zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tips om ook Slimmer Werken toe te passen

Ronald Brouwer   |    |  17 juli 2009
Reactie: Op zich een mooi verhaal, juiste stelling ook, de procentuele beloftes lijken me wat onbezonnen. Immers dergelijke percentages zijn al snel te realiseren wanneer je op zoek gaat naar leuke quick wins. Niettemin zijn ze zeer afhankelijk van de bedrijfsspecifieke situatie.

Ik krijg sterk de indruk dat dit artikel meer een advertorial is dan werkelijke nieuwswaarde met inhoud.
 

Help uw baas, help uzelf

Jan Camus   |    |  17 juli 2009
Reactie: In 1993 zei Semmler : ''A company should trust its destiny to its employees.... What is important is our open-mindedness, our trust in our employees and distrust of dogma.'' Hét grote obstakel blijven de ego's van middle en topmanagement. Daar is blijkbaar Peter Drucker zich heel goed van bewust maar hij is verplicht van op eieren te lopen. Dus zegt hij wees voorzichtig met het ego van je baas. De realiteit is echter dat alleen bedrijfsleiders en hun management die het lef zullen hebben de toekomst van het bedrijf toe te vertrouwen aan hun werknemers de crisis vlot zullen overleven. Waarom ? Omdat in een crisis de economische overlevingsdrang van de werknemer sterker is dan die van het kapitaal. Bedrijven die dit niet willen inzien zijn begonnen aan hun economische ''walk of the dinosaurs''!
 

Help uw baas, help uzelf

Dirk   |    |  17 juli 2009
Reactie: leuk artikel, misschien iets voor ons
 

Zieke werknemer moet naar huis gestuurd worden

Ad de Beer   |    |  17 juli 2009
Reactie: Het beproefde recept van één jaar geleden wordt weer toegepast, creëer een media hype en zorg voor massa hysterie, dan krijg je gegarandeerd een crisis en kunnen macho politici weer dapper roepen dat ze het allemaal zo goed onder controlle weten te houden.
Nu is iedereen met een kuchje meteen verdacht en mag hij (of zij) twee weken thuis gaan zitten. De uitzendbranche vaart er wel bij, de kosten van bedrijven rijzen evenwel de pan uit.

Waarom is het niet mogelijk voor de media en de politiek gewoon, zonder onnodige paniek te zaaien, aan voorlichting en berichtgeving te doen?
De Q-fever is overigens een veel grotere bedreiging dan de varkensgriep, oh nee, mexicaanse griep.
Maar de ego-itus, epidemisch onder politici, nekt ons lan nog het meeste.
 

Help uw baas, help uzelf

Dirk   |    |  17 juli 2009
Reactie: Die Nico Cost is een druk bezet mannetje..Hij reageert werkelijk op alles...
 

Wie doet uw werk als u op vakantie bent?

B.A Fijma   |    |  17 juli 2009
Reactie: Natuurlijk blijft er altijd wel wat liggen maar vóór ik wegga regel ik zoveel mogelijk vóóruit zodat ik duidelijk kan maken aan mijn medewerkers wat er gaat gebeuren, en waar ze op moeten letten.Meestal weet ik voor ik wegga wat er op mijn mat ligt als ik terugkom. Het is natuurlijk een hele slechte zaak als je de enige bent die alles weet! Je moet jezelf niet 'onmisbaar'laten maken..En het is niet enigste maar enige...en dat voor iemand die administratief werk doet! Foei.
 

Vijf tips om discriminatie tegen te gaan

T.F.P.   |    |  16 juli 2009
Reactie: Confronteer de politie maar eens met regel 4! Ben benieuwd hoe ze reageren.
 

‘Positief denken kan schadelijk zijn’

Fatin   |    |  16 juli 2009
Reactie: De vergelijking in dit onderzoek is mank!

1. De één versterkt zijn gedachten door zich met dezelfde en/of soortgelijke gedachtegoed bezig te houden. (De groep die zelfverzekerd is genoemd.)

2. Terwijl de anderen een poging doen bewust een verandering tot stand te brengen, door andere overtuigingen op zich te nemen dan zij gewend waren en/of misschien nu nog zijn!
(De groep die onzeker is genoemd.)

Maar in wezen zijn het twee totaal verschillende processen en niet te vergelijken met elkaar. De één leeft door op zijn eigen denk en leefpatroon en dat gaat moeiteloos, terwijl de ander een nieuw of andere denk en leefpatroon wilt aanleren. Dat vraagt gewoon meer tijd en aandacht.

LOA (The Law of Attraction)

Hiermee heeft LOA zich wederom bewezen!!! De groep zelfverzekerde kozen de weg die hen goed deed voelen en dus vonden zij naast het geloven in henzelf nu ook reden om zelfverzekerd te zijn.

Terwijl de andere groep een ervaring aantrok die hen overtuigingen bevestigde. Namelijk niet dat zij wel of niet positief denken en of dit een goed gevolg heeft, maar dat zij nu ook naast hen overtuiging reden vonden om ergens onzeker over te zijn!!!

Fatin
 

Steeds meer belangstelling voor vrijwilligerswerk

Nico Cost, personal coach at bqriuz   |    |  16 juli 2009
Reactie: Mensen zijn op zoek naar zingeving, willen iets wezenlijks bijdragen en hebben behoefte aan waardering. Nu de individualisering op z'n retour is, zullen mensen in toenemende mate gaan zoeken.
 

Help uw baas, help uzelf

Nico Cost, personal coach at bqriuz   |    |  16 juli 2009
Reactie: Dit werkt inderdaad voor zowel werknemers als leidinggevenden, de meeste mensen rapporteren aan een leidinggevende in de lijn. Het is niet per definitie slijmen wanneer je je leidinggevnede vraagt hoe je hem of haar het beste kan ondersteunen. Het geeft je belangrijke informatie waar de organisatie op aan stuurt en hoe jij daar maximaal aan kan bijdragen. Je kunt zelf een balans aanbrengen in hoeverre je op onderdelen je eigen pad volgt of aansluit op het grotere geheel. Het een hoeft het ander trouwens niet uit te sluiten. En alleen al de vraag aan je leidinggevende zorgt voor een betere band, samenwerking en saamhorigheidsgevoel. Zo gaan resultaat en sfeer hand in hand.
 

Vijf tips om discriminatie tegen te gaan

Brigitte   |    |  16 juli 2009
Reactie: Dank u voor uw snel antwoord.
Uiteraard is advertentie wellicht de enige mogelijkheid om deze website voor allen toegankelijk te maken. De vraag is echter hoe agressief en belemmerend mag de advertentie zijn? Indien ik geduldig de twee ''flashes'' van ik weet niet welk product moet inlepelen vooraleer ik met de lectuur van het artikel kan beginnen, heeft dit vanzelfsprekend een afschrikwekkend effect ten opzichte van een website die ik overigens zeer sympathiek vind.
Zomerse groeten.
 

Meer CV’s, minder kwaliteit

K   |    |  16 juli 2009
Reactie: Hoewel ik zelf nog maar kort in het bedrijfsleven zit (
 

Goede klantrelatie is belangrijker dan snelle betaling

Niek   |    |  16 juli 2009
Reactie: Iedereen weet inmiddels dat klanten werven duurder is dan klant behoud. Dit artikel is een goed voorbeeld van dat laatste. Het is verstandig om klanten te helpen en samen een oplossing proberen te vinden. Dat gezegd hebbende, is het verstandig wat Rian Bruijne voorsteld: bel je klant, neem zelf contact op om een oplossing te vinden. Laat het dus niet alleen bij herinneringen door een brief zoals mijn ziektenkostenverzekeraar deed. Die brieven had ik niet gezien en ik was heel naar verrast toen we een brief van het incassobureau kregen. Had telefonisch contact opgenomen met mij en we waren er eerder uitgekomen en mij was een vieze smaak bespaard gebleven.
 

Tips om ook Slimmer Werken toe te passen

Willem Scheepers   |    |  16 juli 2009
Reactie: Thanx voor je reactie Ad, ik ben zeer benieuwd naar die 'tientallen verklaringen', wellicht kun je me hiervan (eventueel in een pb) voorzien.

In mijn IiP blog besteed ik aandacht aan zowel de mooie als de minder mooie zijden van IiP; dat hoort zo wil je voor jezelf een beeld kunnen vormen vind ik (nb; zo ontslaat voornoemd TNT medewerkers terwijl zij een IiP-er zijn; maar ook dat kan).

Tot op dit moment hebben de mooie zijden van IiP veruit de overhand, maar wie weet verandert dat als ik van jou die minder mooie verklaringen en onderzoeken ontvang.
Ben benieuwd.
 
< vorige 1283 1284 1285 1286 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10