zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Griep kan recessie met twee jaar rekken

Rian@prevent-care.nl   |    |  22 juli 2009
Reactie: Preventief verzekeren is goedkoper dan curatief verzekeren.
Met andere woorden voorkomen is beter dan genezen.
Doe net als de NASA en zet Colloïdal Silver in voor je mensen.
Het bestrijdt meer dan 650 virale en bacteriële ziekten en kent geen bijwerkingen.

Rian Bruijne
Orthomoleculair Geneeskundige/Biofysica
Prevent Care
 

Vijf dingen om over na te denken voor u die nieuwe baan aanneemt

Nico Cost, personal coach at bqriuz   |    |  22 juli 2009
Reactie: Naast deze hoofdbrekens kun je ook je gevoel eens raadplegen.

Leg twee voorwerpen neer die voor je huidige en voor je mogelijk nieuwe baan staan. Besteed hooguit een minuut of tien aan deze voorbereiding. Dan forceer je jezelf om het meest aantrekkelijke voorwerp te pakken. Dus niet gaan zitten dubben, maar gewoon doen. Natuurlijk is deze oefening kunstmatig en niet echt betrouwbaar als gevoelsindicator, maar het is een aardige aanvulling op al je denkwerk. Is je keuze vanuit denken en voelen dezelfde?

Heb je langer de tijd, probeer dan na veel ingespannen denkwerk eens een week niet over de keuze na te denken. In de loop van die week sta je 's morgens fris op uit je bed en dan weet je het antwoord. Geen garantie dat dit jou lukt, maar je intuïtie stimuleren en bewust omgaan met je gevoel zal nuttig zijn voor de toekomst.

Iemand anders nog leuke 'gevoelsoefeningen'?
 

Hoe transparant is uw manier van leiding geven?

Jeroen   |    |  22 juli 2009
Reactie: Daar is in beginsel natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Echter in organisaties is het vaak zo dat reorganisaties beginnen met een idee dat nog wel 10 keer wijzigt. Het lijkt mij dan niet handig om alle 10 de wijzigingen maar in de openheid te brengen, omdat dat enkel onrust veroorzaakt en er nog niets zeker en duidelijk is.
Ik hoor het heel graag als ik dit verkeerd zie!
 

Voldoen de management modellen nog wel?

seligconsult@planet.nl   |    |  22 juli 2009
Reactie: helder , informatief . operationeel inspirerend artikelrb4afz
 

Griep kan recessie met twee jaar rekken

Ad de Beer   |    |  22 juli 2009
Reactie: de grootste pandemie die de wereld momenteel in zijn greep heeft is een verschrikkelijk vorm van pessimisme. Dat is de meest dodelijke ziekte die er maar bestaat. Met name economen schijnen erg gevoelig te zijn voor deze ziekte. Verschijnselen zijn ondermeer het steeds maar weer gebruiken van modellen, waarvan bekend is dat ze steeds verkeerde voorspellingen uitbraken.
Politici worden ook makkelijk geinfecteerd, wat er op kan wijzen dat narcisme de kans op besmetting aanmerkelijk vergroot. De verschijnselen bij politici zijn echter anders. Waar de economen dwangmatig met modellen aan de gang gaan, gaan politici wartaal uitslaan, zich bezig houden met volstrekt triviale zaken en niet bestaande problemen oplossen, waardoor vooraf niet bestaande problemen ineens actueel worden.
Het ziet er niet naar uit dat op korte termijn een medicijn tegen deze kwaal zal worden gevonden, temeer daar de pharmaceutische industrie de opbrengsten aan prozac als een welkom bijverschijnsel ziet van deze crisis.
 

Flexibele werkplekken helpen recessie te overleven

suzanne   |    |  21 juli 2009
Reactie: voor flexwerkplek in den haag kan je ook nomadz proberen.
 

Hoe transparant is uw manier van leiding geven?

Nico Cost, personal coach at bqriuz   |    |  21 juli 2009
Reactie: Mensenkennis begint met zelfkennis. Leider worden of leiderschap versterken gebeurd voor 90% in de praktijk (doen, ervaren, evalueren, leren, aanscherpen) en voor 10% door theorie (lezen, opleiding, lezing, adviezen). Enige versnelling kun je aanbrengen door actieve training en workshops. Focus kun je aanbrengen door je te laten coachen. Een belangrijke eigenschap van een leider is dat hij of zij dat organiseert wat nodig is. Betreft dat het eigen leiderschap, dan neemt de echte leider de verantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling zeer serieus. Het maakt niet uit hoe oud de leider is of hoeveel ervaring hij of zij heeft. Daarbij is de prijs/prestatieverhouding van coachen veel gunstiger dan alle andere vormen met als doel leiderschap ontwikkelen.
 

Elektronisch factureren steeds aantrekkelijker

Casper   |    |  21 juli 2009
Reactie: @Buddy: En in de meeste gevallen is het vooral makkelijker en kost het minder tijd. Daar zullen nog meer ondernemers in geïnteresseerd zijn denk ik.
 

Meer productiviteit? Neem de huishoudelijke taken van uw mensen over

Huishoudelijke hulp   |    |  21 juli 2009
Reactie: de productiviteit gaat omhoog, dus dat vind ik wel positief!
 

Zes aanbevelingen om de Chinese consument voor u te winnen

Ramon / IGP China-Eurotrade   |    |  21 juli 2009
Reactie: China heeft 1.320.000.000 inwoners, Shanghai aleen al rond de 17.000.000 inwoners.
Een kleine stad zoals Ningbo heeft 1.200.000 inwoners. Voor promotie van uw product is het dus verstandig om enkele grote steden uit te kiezen die verspreid liggen in China. Doorgaans kiest men voor het gebied ten oosten en zuiden van China waarvan Shanghai de trendzetter is.

Wat betreft duurzame producten, de regering is er wel mee bezig maar wij denken dat de gemiddelde consument in China daar nog geen interesse voor heeft. “Consumenten zijn vaak nog erg prijsgedreven, alsook gecharmeerd van luxe en nieuwigheden. Daarnaast zijn de keuzemogelijkheden ‘in het schap’ om verantwoord te consumeren nog vrij beperkt. Westerse goederen (echt of namaak) zijn razend populair” (bron: EVD).
 

Manager op vakantie? Tourjournaal aan!

Edwin   |    |  21 juli 2009
Reactie: Wanneer gaan we het Tayloriaanse perspectief van controle en dwang eens achter ons laten en inzien dat mensen zich gedragen zoals ze behandeld worden. Behandel medewerkers als incompetente, onverantwoorde kleuters en ze zullen zich zo blijven gedragen......

Zoals Ricardo Semler zich al afvroeg; ''Waarom kunnen we op zondag wel de mail uitlezen en maandag niet met ons kinderen naar de film?''

Edwin de Bree
Organisatie 3.0 Coach & Consultant
 

Zo blijft u uw ergernissen de baas

Werkbeoordeling   |    |  21 juli 2009
Reactie: Ik erger me dood aan jouw artikel Frank, maar tijdens het lezen van jouw ergerlijk lange verhaal heb ik des te langer kunnen genieten van de laptop waar ik zo trots op ben ;-)
 

Zo blijft u uw ergernissen de baas

jan bossuyt   |    |  20 juli 2009
Reactie: Beste Frank van Marwijk
Ik heb steeds Uw bijdragen gewaardeerd , en deze maal denk ik iets te kunnen toevoegen aan het tema . Ik sta nl op het punt om een boek uit te geven onder de titel De Ladder naar Bewustzijn , waarin het er om gaat met onze alledaagse negatieve emoties allerhande te leren omgaan door als eerste benadering ze juist ten volle onder ogen te zien en mogen ervaren , het tegendeel dus van ontwijken ,verdringen of wegredeneren . Het is mijn overtuiging door ervaring dat deze eerste benadering de beste kansen biedt om dan de door U geschetste aanpak succesvol aan te wenden . Indien interesse , stuur ik graag een eigen recensie van het boek door .
jan bossuyt
 

Zo blijft u uw ergernissen de baas

m.c.   |    |  20 juli 2009
Reactie: Beste,

Ik denk dat ergernis goed is. Ergernis is een prikkel voor mensen om naar een oplossing of verbetering te zoeken.
 
< vorige 1280 1281 1282 1283 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10