zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Jonge medewerkers grijpen de macht in vakantieperiode

a Sahin   |    |  9 juni 2009
Reactie: Toen ik als groentje begon, dacht iedereen dat ik nergens voor deugde, 'ze is toch nieuw'. Toen kwam de vakantieperiode aan en moesten alle zeilen bijgezet worden om alles draaiende te houden.

enkele maanden later ben ik van mijn junior positie naar een senior positie gegaan. Enig nadeel die ik heb ondervonden is, de personen die mijn meerdere waren, waren nu mijn mindere en daar maak je geen vrienden mee.

Ook willen bedrijven geen groentje op een senior positie, omdat hun leeftijd niet bij de positie past. Dus moeten alle groentjes jaren lang ontevreden en onder hun kunnen werken om een leeftijd te bereiken die bij een bepaalde positie past.

Hoe krom kunnen we hier zijn? we zijn altijd op zoek naar goede werknemers, maar ergens vinden we dat goede werknemers zo ongeveer 30 jaar zijn!
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Brigitte   |    |  9 juni 2009
Reactie: Ik vind dit artikel uitstekend omdat het een panorama van de bestaande mogelijkheden van netwerken biedt en vooral de nadruk legt op de juiste concrete vragen die moeten gesteld worden in functie van de persoonelijke behoeftes. Dit is wellicht de sleutel voor het zinvol zaken doen. Met dank!
Brigitte
 

Manager bezuinigt op motivatie

Ankie Straathof   |    |  9 juni 2009
Reactie: Dat er bezuinigd wordt op dit soort budgetten is begrijpelijk. De vraag is echter in welke mate. In deze tijden is het juist essentieel om de motivatie en de betrokkenheid te vergroten. Dat hoeft wat mij betreft niet met de hummers of de dure uitjes, organiseer gewoon een barbecue, bij voorkeur bij de manager of de directie thuis. Belangrijk is juist dat de medewerkers in deze tijden 1) de ruimte krijgen om mee te denken,2)een omgeving ervaren die veilig is en die inspirerend werkt, 3)voor het bedrijf en haar doelstellingen gaan.
De persoonlijke verstandhouding met het management is essentieel hierin. Het is aan het management om voortdurend de mensen te motiveren en in beweging te krijgen, te laten participeren in het denkproces van het bedrijf.
Bezuinig dus wel in kosten, maar niet in de gedachte en de ware filosofie er achter!
 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

W.W.H.M.   |    |  8 juni 2009
Reactie: Ik denk dat het een combinatie is van de eerste 2 stellingen. Natuurlijk moet een vrouw daarvoor ambitieus zijn evenals een man wanneer hij de top wil bereiken. Anderzijds zit dat glazen plafond nog steeds in de weg. Dit haal je o.a. uit de reactie van de 2 onderstaande 'heren'.
Als een ambitieuze vrouw één van deze 2 heren tegenover zich heeft tijdens een sollicitatie en ze heeft (nog) geen kind(eren), geheid dat zo een man zich laat beïnvloeden door zijn beeld van de vrouwelijke helft van de (parttime)werkende maatschappij. Zie dan nog maar eens kans te maken als er voor of na jou nog een man op gesprek komt voor dezelfde functie.
Al met al wil ik niet generaliseren er zijn zeker bedrijven die vrouwen evenveel kansen geven en het zal sowieso nog lang duren voordat dat glazen plafond verdwenen is. Dat is evenwel een taak voor de mannen evenals het totale emancipatieproces niet alleen door vrouwen is bereikt. Het gaat om wederzijds inzicht in elkaar, vertrouwen, verantwoordelijkheid etc.
 

Twitteren op het werk verbieden?

Pieter Bas Elskamp   |    |  8 juni 2009
Reactie: Waarom denken zoveel mensen/bedrijven dat social media (en in dit geval Twitter in het bijzonder) enkel voor privégebruik is en zien zij het als een bedreiging voor de organisatie. Je zou het ook als een kans tot uitbereiding van je netwerk kunnen zien... Er zijn daar genoeg succesvolle voorbeelden van.

Ik ben persoonlijk ook actief op Twitter, waar natuurlijk ook privé gebruik van gemaakt wordt, maar nog veel meer in zakelijk zin. Kennisdeling en updates gaan veel sneller, je verzameld een krachtig netwerk om je heen van 'gelijkgestemden' die in het geval van vragen snel en accuraat kunnen toeschieten.

Daarbij denk ik dat je iets een onderzoek moet noemen bij een steekproef van 29 mensen, want dat is natuurlijk absoluut niet representatief is...
 

Twintig manieren om met afwijzingen om te gaan

Rudy Gelderen   |    |  8 juni 2009
Reactie: Hmmm,

Tip 8. Vat het persoonlijk op

Tip 20. Bedenk dat het misschien niet aan u ligt

Nogal tegenstrijdig lijkt mij. Hier kan ik niets mee.
 

Twaalf manieren om de eerste stap te zetten

Rudy Gelderen   |    |  8 juni 2009
Reactie: Er staan op zich wel wat goede tips, maar ideeën als over de file te beginnen is natuurlijk wel erg suf. Dat klinkt hetzelfde als; ''lekker weertje hé?''. Ik zou daar dus nooit mee beginnen.

Ook de opmerking om iemand te complimenteren met z'n stropdas is wel erg truttig. Hier scoor je naar mijn mening echt geen punten mee.

Volgens mij moet je gewoon je zelf zijn en niks forceren. Ga zeker niet te vroeg naar een netwerk, want dan voel je je pas echt staan.

Sluit je gewoon aan bij een tafeltje waar een gesprek gaande is. Luister goed en probeer oogcontact te maken. Daarna kun je inhaken op het onderwerp en jezelf voorstellen. Werkt meestal prima.

Als je even geen gesprekspartner hebt kun je altijd nog even naar de bar gaan om een drankje te bestellen. Geheid dat er iemand naast je komt staan die ook wat bestelt en dan kun je altijd vragen van welk bedrijf hij of zij is en wat hij zo dagelijks doet.

Heel simpel, echt niet moeilijk.
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Rick Heinen   |    |  8 juni 2009
Reactie: Hallo Phil,
Je geeft aan, dat het belangrijkste in een netwerk het verzamelen van informatie is. Zou je niet kunnen stellen, dat het uitwisselen van informatie het belangrijkste is? Je hoeft immers niet direct met een toekomstig klant te praten, maar hij/zij kan wel jouw ambassadeur zijn. Op die manier zijn ook de startsnetwerken met vrijwel alleen maar zzp'ers interessant.
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Edwin Zeelenberg   |    |  8 juni 2009
Reactie: Hoi Phil,

Ik ben het helemaal met je eens! Netwerken is het meest effectief wanneer je kennis deelt jouw eigen netwerk open stelt voor anderen. Voor het eerste moet je op een gestructureerde wijze elkaar beter leren kennen en de juiste vragen stellen. Voor het tweede is vertrouwen en gunnen inderdaad het belangrijkste. Gelukkig bestaan er ook netwerkvormen die dit op een gestructureerde wijze doen, zonder dat er al te veel verplichtingen aan de deelnemers worden gesteld. Graag zou ik je willen uitnodigen om in Dordrecht dit een keer zelf te ervaren!
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Phil H.   |    |  8 juni 2009
Reactie: Er is zojuist een onderzoek afgerond waaruit blijkt dat slechts 3% van de netwerkers 'oude stijl' omzet halen uit de eerste lijn. De verklaring is simpel; als je tijdens netwerkbijeenkomsten allemaal wilt verkopen, dan zul je weinig kopers treffen!
Netwerken is een hulpmiddel; geen doel. Degene die de beste info heeft en snel reageert kan daarmee zijn (zakelijk) voordeel doen. Simpel voorbeeld: stel, je krijgt van iemand info waardoor je offertes vaker worden geaccepteerd dan voorheen, dan komt er in de eerste instantie geen omzet bij de tipgever vandaan, maar je doet wel je voordeel ermee.
 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

Wiljo van Dijk   |    |  8 juni 2009
Reactie: Vrouwen moeten alleen in bed aan de top zijn
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Wiljo van Dijk   |    |  8 juni 2009
Reactie: @ Nico Cost

Beste Nico, het artikel gaat niet hoe je meer omzet kunt maken, nee, het gaat over of je met netwerken een hoger omzet kunt maken.
 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

JJA Matheuwezen   |    |  8 juni 2009
Reactie: Ze moeten er wel voor gaan!
Maar ik heb zo mijn bedenkingen: Als ze jong zijn zitten de jonge vrouwen nog vol ambitie maar met het verstrijken der jaren slijt dat. Dan komt stilaan het oer-patroon weer opzetten; het investeren in het nest(gevoel) en de kinderen: de voortzetting van onze suksesvolle soort, daar zit sinds mensenheugenis en ver daarvoor de rol van de vrouw in geprogrammeerd.
Juliaan Matheuwezen
 

Loyaliteitsmythe: De klant als eeuwige melkkoe

Michel   |    |  8 juni 2009
Reactie: Beste Jan,

1) Ik beweer niet dat mensen nooit loyaal zijn. In deze serie artikelen keer ik me tegen een aantal mythes rond loyaliteit, de overdrijving en het klakkeloos 'veralgemeniseren' van de stellingen.

2) Procter & Gamble is een voorbeeld van een bedrijf dat zijn marketing perfect voor elkaar heeft. Wat ze dus zeer verstandig doen is elk merk afzonderlijk in de markt zetten. Welke consument weet dat bijvoorbeeld: Always, Alldays, Antikal, Ariel wasmiddel, Braun, Clearblue, Dash wasmiddel, Dreft afwasmiddel, Dreft wasmiddel, Duracell, et cetera van P&G is? Als ze dat niet weten kun je dus ook niet spreken van loyaliteit aan het bedrijf.

Oscar Wilde heeft ooit gezegd: 'De waarheid is zelden zuiver en nooit simpel.' Dus ga ik niet mee in jouw 'goed/fout-denken'. Dat werkte op school miscchien wel aardig, maar niet in de wereld van de verkoop en de marketing. Er ligt een compleet scala aan grijstinten tussen de twee uitersten.
 
< vorige 1315 1316 1317 1318 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10