eerst een goede interne behoefte inventarisatie uit te voeren om de knikker direct in het putje te laten rollen.


 

Zeven tips om te solliciteren tijdens een recessie

M. de vrijer   |    |  3 maart 2009
Reactie: Sorry als dit de tips zijn die mensen moeten lezen en dit niet zelf al uit eigen beweging hebben kunnen ze zich beter niet op dit niveau begeven
 

Het doemscenario

Ruud Overstegen   |    |  3 maart 2009
Reactie: Volgens mij is het niet echt een doemscenario maar een juiste inschatting voor de komende tijd. Ook ik voorspelde zo'n 10 jaar geleden dat het begrip the sky is the limit snel bereikt gaat worden.
Erger vind ik dat diverse bedrijven de crisis gebruiken om hun personeel te ontslaan terwijl de juiste reden hun mismanagement is. Een flexibel, goed empowered bedrijf kan juist winst halen uit een crisis. Lastiger, zo niet onmogelijk wordt het voor bedrijven die stug hun oude gewoontes navolgen. Trouwens, ikzelf merk nog niets van een crisis. Het is maar wat je wilt zien, toch?
 

'Hersenscan bij sollicitatie kwestie van tijd'

Fred Helsloot   |    |  3 maart 2009
Reactie: Het wordt toch al te dol. Kennelijk voelt de pharma en de psychiatrie zich bedreigt- wat op zich logisch is met hun wanproducten- zodat ze zelfs dienen te gaan marketen op het sollicitatiegebied.
Hoe kunnen mijn hersenen nu anders zijn dan van iemand anders ?
Als ze wel hetzelfde zouden zijn waarom is dan niet iedereen even intelligent ?
Klaarblijkelijk is er nog een andere factor die de heren '' doctoren '' over het hoofd zien.
 

Competentiemanagement te ver doorgeschoten

Martijn   |    |  3 maart 2009
Reactie: Een hype is competentiemanagement zeker niet. Wel een methode om het meeste uit mensen te halen.
 

Opel Ampera

Danny   |    |  3 maart 2009
Reactie: Het gaat de goede kant op. Ik hoop dat veel van dit soort auto's op de markt komen, we zijn dan een stuk minder afhankelijk van Rusland en de OPEC! Ook goed dat er in de bebouwde omgeving bijna geen uitstoot meer is.
 

Nieuw bakmeel laat bakkers langer slapen

Eva   |    |  3 maart 2009
Reactie: Ik ben geen bakker, bakkersvrouw of zoetebroodjesbakker (al doe je als tekstschrijver natuurlijk wel eens een poging tot dat laatste), en toch snap ik niet dat dit geen voorpaginanieuws is! Dit zet toch de hele bakkerswereld op z'n kop? Ik vind het nogal een verschil of je om 3.30u of 6.30u je bed uit moet voor je werk! Het door mij zeer gewaardeerde bakkersvak (waar, of misschien nog existentiëler, wie ben ik zonder een heerlijk vers broodje?) wordt bijna een 9 tot 5 baan in plaats van een roeping, dat schept toch mogelijkheden voor de arbeidsmarkt? Heel bijzonder deze innovatie, verdient veel meer aandacht!
 
< vorige 1396 1397 1398 1399 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10