zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

MVO: meer dan geld geven

14 juli 2011 - Hoewel de meeste MVO-initiatieven nog steeds (tenminste deels) ingegeven worden door goed willen doen, zien steeds meer grote ondernemingen ze ook als strategische toevoeging aan hun bedrijfsactiviteiten. In ieder geval in Groot Brittannië, zo blijkt uit Brits onderzoek van Deloitte.

MVO heeft steeds vaker een commerciële compontent. Met MVO kunnen bedrijven immers gemakkelijker nieuwe markten aanboren, het beste personeel aantrekken, nieuwe klanten voor zich winnen en strategische allianties ontwikkelen. MVO gaat hierbij veel verder dan het doneren van geld: bedrijven bieden steeds vaker hun eigen expertise, kennis en personeel aan voor maatschappelijke doelen. Daarbij worden MVO-programma’s steeds vaker aangewend om relaties op te bouwen met overheden, leveranciers en klanten. Ook het motiveren van personeel en het versterken van de bedrijfscultuur spelen een belangrijke rol.


MVO-organisaties op hun beurt kunnen hun voordeel doen met de kennis en de contacten van hun zakelijke partners.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
 Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
 Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MVO: goed voor de winst
 MVO steeds minder vrijblijvend
 Crisis of niet, MKB heeft volop aandacht voor duurzaamheid
 MVO is vooral tactische keuze
 
 
reacties
 
Arie van Ingen  |   | 
14-07-2011
 | 
11:33 uur
Mooi om te zien dat MVO activiteiten meer en meer vanuit de kern bekeken en uitgevoerd worden. Intrinsiek geladen activiteiten zorgen voor meer duurzaam succes. MVO in Nederland kan efficiënter en effectiever ingezet worden door de koppeling te zoeken tussen CSR, HRM, CRM en Marketing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Welke opleiding past bij jou
Hoe vind ik een goede advocaat
Wat kan ik allemaal met een mkb boekhouding
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Nederlandse werkgevers staan sporten onder werktijd niet toe
Voorspellingen voor 2023: toename Cybercrime-as-a-Service (CaaS) en Reconnaissance-as-a-Service
Jongeren verdienen meer, maar als vrouw minder
Betrokkenheid bij ESG en DEI daalt, maar stijgt op gebied van aantrekken van talent
Werken waar je wil – ‘Het nieuwe werken is gewoon werk’
Trends voor de datacenterbranche
Zes tips voor meer werkgeluk en vitaliteit in 2023
Ransomware schaadt mentale gezondheid IT-professionals
Met geknepen billen achter het stuur: storm, regen en gladheid zorgen voor de meeste zenuwen
Zakelijk gebruik NFT’s onbekend terrein voor financieel verantwoordelijken
meer top 10