zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mening werknemers vaak niet gewaardeerd

15 juli 2011 - Hoewel een meerderheid van de werknemers hun mening niet onder stoelen of banken steekt, wordt er in de meeste gevallen niet naar geluisterd. Dit blijkt uit een recente poll van Monster onder 2.729 bezoekers wereldwijd. Slechts een kwart van alle respondenten zegt het gevoel te hebben dat z'n mening er wel toe doet, in Nederland is dat 29 procent.

 Lees verder...   2 reacties
 

Verhuisplannen nemen toe dankzij verlaging overdrachtsbelasting

14 juli 2011 - Recentelijk heeft het kabinet besloten de overdrachtsbelasting te verlagen van zes naar twee procent. Het twee procent tarief geldt voor een jaar en is ingesteld om de woningmarkt uit het slop te trekken. Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 800 consumenten, blijkt onder meer dat het aantal huishoudens met verhuisplannen enorm is toegenomen dankzij de maatregel.

 Lees verder...   1 reactie
 

MVO: meer dan geld geven

14 juli 2011 - Hoewel de meeste MVO-initiatieven nog steeds (tenminste deels) ingegeven worden door goed willen doen, zien steeds meer grote ondernemingen ze ook als strategische toevoeging aan hun bedrijfsactiviteiten. In ieder geval in Groot Brittannië, zo blijkt uit Brits onderzoek van Deloitte.

 Lees verder...   1 reactie
 

Nederlander verhuist minder graag voor baan

14 juli 2011 - De Nederlandse beroepsbevolking is steeds minder bereid te verhuizen voor een (nieuwe) baan.  De personen die aangegeven hebben bereid te zijn om te verhuizen voor een baan binnen Nederland, geven het vaakst de voorkeur aan de provincie Gelderland. Daarnaast geven mannen vaker dan vrouwen aan bereid te zijn om te willen verhuizen voor een (nieuwe) baan.

 Lees verder...   1 reactie
 

Helft bedrijven gebruikt geen social media voor marketing

14 juli 2011 - E-mailmarketing is nog altijd de belangrijkste online marketing tool voor de meerderheid van de Europese bedrijven (bijna 60 procent), gevolgd door display (48 procent) en social media (44 procent). Spanje en het Verenigd Koninkrijk lopen voorop in het gebruik van social media voor bedrijfscommunicatie. Nederlandse bedrijven staan op de derde plek met 47 procent van de marketeers die aangeven dat ze nieuwe digitale kanalen hebben geïntegreerd in hun online marketingmix.

 Lees verder...   1 reactie
 

Capaciteitsmanagement hoog op agenda

14 juli 2011 - Capaciteitsmanagement wordt steeds belangrijker bij de planning van medewerkers. Onderzoek van Paralax Planning Solutions tijdens De Week van de Planning wijst uit dat bij ruim de helft van de gebruikers (54 procent) van personeelsplanningsoftware, capaciteitsmanagement hoog op de agenda staat. In totaal werden ongeveer 60 organisaties in de profit- en non-profitsector ondervraagd. Naast capaciteitsmanagement blijft ook zelfroosteren aan populariteit winnen.

 Lees verder...   Reageer
 

Gebrek aan zingeving leidt tot depressie

13 juli 2011 - Bijna 60 procent van de inwoners in de zestien rijkste landen waaronder Nederland is zoekende om meer te kunnen betekenen voor anderen. De meesten worden gehinderd door praktische zaken zoals het gebrek aan tijd, middelen, energie en inspiratie. De wens en zoektocht om meer te doen voor anderen dan alleen geld doneren wordt door 74 procent van de 24.000 ondervraagden gezien als dé manier om het leven zin te geven.

 Lees verder...   4 reacties
 

Slaaptekort leidt tot onethisch gedrag

13 juli 2011 - Onethisch gedrag op kantoor blijkt vaker voor te komen bij werknemers die te weinig slapen. Dit weetje is afkomstig van Workplace Psychology, de blog van consultant Steve Nguyen naar aanleiding van een recent onderzoek naar een eventuele link tussen slaapgewoonten en onethisch gedrag op de werkvloer (denk aan liegen en bedriegen).

 Lees verder...   Reageer
 

Vacatureaanbod juni stagneert

13 juli 2011 - Het online vacatureaanbod daalde in juni licht met één punt naar 97 punten, zo blijkt uit de Monster Employment Index. De Index staat nog steeds één punt hoger dan een jaar geleden. In de sectoren transport & logistiek (+tien), horeca & toerisme (+zeven) en in de publieke sector (+zeven) steeg het vacatureaanbod het sterkst. In Groningen (+acht) steeg het aanbod het meest.

 Lees verder...   Reageer
 

Vijf must-do's voor werkende ouders

13 juli 2011 - Ok, u wilt waarschijnlijk niet horen dat u nog meer moet doen, aangezien u als werkende ouder al alles op alles moet zetten om aan al uw werk- en familieverplichtingen te voldoen. Maar om echt gelukkig te zijn met die twee, besteed u eveneens tijd aan andere activiteiten, zo stelt carrièrecoach Caroline Ceniza-Levine op Forbes. ZAe vertelt meteen wat u dan zeker niet moet laten.

 Lees verder...   Reageer
 

'Ondernemend managen doet kritiek op managers verstommen'

13 juli 2011 - U zult maar manager zijn. De kritiek in de media en in de managementliteratuur op de rol en betekenis van managers zwelt aan. Daarbij is het kennelijk modern geworden om te suggereren dat management overbodig is en dat we managers maar van de hand moeten doen.

 Lees verder...   2 reacties
 

Zakenreiziger slaapt minder en eet meer

12 juli 2011 - Een streng reisbeleid kan de gezondheid van medewerkers nadelig beïnvloeden en daardoor meer geld kosten dan opleveren. Dit blijkt uit het rapport 'Optimising Business Travel Performance' van AirPlus. De studie bekeek twee groepen medewerkers: een die bestond uit mensen die een zakentrip per vliegtuig hadden gemaakt en een die bestond uit niet-vliegers.

 Lees verder...   Reageer
 

Lady Gaga en Moeder Teresa zijn de nieuwe leiderschapsiconen

12 juli 2011 - Lagy Gaga en Moeder Teresa staan model voor de leiders van de toekomst. De eerste zal dit jaar 100 miljoen dollar verdienen; Moeder Teresa bouwde haar orde Missionarissen van de Naastenliefde van niets uit tot een wereldwijde organisatie. Er zijn vele verschillen tussen beide vrouwen, maar ook veel overeenkomsten, waarmee managers hun voordeel kunnen doen.

 Lees verder...   Reageer
 

Betere klantervaring belangrijker dan kostenreductie

12 juli 2011 - Consumenten kunnen wereldwijd uitkijken naar meer zelfserviceopties en beter getrainde contactcentermedewerkers die hun complexe vragen sneller kunnen beantwoorden. Dat blijkt uit het jaarlijkse 'Global Contact Centre Benchmarking Report' van Dimension Data. Het rapport wijst uit dat het verbeteren van de klantervaring op dit moment het belangrijkste aandachtspunt is voor organisaties.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 870 871 872 873 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10