3 juli 2012 -
Het vasthouden van klanten en optimaliseren van klantrelaties vraagt nog steeds alle aandacht in de service industrie. Net als vorig jaar staat klantbehoud bovenaan de lijst van Key Performance Indicatoren. Daarnaast ziet men klantgerichter werken als de belangrijkste trend. Dat blijkt uit de 'Benchmark Service Industrie 2012' die is uitgevoerd door Goals Marktbewerking in opdracht van het Qurius.
3 juli 2012 -
Per 1 juli 2012 is de herziene Code Telemarketing in werking getreden. Een belangrijke wijziging in de telemarketingstrategie van het Nederlands bedrijfsleven. In de herziene Code, een initiatief van DDMA en de Klantenservice Federatie (KSF), worden de regels voor telemarketing verduidelijkt en aangescherpt om de kwaliteit van ongevraagde commerciële telefoongesprekken te waarborgen. Stichting Reclame Code (SRC) zal toezicht houden op de naleving.
3 juli 2012 -
Nederlandse institutionele beleggers gebruiken in toenemende mate informatie over milieu-, sociale en governanceprestaties bij hun beleggingsbeslissingen en hun stemgedrag op aandeelhoudersvergaderingen. Omdat de huidige praktijk van rapporteren over duurzaamheid en governance door beursgenoteerde ondernemingen niet voldoet aan de kwaliteitseisen van de beleggers, zijn zij gedwongen om die informatie op een andere manier te vergaren.
3 juli 2012 -
Werknemers kunnen vaak meer dan ze denken. Als manager kunt u uw medewerkers helpen hun invloed te vergroten en meer uit uw mensen te halen. Dat stelt Ronald van der Molen, eigenaar van Transformatio. Hij geeft hieronder een voorbeeld en drie tips om dat voor elkaar te krijgen.
3 juli 2012 -
Business process sourcing (BPS) is op zich is niets nieuws. Gestandaardiseerde diensten, zoals salarisadministratie, worden al langer uitbesteed. Nu komen ook bedrijfsprocessen die branchespecifiek zijn – zoals transactieverwerking bij verzekeraars – regelmatig voor in de discussies over sourcing, stellen Alex van den Bergh en Mark Houdijk van Quint Wellington Redwood.
2 juli 2012 -
Meer dan de helft (53 procent) van de bedrijven in Nederland en België is niet voornemens te investeren in de analyse van Big Data, nog eens 29 procent stelt dat uit tot 2013. Dat blijkt uit onderzoek van QlikTech, uitgevoerd onder meer dan 650 bezoekers tijdens de Business Discovery World Tour 2012.
2 juli 2012 -
Talentpools, relatiemanagement en ambassadeurs zijn dé aangewezen manieren binnen campus recruitment om ‘de war for - het pas afgestudeerde - talent’ te winnen. Verder zijn authenticiteit en het aangaan van relaties belangrijke trends op het gebied van campus recruitment als het gaat zijn om studenten die zich oriënteren op hun eerste fulltime baan.
2 juli 2012 -
Terwijl overal ter wereld de 100ste verjaardag van Alan Turing wordt gevierd, kijkt Chetan Dube, CEO van IPsoft, terug op wat de mensheid inmiddels heeft bereikt op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hij trekt de lijn door naar de toekomst door zijn antwoord te geven op de vraag hoe de wereld er uit zal zien wanneer mensen en machines even intelligent zijn.
2 juli 2012 -
Symantec Corp. maakt bekend dat informatie het bedrijfsleven wereldwijd 1,1 biljoen dollar per jaar kost. Dit blijkt uit het allereerste State of Information onderzoek. Van vertrouwelijke klantinformatie tot intellectueel eigendom en financiële transacties: organisaties bezitten enorme hoeveelheden aan informatie, waarmee ze niet alleen concurrerend en efficiënt kunnen zijn, maar waarmee ze ook ‘in business’ blijven.
2 juli 2012 -
Een ongezonde werkplek is een veelvoorkomend probleem bij bedrijven. Zo blijkt uit onderzoek dat bij maar liefst 40 procent van de gevallen teveel schadelijke schimmels en bacteriën op de werkplek worden gemeten. Daarnaast is de fijnstofconcentratie veelal te hoog en de luchtvochtigheid veel te laag. Dit kan leiden tot gebrek aan concentratie, vermoeidheid, hoofdpijn en ziekteverzuim bij medewerkers.
29 juni 2012 -
Van alle zakelijke rijders gaat 74 procent met de auto van de zaak op vakantie. VAVDZ adviseert berijders om voor vertrek te checken of de pechhulp in het buitenland goed geregeld is. De vereniging constateert keer op keer dat pechhulp in het buitenland bij leaseauto’s niet goed geregeld is. Op dit punt wordt door werkgevers en leasemaatschappijen vaak beknibbeld. Dit resulteert in een hele magere vorm van dienstverlening bij pech in het buitenland.
29 juni 2012 -
Wereldwijd is bij beursintroducties in het tweede kwartaal van 2012 meer kapitaal geworven dan in het eerste kwartaal, zo blijkt uit de Global IPO update van Ernst & Young. Tot dusver is bij een totaal van 206 transacties USD 41,8 miljard opgehaald. Het aantal deals is toegenomen met 5 procent en het aangetrokken kapitaal met 141 procent, vergeleken met het eerste kwartaal van 2012 (USD 17,4 miljard in 196 deals).
29 juni 2012 -
Interbrand organiseerde deze week samen met Deloitte een ronde tafel sessie waar de ‘Best Global Green Brands 2012’ onthuld werden. Tevens kwam men tot een belangrijke conclusie: er staat een grote omslag te gebeuren waarbij grote merken op dit moment de omslag maken naar onderscheidende duurzame producten en diensten.
29 juni 2012 -
Traffic4u onderzocht onder 125 grote e-commerce adverteerders wat de gevolgen zijn van de nieuwe cookiewet. Deze omstreden wet is 5 juni in werking getreden en schrijft websites voor dat ze hun bezoekers moeten informeren over en toestemming vragen om onder andere tracking cookies te mogen plaatsen. Op dit moment voldoet vrijwel geen enkele Nederlandse site aan deze wet.