zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Saaie baan slecht voor het hart

Peter   |    |  15 juni 2021
Reactie: Eentonig werk saai? Voor sommige mensen zal dit inderdaad het geval zijn. Ik heb jarenlang in het begin van mijn loopbaan achter een machine gestaan, dingetje erop gelegd. Die machine deed daar iets mee, en weer de volgende erop leggen. 2000 op een dag moesten ze er hebben. Dit was voor mij het meest leuke en ontspannende werk wat er bestond. Werd zelfs af en toe boos op mijn chef als die ''om mij even iets anders te laten doen'' mij iets liet halen in een ander afdeling. Gelukkig kon ik heb duidelijk maken dat ik daarvan juist gestrest raakte. Dat dat werk laag betaald was interesseerde mij niets, Dat was wel zo ontspannend werken
Had dat nog wel jaren langer willen doen.
maar helaas ging mijn werkgever zich meer
richten op oersaai kantoorwerk. Gelukkig kon ik mee verhuizen toen hij de productie verkocht aan een ander bedrijf.


 

HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken

Evert Versluis   |    |  14 juni 2021
Reactie: Inderdaad, online solliciteren is anders. Maar laten ik het omdraaien.
Mijn ervaring is dat aanstaande werkgevers ook graag willen weten hoe een kandidaat online overkomt. Immers een groot deel van de vergaderingen en samenwerkingsvormen zijn nu eenmaal online. Met name in de 'sales' is 'overtuigen via het scherm' een belangrijke competentie geworden. Ook het presenteren van visies, nota's e.d. is een vast onderdeel (geworden) van het werken in de huidige tijd (en waarvoor ook trainingen gegeven worden).
Alleen fysieke sollicitatiegesprekken voeren volstaat dus niet (meer). Het lijkt erop dat we toegaan naar een hybride vorm van solliciteren.
 

HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken

Evert Versluis   |    |  14 juni 2021
Reactie: Inderdaad, online solliciteren is anders. Maar laten ik het omdraaien.
Mijn ervaring is dat aanstaande werkgevers ook graag willen weten hoe een kandidaat online overkomt. Immers een groot deel van de vergaderingen en samenwerkingsvormen zijn nu eenmaal online. Met name in de 'sales' is 'overtuigen via het scherm' een belangrijke competentie geworden. Ook het presenteren van visies, nota's e.d. is een vast onderdeel (geworden) van het werken in de huidige tijd (en waarvoor ook trainingen gegeven worden).
Alleen fysieke sollicitatiegesprekken voeren volstaat dus niet (meer). Het lijkt erop dat we toegaan naar een hybride vorm van solliciteren.
 

Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars

Makelaar Amstelveen   |    |  9 juni 2021
Reactie: Mooi om dit artikel als makelaar bijna 10 jaar na dato terug te lezen. 10 jaar later.. en nog steeds dezelfde themaís: de hypotheekaftrek, de te beperkte NHG-grens en de (grote) problemen van starters. Goed beleid voor de huizenmarkt, zou het ooit? Groet, Olivier.
 

Logisch dat we zo vaak onlogisch denken

ZakelijkGenie   |    |  9 juni 2021
Reactie: Een echte eyeopener dit artikel. Ik ga hier zeker weten iets mee doen en wellicht kom ik er op terug in mijn blog.
 

Bedrijfsborrel stimuleert creativiteit

Kees Cock   |    |  8 juni 2021
Reactie: Wij hebben ook b2b klanten die allemaal enthousiast zijn over cocktail workshops tijdens de vrijmibo!
 

Hond op kantoor leidt tot betere samenwerking

Rick   |    |  8 juni 2021
Reactie: Absoluut waar. Bij ons is het MTO in 2 jaar tijd (o.a.) door een hond gestegen naar een dikke 8.
 

Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiŽntie en professionele uitstraling van hybride werkers

Fien   |    |  8 juni 2021
Reactie: Zeer goede reflex.

Ik zie in mijn praktijk een heleboel voordelen aan het thuiswerken. Een betere tijdsverdeling in het gezin, minder stress, er wordt meer gesport, en het is beter voor het milieu.

Dus goed dat er meer aandacht komt voor het thuiswerken.
 

Zo versterken verpakkingen uw merk

Kartonnen dozen bedrukken   |    |  4 juni 2021
Reactie: Kartonnen dozen bedrukken is een hele slimme manier van marketing. Het valt op en is herkenbaar voor de klant. Het is een goede manier van branding. Ik snap wel dat bedrijven dit doen.
 

Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde

Beste CO2 meter   |    |  4 juni 2021
Reactie: Het belangrijkste is nog steeds dat we voldoende blijven ventileren.
 

Fabrikanten raamdecoratie kiezen voor verleiding

Pieter   |    |  3 juni 2021
Reactie: Toevallig net nieuwe houten jaloezieŽn gekocht, erg tevreden over de presentatie in de webshop waar ik ze gekocht heb.
 

Zes tips voor een geslaagde bedrijfsverhuizing

Henk   |    |  3 juni 2021
Reactie: Goed artikel met handige tips. Vooral tip nummer 2 is heel goed. In het weekend is het inderdaad duurder om te verhuizen, aangezien de personeelsleden doorbetaald moeten worden. Ook tip nummer 6 is goed en iets waar je niet aan denkt. Zorg er inderdaad voor dat er enkele medewerkers bij de deur staan om onbekende te weren.
 

Twintig procent werkzoekenden bereid te verhuizen voor nieuwe baan

Henk   |    |  3 juni 2021
Reactie: Begrijpelijk dat steeds meer mensen bereidt zijn om te verhuizen voor een nieuwe baan. De banen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen, daarom moeten er offers worden gebracht. Wel verwacht ik dat er steeds minder op het traditionele kantoor gewerkt wordt. Men heeft namelijk ontdekt wat de voordelen van thuiswerken zijn.
 

Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren

Dirk martin van beek   |    |  1 juni 2021
Reactie: laten we dan maar ons zorgen maken over de andere 57%
 
1 2 3 4 5 2458 volgende >
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
reacties
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiŽntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Zieke medewerker bleef werken om financiŽle redenen
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Crisiscommunicatie in een steeds complexere wereld
Cloud-native architectuur vereist andere applicatiebeveiliging
De gevaren van het lekken van persoonlijke gegevens en wat u ertegen kunt doen
Hybride werken na de pandemie? Zo richt u dat cloud-technisch in
meer top 10