4 juli 2011 -
Een derde van alle frequente reizigers gebruikt hun mobiele telefoon voor het boeken van vluchten. Dit blijkt uit onderzoek van Amadeus onder bijna 3.000 reizigers wereldwijd. 33 procent van de frequente vliegtuigpassagiers boekt tickets via hun smartphone, vergeleken met zestien procent van de ‘gewone’ reizigers.
4 juli 2011 -
Steeds meer mensen hebben narcistische trekjes, vinden zichzelf dus buitengewoon belangrijk. Als iedereen dat van zichzelf vindt, en derhalve vindt dat hij of zij recht heeft op een speciale behandeling, wordt het voor u als manager vrijwel onmogelijk om uw team goed samen te laten werken.
1 juli 2011 -
Tegenwoordig lijkt elke organisatie zich toe te leggen op talentmanagement. Talent is echter ongrijpbaar en laat zich niet managen. Bovendien is het contraproductief om je blind te staren op talent. Elk mens heeft bepaalde talenten. Het gaat er echter om dat die potentie wordt omgezet in prestaties.
1 juli 2011 -
Managementbashing is momenteel het trendwoord van zakelijk Nederland. Managers zouden eigenlijk weinig tot niets bijdragen aan successen die professionals binnen organisaties realiseren. Maar is dat nu echt zo?Want wie lost de problemen en vraagstukken op strategisch of organisatorisch niveau op?
1 juli 2011 -
De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid kwam in mei 2011 uit op 400.000 personen. Dat komt overeen met 5,1 procent van de beroepsbevolking. Het aantal werklozen is in mei gestegen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS. Uit cijfers van UWV blijkt dat zowel het aantal werkzoekenden als het aantal WW-uitkeringen een daling laten zien.
1 juli 2011 -
Tot nu toe waren de corporate travel managers zich niet echt bewust van het feit dat sociale media en smartphone-faciliteiten een risico vormden voor naleving van het reisbeleid. Inmiddels zegt 59 procent van de reisprofessionals dat sociale media helpen bij het begrijpen van de behoeften van de zakenreizigers, een flinke stijging ten opzichte van de 41 procent in 2010.
1 juli 2011 -
Gefeliciteerd, u bent manager geworden. Voor de allereerste keer of voor het eerst op deze afdeling of in dit bedrijf. Tijd voor de volgende stap: een goede manager zijn. Hoe u dat wordt, tenminste in de ogen van uw team, vertellen Badbossology.com en DDI naar aanleiding van een onderzoek onder werknemers waarin ze vroegen wat hun leidinggevenden zouden kunnen verbeteren.
30 juni 2011 -
Het onderbreken van de loopbaan of het nemen van een sabbatical heeft een negatief effect op de beloningen van werknemers. Dit blijkt uit diverse onderzoeken. Daarmee zijn niet alleen leeftijd en opleiding verantwoordelijk voor de beloningseffecten van werknemers.
30 juni 2011 -
Verkopen is een talent, maar een aantal aspecten zijn absoluut te leren en toepasbaar op zo ongeveer elk product, elke dienst dat u aan de man wilt brengen. Huthwaite geeft salestrainingen gebaseerd op de methode van de gedragspsycholoog Neil Rackham. Directeur John Golden legt op Forbes uit hoe die principes in de praktijk werken en hoe ook u er uw voordeel mee doet.
30 juni 2011 -
In een wereld die steeds complexer wordt en waarin onzekerheden hoogtij vieren, zou u denken dat organisaties directies nodig hebben die diverser – in mindset en capaciteiten - zijn dan ooit tevoren. Op één cruciaal aspect, lijken directiekamers echter juist minder divers te worden. Uit onderzoek van Robert Half UK blijkt namelijk dat de directeuren van de grootste Britse bedrijven vaker wel dan niet een financiële achtergrond te hebben.
30 juni 2011 -
Wie tijdens werktijd de verleiding moet weerstaan om voor privézaken te gaan surfen, presteert slechter. Onderzoekers van het Laboratory for Experimental Economics van de universiteit van Kopenhagen suggereren een praktische oplossing. 6Minutes legt uit hoe ze daar op kwamen.
30 juni 2011 -
Afgaande op het aantal uren dat Interim Managers worden ingezet, lijkt de economische kou definitief uit de lucht. De bezettingsgraad van Interim Managers is licht maar significant verbeterd ten opzichte van de trend in de voorgaande kwartalen. Het aantal Interim Managers zonder, of met een kleine opdracht nam af tot 21 procent.
29 juni 2011 -
Telecomproviders doen er verstandig aan zich het komende decennium te focussen op de behoeften van hun klanten. Als zij dit niet doen, wordt hun concurrentiepositie (verder) ondermijnd. De sector kan hierbij veel lering trekken uit succesvolle innovaties als de iPhone en Google Maps. Hierbij is als geen ander effectief gebruik gemaakt van informatie over de behoeften van de klant en is hier vervolgens doelgericht op ingesprongen.
29 juni 2011 -
Op dinsdag 27 september aanstaande wordt voor de vijfde keer het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Een lustrum, dus een mooi moment voor een terugblik. Het idee voor de verkiezing is ontstaan in samenwerking met Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten'. Sindsdien zijn er vier verkiezingen geweest, met verrassende winnaars van divers pluimage.