zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nederlander werkt graag meerdere dagen per week thuis

Lucas   |    |  4 februari 2019
Reactie: Voor de branche waar ik in werk is dit niet van toepassing, maar ik denk dat het een goede ontwikkeling is dat medewerkers in ieder geval de keuze hebben. Voor mij zelf zou de reistijd de belangrijkste factor zijn.
 

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

MCD   |    |  1 februari 2019
Reactie: Interessante studie, bedankt voor het artikel.

Voor sociale netwerken zijn er geen verrassingen. Mensen gaan op sociale netwerken om zich af te leiden om niet het doelwit te worden van reclame.

De aankoopkanalen zijn nog steeds zeer traditioneel, het is verbazingwekkend. De website is niet opgenomen in de lijst.

Ik geloof niet zozeer in de toekomst van de telefoon als wel in koeriersdiensten om de verkoop te ontwikkelen.
 

Tien HR-trends voor 2019

De Leeuw Consult   |    |  29 januari 2019
Reactie: Interessant lijstje!
Vanuit onze praktijk herkennen wij wel een aantal trends die hier worden genoemd. Exotische en creatieve functietitels zien wij ook steeds meer. Hetzelfde geldt voor het belang van competenties bij functies en de wens om arbeidsvoorwaarden aan te willen passen aan de diverse generaties.
Ons metier van functiewaardering staat allang niet meer op zichzelf. Functiewaardering gaat in op de functie en nooit op de persoon die de functie uitoefent, terwijl organisaties dat inzicht wel graag hebben. Dat tekort vangen wij op met talentanalyse en competentiemanagement. Juist in een tijd waarin functietitels en de functie-inhoud van organisatie tot organisatie zoveel verschillen en nauwelijks nog louter op titel te beoordelen zijn, is functiewaardering nog altijd van belang. Het zorgt voor een stabiele grondslag om salarissen op te kunnen benchmarken. Zo’n beloningsonderzoek is vervolgens weer input om de mix van arbeidsvoorwaarden verder uit te werken. Daar vandaan is de stap naar verdere integratie van HR data vanzelfsprekend snel gezet en kan de HR professional meer waarde toevoegen.
Waarde toevoegen is ook af kunnen en durven stappen van disfunctionele praktijken. Jaargesprekken zijn inderdaad typische voorbeelden daarvan. We kennen allemaal de voorbeelden van het jaarlijkse ritueel, met alle bijbehorende inspanningen en frustraties over de waarde en opvolging ervan. Feedback is natuurlijk wel belangrijk, maar waarom zou je dat maar eens per jaar doen?
Wat hebben we een prachtig vak! Wij zien er naar uit om ook dit jaar weer samen met onze klanten mooie resultaten te boeken.
 

Zes manieren om een slepend conflict met uw baas op te lossen

Jaap   |    |  21 januari 2019
Reactie: Ik ben het eens met R.V. Molenbroek. Als het te erg uit de hand loopt kan je jouw werkgever beter voor zijn. Waarschijnlijk is uw baas veel meer ervaren omtrent conflicten op het werk en gaat u het nooit met praten oplossen.

Zelf heb ik in de situatie gezeten waarbij er een probleem was met mijn contract. Mijn werkgever toonde geen begrip voor mijn situatie en kwam gelijk met een advocaat aanzetten. Ik was hem liever voor geweest
 

Driekwart Nederlanders niet bekend met 'circulaire economie'

Kasper   |    |  21 januari 2019
Reactie: Ik had er inderdaad ook nog niet van gehoord.
Het klinkt interessant ben benieuwd hoeveel dit het milieu gaat helpen.
 

Student wil niet lenen

kleine lening   |    |  18 januari 2019
Reactie: eens met daan, zijn juist veel studenten die een kleine lening afsluiten.
 

Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld

Kasper   |    |  18 januari 2019
Reactie: Ik moet mijn loonstroken eigenlijk goed controleren. Vroeger gebruikte ik ze eigenlijk alleen om te kijken hoeveel vakantie uren ik had opgebouwd.
 

Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval?

chris   |    |  17 januari 2019
Reactie: Als je dit niet heel goed leest, ontstaat de indruk dat inwoners elke maand meer dan 10% van hun salaris kwijt zijn aan afvalstoffenheffing. Dat is natuurlijk niet zo: het gaat alleen om het percentage van één maandinkomen. Bovendien betalen 1-persoonshuishoudens (en soms ook 2-persoonshuishoudens) behoorlijk wat minder: daar gelden dus andere percentages.
 

Zes manieren om een slepend conflict met uw baas op te lossen

Jenneke de Zuidt   |    |  16 januari 2019
Reactie: Praktische en heldere stappen! Bedankt voor het delen!
 

Occasionmarkt 2019: online en transparant

MrWheelson   |    |  16 januari 2019
Reactie: Goed te zien dat er vooruit wordt gekeken. Naast de toenemende transparantie, de trends rondom elektrisch rijden en de toename in mobiel verkeer zien we nog enkele mooie ontwikkelingen.

Steeds meer autokopers kiezen voor een hoge instap, de crossover SUV's zijn populairder dan ook.

Er worden steeds meer auto's geïmporteerd, afgelopen jaar is het aantal geïmporteerde auto's weer met 14% gestegen.
 

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Michel   |    |  14 januari 2019
Reactie: Beste Marco, dit onderzoek ging over manieren waarop verkopers potentiële klanten (proberen) te benaderen.

Leads via websites vergaren is natuurlijk een prima manier om in contact te komen met nieuwe klanten. Daarvoor moet je natuurlijk wel goed scoren in zoekmachines. Want als niemand je kan vinden levert het niks op. En daar zit een probleem. Want niet iedereen kan zichzelf een gunstige positie verwerven.
 

Werknemer heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen

drs. ing. Kees van Delft   |    |  14 januari 2019
Reactie: Wij herkennen uw bevindingen uit onze adviespraktijk. Als wij bij potentiële opdrachtgevers komen en ons verdiepen in de situatie, speelt dit regelmatig.
Bij sport herkennen wij het wel. Als de coach niet duidelijk vertelt wat het team geacht wordt te gaan doen, dan heeft de coach zijn werk niet goed gedaan.


 

Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?

Ellen   |    |  14 januari 2019
Reactie: Helemaal eens met Jurrit, ik ben daar ook druk mee bezig maar er is zoveel te doen dat het een dagtaak aan het worden is.
 

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

marco   |    |  13 januari 2019
Reactie: Leuk artikel.

Zelf mis ik in dit rijtje 'de website' als manier om in contact te komen met je potentiële klant.

Ik weet natuurlijk niet onder welke groep respondenten dit onderzoekje heeft plaatsgevonden, maar mijn ervaring is dat online leads genereren (via de eigen website) steeds meer voorkomt en vaak heel erg effectief is.

Hartelijke groet,
Marco Bouman

 
< vorige 1 2 3 4 5 2405 volgende >
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (2) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werkzoekenden geloven in meerwaarde van video bij solliciteren
Hoe werkt dat eigenlijk, het structureren van ongestructureerde data?
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
De belangrijkste technologietrends voor 2019
meer top 10