zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nederlandse CEO AEX-fonds verdiende in 2017 gemiddeld 3,6 miljoen euro

VBI   |    |  26 januari 2020
Reactie: Schrijnend hoeveel CEO's verdienen.Zeker als het branches zijn waarin werknemers tegen een minimaal loon werken. Laat Nederland hier niet aan mee doen.
 

Onbekend maakt onbemind

Koffiemachine   |    |  26 januari 2020
Reactie: Maar wanneer het schermpje mij vertelt dat de beller anoniem is, dan negeer ik het telefoontje en neem dus niet op. De keren dat ik het wel heb gedaan had ik er al na een paar seconden spijt van.

--
Hier ben ik het helemaal mee eens! Altijd valt het tegen!
 

Zet niet meer dan vijf dingen to do op uw lijstje

Caroline van Aart   |    |  21 januari 2020
Reactie: Ik sluit me erbij aan om alle to do's op je onnline to do list te zetten (Asana / Trello). Die taken hoeven niet allemaal vandaag af, jij bepaalt (of je opdrachtgever natuurlijk). Als jij alle acties daar netjes in bijhoudt kun je nooit meer acties vergeten en ben je nooit acties 'kwijt'. Hoeveel mensen noteren acties op post its, in notitieboekjes en in de takenlijst van Outlook? Gebruik 1 tool en gebruik die consequent.
 

Onbekend maakt onbemind

MC   |    |  20 januari 2020
Reactie: Ik heb deze optie al een tijd aan staan en ik ben bevrijd van de ''irritante'' bellers!
 

De kunst van het complimenteren

Ronald   |    |  17 januari 2020
Reactie: Hartelijk dank voor je mooie reactie en je sympathieke woorden Hans. Je bent 18 jaar geleden met een prachtig en broodnodig initiatief begonnen. Neem gerust contact op als ik hier in 2020 een bijdrage aan kan leveren.
 

2005 was topjaar voor biotechnologie

bioquantplant.nl   |    |  17 januari 2020
Reactie: Zeer benieuwd naar deze cijfers in 2020?
 

De kunst van het complimenteren

Hans Poortvliet   |    |  13 januari 2020
Reactie: Dag Ronald, mooi artikel! Compact en toch met behoud van de essentie in combinatie met aansprekende metaforen en voorbeelden. Ben zelf 18 jaar geleden de Nationale Complimentendag begonnen (en 10 jaar later World Compliment Day). In diverse interviews werd toen (2003) regelmatig gevraagd of je er juist niet voorzichtig mee moest zijn (want teveel is ook niet goed) en of er wel een speciale dag voor nodig was. Gaf toen als antwoord: laten we dat probleem eerst maar eens krijgen (dat er teveel gecomplimenteerd wordt in Nederland in het algemeen en het bedrijfsleven in het bijzonder), dan schaffen we de dag gewoon weer af. Maar 18 jaar later lijkt de oproep om wat vaker te complimenteren (en ja: uiteraard wel oprecht) nog net zo actueel. Zo niet meer! Als we alleen maar kijken naar de recente protesten van leraren, zorgverleners en enige tijd geleden de schoonmaak branche. Ja er wordt (m.i. terecht) gevraagd om extra geld, maar vooral ook om waardering voor hun beroep en werkzaamheden. Ieder mens wil er toe doen en dat zijn inspanningen gezien en gewaardeerd worden. Het effect/plezier van een loonsverhoging speelt (zo blijkt uit onderzoek) een week of 6 door. Het effect van een mooi, oprecht compliment kan daarentegen tijdloos zijn. Daarom dus altijd weer blij met artikelen zoals deze die het belang (opnieuw) blijven benadrukken.
 

Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data

Barry - Shift Office Support   |    |  12 januari 2020
Reactie: Mooi om de verschillen per filiaal inzichtelijk te maken. Daarbij is natuurlijk belangrijk om te beginnen bij de klant, maar ook de concurrentie moet niet uit het oog verloren worden. Wat is daarvan te leren?

Het lijkt het me vervolgens cruciaal dat de ondernemer ook de tools in handen heeft om zelf dergelijke inzichten kortcyclisch te maken. Daarmee kunnen filialen van elkaar leren.

Nog steeds richt zich dat op de status quo binnen de organisatie. Hieruit zullen waarschijnlijk wel verbeteringen voortkomen, maar geen exponentiele groei.

Daarvoor zullen organisaties zich nieuwe strategieën en tools (zoals UX design, SEO, funnel analyse en growth hacking) eigen moeten maken om zich echt te onderscheiden van de concurrentie.

 

De kunst van het complimenteren

sames   |    |  8 januari 2020
Reactie: Nice
 

De kunst van het complimenteren

Paul   |    |  7 januari 2020
Reactie: Ik ben 100% voor meer complimenten. Maar over complimenteus is ook wat... Wanneer iemand continue complimentjes krijgt, zal de kracht van het effect van zo'n compliment ook afnemen.
 

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Maarten   |    |  7 januari 2020
Reactie: Handige tips. Ik denk dat het voorop staat dat de klant centraal staat. Wat krijgt de klant voor zijn geld en wat heeft hij eraan.
 

Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten

weblog   |    |  7 januari 2020
Reactie: Als zelfstandig ondernemer is het lastig om het werk in de vakantie los te laten. Als je niet op tijd reageert kun je klanten kwijtraken. Daarom ben ik genoodzaakt om mijn laptop mee te nemen op vakantie. In plaats van savonds een boek te lezen, werk ik een paar mailtjes weg
 

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Debeste.com   |    |  6 januari 2020
Reactie: Zoals de reactie hierboven aangeeft, we moeten minderen met het gebruik van papier. Daarom zijn wij groot voorstanden van een printloos kantoor.

Ik denk dat bedrijven meer moeten investeren in digitalisering en minder in het onnodig printen. Er bestaan tegenwoordig een hoop applicaties waarbij je zelfs online kan ondertekenen.
 

Vraag naar ICT-ers stijgt met elf procent

Loth van Veen   |    |  2 januari 2020
Reactie: Ik blijf vinden dat er vanuit het reguliere onderwijs meer aandacht moet komen voor ict gerelateerde vakken. Voor de toekomst gaat dit ontzettend belangrijk worden.
 
1 2 3 4 5 2423 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Het belang van een goede online marketing partner
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
reacties
Nederlandse CEO AEX-fonds verdiende in 2017 gemiddeld 3,6 miljoen euro (1) 
Onbekend maakt onbemind (2) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
top10
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
meer top 10