zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

MVO: meer dan geld geven

14 juli 2011 - Hoewel de meeste MVO-initiatieven nog steeds (tenminste deels) ingegeven worden door goed willen doen, zien steeds meer grote ondernemingen ze ook als strategische toevoeging aan hun bedrijfsactiviteiten. In ieder geval in Groot Brittannië, zo blijkt uit Brits onderzoek van Deloitte.

MVO heeft steeds vaker een commerciële compontent. Met MVO kunnen bedrijven immers gemakkelijker nieuwe markten aanboren, het beste personeel aantrekken, nieuwe klanten voor zich winnen en strategische allianties ontwikkelen. MVO gaat hierbij veel verder dan het doneren van geld: bedrijven bieden steeds vaker hun eigen expertise, kennis en personeel aan voor maatschappelijke doelen. Daarbij worden MVO-programma’s steeds vaker aangewend om relaties op te bouwen met overheden, leveranciers en klanten. Ook het motiveren van personeel en het versterken van de bedrijfscultuur spelen een belangrijke rol.


MVO-organisaties op hun beurt kunnen hun voordeel doen met de kennis en de contacten van hun zakelijke partners.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Diverse organisatie trekt accounting talent aan
 Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
 Een ambitieuze bedrijfscultuur realiseren: 'Succes hangt af van ongeduld'
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MVO: goed voor de winst
 MVO steeds minder vrijblijvend
 Crisis of niet, MKB heeft volop aandacht voor duurzaamheid
 MVO is vooral tactische keuze
 
 
reacties
 
Arie van Ingen  |   | 
14-07-2011
 | 
11:33 uur
Mooi om te zien dat MVO activiteiten meer en meer vanuit de kern bekeken en uitgevoerd worden. Intrinsiek geladen activiteiten zorgen voor meer duurzaam succes. MVO in Nederland kan efficiënter en effectiever ingezet worden door de koppeling te zoeken tussen CSR, HRM, CRM en Marketing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
Phishing e-mails van HR- en IT-afdelingen zijn het meest effectief
Veel onwetendheid over omscholingsmogelijkheden naar techniek
Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
‘Extended reality’ brengt hybride werkers weer naar kantoor
Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
meer top 10