17 maart 2016 -
Nederland telt iets meer dan 39.000 woningen met een waarde van een miljoen euro of meer. Dit zijn er 21 procent meer dan in 2014. De meeste miljoenenwoningen bevinden zich in de Corop-regio Groot-Amsterdam. Het aantal in deze regio nam met 31 procent toe het afgelopen jaar.
17 maart 2016 -
De opmars van Virtual Assistants (VA), de veranderingen van organisatiestructuren en de nieuwe generatie managers zijn ontwikkelingen die zorgen voor de snelle dood van het secretaressevak. Hoe kijkt de moderne Assistant naar deze bedreigingen en hoe kan ze deze weerstaan?
17 maart 2016 -
Iedereen is het erover eens: de strijd om talent wordt alsmaar heviger in een wereld die sterk digitaliseert en robotiseert. Dat constateert ook het World Economic Forum in haar rapport ‘Future of Jobs’. "Organisaties moeten verjongen en een ander type medewerker aan zich binden," zegt Hetty van Ee, Algemeen Directeur van ORMIT.
16 maart 2016 -
Citroën-rijders zijn de beste chauffeurs van Nederland. Zij reden 21 procent minder schade dan gemiddeld. In Friesland worden relatief de minste schades geclaimd, 24 procent minder dan gemiddeld. Noorderlingen lijken sowieso goede chauffeurs. Groningen en Drenthe staan namelijk op de tweede en derde plek.
16 maart 2016 -
Personeelsbehoud, culturele integratie, evaluatie van leidinggevenden, beloningsbeleid en talentmanagement vormen de grootste hoofdpijndossiers bij bedrijfsfusies of –overnames. Culturele integratie is vooral voor Nederlandse organisaties belangrijk, aangezien Nederland de vierde opkoper van Amerikaanse bedrijven ter wereld is.
16 maart 2016 -
Het aantal pessimisten onder de Europese financieel directeuren is sinds 2012 niet meer zo hard gestegen als in dit eerste kwartaal van 2016. Was in het voorgaande kwartaal nog maar 25 procent van de CFOs slecht gestemd over de economische vooruitzichten van het eigen land, nu geldt dat voor bijna 45 procent van de CFOs.
16 maart 2016 -
Banken en verzekeraars stellen klanten steeds minder centraal. Althans, dat is de mening van de Nederlandse consument. 31 procent van de consumenten voelt zich niet centraal staan in dienstverlening van financiële instellingen. Daarnaast is er nog veel ruimte voor verbetering als het gaat om de klantbeleving.
16 maart 2016 -
Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven neemt meer vrouwelijke managers aan, zo blijkt uit onderzoek van Michael Page. Desondanks bungelt Nederland nog altijd onderaan de ranglijst van landen met vrouwen in de allerhoogste managementposities.
15 maart 2016 -
Op het gebied van m-commerce – de verkoop via mobiel of tablet - valt in Nederland nog veel winst te halen. De consument verwacht meer gepersonaliseerde en afwijkende opties dan wat retailers momenteel bieden. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Accenture.
15 maart 2016 -
Wat doen we aan het hoge verbruik van (drink)water in raffinaderijen? En hoe kunnen raffinaderijen zorgen voor minder afvalwater naar zee? Waar kunnen zij restwarmte uit het raffinageproces voor gebruiken? Dit was de uitdaging voor de deelnemers van de Nationale Sci-tech Challenge.
15 maart 2016 -
Voor het zevende jaar op rij heeft Integron de Beleving Awards uitgereikt aan organisaties die het beste presteren op het gebied van klant-, medewerker- en facility beleving. Op donderdag 10 maart hebben alle organisaties een prijs in ontvangst genomen in de Kunsthal Rotterdam.
15 maart 2016 -
Corporate Governance, security, diversiteit en samenwerking zijn de belangrijkste boardroom-trends in 2016. De trends en ontwikkelingen die dit jaar spelen op directieniveau zijn geïdentificeerd door Diligent Corporation.
15 maart 2016 -
Bedrijven zijn dol op data. Voorkeuren, interesses, gezinssamenstelling, financiële gegevens, alles wordt opgeslagen in enorme databases. Maar data wordt pas waardevol als u het ook goed inzet, als u het op de juiste manier beschikbaar stelt, de kwaliteit hoog is en data uniek en up-to-date is. Maar hoe weet u nu of de kwaliteit van uw data goed of slecht is?
14 maart 2016 -
Voedingsproducenten en groothandels erkennen dat duidelijke informatie over de producten die ze aan de man brengen een belangrijk criterium is voor consumenten. Toch communiceren ze onvoldoende over de ecologische voetafdruk van voedingsproducten of de herkomst van de voedingswaren of ingrediënten.