zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Phil H.   |    |  10 juni 2009
Reactie: In zijn algemeenheid gesproken is het van belang dat je een boodschap hebt. Wat doe je anders dan anderen, waar ligt de nieuwswaarde en voor wie is het van belang? Persberichten schrijven en een e-zine uitgeven is al een manier om publiciteit te genereren. Als je iets meer over wilt weten; binnenkort, 23/6 organiseer ik een gratis toegankelijke bijeenkomst juist over dit onderwerp. Als je er meer over wilt weten, mail me dan maar even, want dit is geen platform om reclame te maken.
 

Zeven dingen die u moet weten over spreken in het openbaar

M Traint   |    |  10 juni 2009
Reactie: Volgens mij spreken tip 1 en tip 6 elkaar tegen. Moet je nu wel of niet van het publiek uitgaan volgens de schrijver?
Volgens mij wel, dus ik ga voor tip 6.
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Gideon   |    |  10 juni 2009
Reactie: dat laatste zou inderdaad een goede stap zijn. We zijn een vrije nieuwe organisatie die in de sector een eigen 'smoel' ontwikkelt. Daarom hebben we nog wat gewacht met zoeken naar free publicity. Misschien heb je wat tips voor me?
 

Nederland blijft ver achter met betrekking tot duurzaam ondernemen

A Kovacs   |    |  10 juni 2009
Reactie: Ja, dat is allemaal gebeurd; vaak met zeer negatieve resultaten. Wanneer het gaat om ideeën waar een grote markt voor blijkt te zijn, zijn er opeens meer kapers op de kust: opeens wil iedereen investeren mits het idee open en bloot op tafel komt te liggen. Wanneer dat gebeurt, krabbelt men meestal terug qua investering en doet verwoede pogingen om het idee zelf op de markt te brengen. Het tekenen van een geheimhoudingsverklaring wuift men op voorhand al weg (men weigert dit).
Naast dit alles speelt de hoogte van een financiering ook een rol: een bank wil meestal gaan tot 25.000 euro, niet meer. Private investors raken pas geïnteresseerd wanneer het om bedragen gaat van meer dan een miljoen: heeft men een paar ton nodig of net geen miljoen, dan lijkt het alsof er in Nederland niemand geïteresseerd is; ja, of je maakt het bovenstaande mee, dan zijn er velen geïnteresseerd.
Na 5 intensieve jaren kan ik niet anders concluderen dat het in Nederland onmogelijk is geworden innovatieve, duurzame projecten te starten. Kijkt men bijvoorbeeld naar projecten die wél gestart worden op dat gebied, dan zijn het meestal 'de oude rotten'; in elk geval geen nieuw bedrijf. Het is ook niet zo verwonderlijk dat emigratie beurzen zo druk bezocht worden en dat er erg veel, met name jonge ondernemers, vertrekken uit dit land. Zelf heb ik die plannen inmiddels ook.
 

Nederlands pensioenstelsel zwaar getroffen door recessie

Marcel   |    |  10 juni 2009
Reactie: Het mag nu dan kennelijk tegenvallen, maar ik meen me te herinneren dat in goede tijden (die van overschot) de werkgevers daar garen bij spinnen door lagere afdrachten.

Kennelijk is het model nu minder gunstig voor de concurrentiepositie van bedrijven in Nederland. Macro economisch ligt het anders. Die stevige overheidspensioenen moeten toch ergens vandaan komen? Overheid moet meer lenen of meer belasting innen bij bedrijven en burgers.

Geheel terzijde. Het blijft raar dat Nederland niet overstapt op een pensioenopbouw via een verplichte spaarrekening voor elke werknemer / zelfstandige ipv opbouw bij een pensioenmaatschappij. Zeker met de huidige flexibiliteit van werk is het opbouwen van een eigen beschermde en voldoende renderende pot meer van deze tijd.



 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

Wil Post (vrouw)   |    |  10 juni 2009
Reactie: Vrouwen zijn kritischer naar vrouwen dan naar mannen, ze helpen een man ook eerder dan een vrouw. Dat is de belangrijkste reden dat vrouwen het lastiger hebben om de top te bereiken. Maar ik denk dat 30% wel moet lukken :-)
 

Social network-marketing is dé trend van 2009

Ankie Straathof   |    |  10 juni 2009
Reactie: Dat Sociale netwerken belangrijk zijn, absoluut en dat ze een trend zijn. Ongetwijfeld. Maar de vraag is benutten we ze goed en optimaal. Wat ik zie is veelal simpel advertising, eenmalige prikkels. Neem nu Hyves, het wordt gebruikt voor werving, maar wie maakt een zakelijk hyves account aan, wie informeert zijn klanten er over. Wie heeft een linkedin of hyvesaccount voor intern en oudmedewerkers, waarop herinneringen, foto's en andere zaken worden gedeeld en gebruikt dit net tegelijkertijd als een station voor proefballonnen. Wie laat een gadget of een viral ontwikkelen die je vervolgens via Hyves of linkedin verspreidt en zo optin's binnenhaalt voor toekomstige ecommerce-activiteiten. Een stapje verder en je bereikt net iets meer.
Social networking is een fenomeen dat meer kan dat sec advertisig. Diegene die het alleen daar voor gebruiken missen de boodschap en de kracht van socialnetworking.
Gelukkig zie ik al meer creatieve oplossingen en hopelijk groeit het besef.
Maar wat wordt de trend na sociale networken, ik denk Googlewaves. Deze nieuwe manier van communiceren gaat veel impact hebben op de wijze waarop wij met klantencommuniceren. Of klanten met ons. Het zal er voor zorgen dat je klanten nog meer kan benutten als expert en als denktank. Meedenken in het ontwerp van een product of dienst.
Het is intrigerend om te zien wat er morgen gaat gebeuren.
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Phil Kleingeld   |    |  10 juni 2009
Reactie: Netwerken is niet de oplossing voor alle commerciële problemen. Als je uitsluitend netwerkt om te verkopen dan heb je maar een 3% kans dat je dat gaat lukken. Wat zijn je doelstellingen met netwerken? Kom je wel met de
juiste mensen in contact, heb je wel de juiste buzz weten te creëren om je kunstbemiddeling onder de aandacht te brengen? Je merkt, er kan geen eenduidige tip worden gegeven als zoveel informatie ontbreekt. Ben je wel eens bij een concurrent geweest en heb je gevraagd hoe zij het doen? Heb je je probleem als eens op een virtuele plaza als LinkedIn, XING, Plaxe, Twitter e.d. voorgelegd? Moet je niet wat meer gratis publiciteit genereren?
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Gideon   |    |  10 juni 2009
Reactie: Mijn organisatie heeft o.a. een makelaardij in moderne kunst. We hebben af en toe wat genetwerkt bij bedrijfsontmoetingen, maar zonder noemenswaardig resultaat. Hoe kunnen wij met onze kunstbemiddeling tot een effectiever netwerk-activiteit geraken? Heeft iemand tips voor ons?
gideon
 

Social network-marketing is dé trend van 2009

R.J.   |    |  10 juni 2009
Reactie: Laten we dan maar meteen beginnen!
Puur makelaars, het leukste makelaarkantoor van Haarlem! Zoeken op funda kunnen we allemaal, maar helaas vis je wat leuke huizen betreft dan nog steeds achter het net.
Net even een stapje voor zijn?
Geen verkooppraatjes, gewoon een huis vinden dat past en goed voelt. Daar gaat het toch om.
Dus geen onzin, geen verkoopgebabbel, gewoon gezellig samen op zoek naar jouw nieuwe huis!

Met vriendelijke groet,
Remco van Rijn
 

Rokers kosten organisaties geld! Reken even mee...

marco k   |    |  9 juni 2009
Reactie: waar ik met maten aan stoort is
ik werk in een productie bedrijf .
op alles word bezuinigt ect.
ben zelf exroker
doe me ten goede houden ben totaal geen wereld verbeteraar,iedereen mag roken en wat meer je wilt. maar moet ik dan doorgaan als hun dubbele pauzes nemen en tussen door nog een ander excuus nemen om ff te gaan .en mij en andere benadelen om nog een tandje harder te laten lopen? 2a3 keer vind ik dat niet erg maar lekker blijven zitten enzo dat wekt niet alleen irritaties op ,maar ga ook ten koste van de instelling van de niet rokers,

 

Leeft u voor de korte of voor de lange termijn?

Anske Plante   |    |  9 juni 2009
Reactie: Deze indeling spreekt mij niet erg aan.
Ik gebruik liever de matrix met op de ene as de urgente zaken en op de andere as de belangrijke zaken.
1. Is het belangrijk, dat wil zeggen: hoort de vraag binnen het doel dat ik heb met mijn werk, met mijn projecten?
2. Is het urgent, dat wil zeggen: moet ik het nu doen?

Besteed met name tijd aan zaken die belangrijk zijn (die dus overeenkomen met de doelen in je leven). Deze zijn vaak niet urgent.
Probeer zo weinig mogelijk tijd te besteden aan zaken die urgent en belangrijk.
Wat overblijft zijn de niet-urgente en niet-belangrijke taken. Dat is makkelijk: daar kun je mee stoppen.

www.anskeplante.nl
 

Manager bezuinigt op motivatie

Anske Plante   |    |  9 juni 2009
Reactie: Ik ben het helemaal eens met Ankie Straathof. Motivatie komt niet door een uitje of een etentje. Het is belangrijker dat er gecommuniceerd wordt. Dus praat en blijf praten over de doelen van het bedrijf, doe de dingen die belangrijk zijn om de doelen te realiseren, houd je aan de regels. In feite dus gewoon je werk goed doen en vooral iets doen.
Wat medewerkers demotiveert is allerlei geweldig plannen die worden gelanceerd, terwijl er nooit echt iets gebeurd.

Dus houdt het overzicht! En op die manier houd je gemotiveerde medewerkers.

www.anskeplante.nl
 

Twitteren op het werk verbieden?

Mark   |    |  9 juni 2009
Reactie: Tuurlijk, laten we nog meer verbieden op ons werk....dat is zoooo jaren 90.... Bedrijven die twitter e.d. gaan verbieden moeten toch echt eens nadenken over hoe zij denken de komende jaren kunnen overleven.
 
< vorige 1314 1315 1316 1317 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10