zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Action learning is veel minder succesvol dan beweerd

1 juli 2008 -  In tegenstelling tot succesverhalen uit de wetenschappelijke literatuur wordt nieuw gedrag van medewerkers niet veroorzaakt, maar hooguit versneld, door action learning. Dat stelt Ivo de Loo in zijn proefschrift ‘Organizational development through management control: the case of action learning’.

 Lees verder...   6 reacties
 

Vier punten voor succesvolle interactie met uw klanten

1 juli 2008 - Geslaagde ondernemingen hebben door de jaren heen verschillende stadia doorlopen. Eerst stond het product centraal, vervolgens de salesmethode, daarna de marktgerichtheid en nu is het toverwoord 'interaction orientation'.

 Lees verder...   Reageer
 

'Reactie kabinet op Bakker is halfslachtig'

30 juni 2008 - VNO-NCW en MKB-Nederland zijn tevreden dat het kabinet de voorstellen van de commissie Bakker in grote lijnen steunt, er niet selectief in winkelt en de bijzondere positie van het midden- en kleinbedrijf erkent.

 Lees verder...   Reageer
 

Vijf veelvoorkomende misverstanden bij eindafrekening dienstverband

30 juni 2008 - De eindafwikkeling van een arbeidsovereenkomst leidt steeds vaker tot onenigheid tussen werkgever en werknemer. Maarten van Gelderen, arbeidsrechtadvocaat en oprichter van Ontslag.nl constateert een toename van 30 procent in geschillen.

 Lees verder...   5 reacties
 

E-mailcultuur leidt tot respectloos gedrag

30 juni 2008 - E-mail is zo normaal geworden dat veel collega’s vergeten met elkaar te praten. Dat leidt tot een werkplek waar zowel managers als werknemers zich genegeerd en respectloos behandeld voelen.

 Lees verder...   Reageer
 

Aandacht voor duurzaam ondernemen is vooral theoretisch

30 juni 2008 - Duurzaam ondernemen is nog maar mondjesmaat ingebed in de strategie en organisatiestructuur van Nederlandse bedrijven en organisaties. 40 procent heeft geen formeel vastgesteld beleid waar ecologische, economische en sociale aspecten van hun bedrijfsvoering bij elkaar komen.

 Lees verder...   2 reacties
 

Geen plaats voor vragen geeft frustratie de ruimte

27 juni 2008 - Kunt u alles vragen aan uw baas? Dat is een goed teken. Bij bedrijven waar misverstanden en problemen niet worden uitgesproken, zijn werknemers namelijk vaker gefrustreerd. Dat schrijft Volkskrant Banen.

 Lees verder...   Reageer
 

Kwart bedrijven heeft waardeloze website

27 juni 2008 - Een kwart van de Nederlandse bedrijven lukt het niet om hun dienstverlening naar klanten te verbeteren met online zakendoen. Een even groot deel weet geen tijdsbesparing te realiseren. Gebrekkige websites vormen de belangrijkste oorzaak.

 Lees verder...   7 reacties
 

Dertien tips voor een perfect zakelijk profiel

27 juni 2008 - Zet u een online netwerk in voor zakelijk gebruik dan is het van belang dat u zich daarop goed presenteert. Het profiel draagt immers bij aan uw persoonlijke imago en aan uitbreiding van uw netwerk. Viadeo zette dertien tips op een rij om het beste uit uw zakelijke profiel te halen.

 Lees verder...   1 reactie
 

Rookpauze duurt 24 dagen per jaar

27 juni 2008 - Rokers werken op jaarbasis 24 dagen minder dan niet-rokers. Door de extra rookpauzes heeft een roker meer vrije tijd tijdens het werk. Dat meldt Zibb.

 Lees verder...   19 reacties
 

CEO en CFO schatten risico’s totaal anders in

27 juni 2008 - Op het moment dat in het derde kwartaal van 2007 de kredietcrisis opkwam, waren bestuurders van bedrijven vol vertrouwen over hun mogelijkheden om risico´s en kansen te managen. Opmerkelijk is het verschil in perspectief bij CEO´s en CFO´s.

 Lees verder...   2 reacties
 

Exodus van talent moet gestopt worden

26 juni 2008 - Slechts achttien procent van de Nederlandse werkgevers vindt dat overheid en bedrijfsleven genoeg doen om te voorkomen dat gekwalificeerde arbeidskrachten naar het buitenland vertrekken en hun best doen om deze mensen terug te halen naar Nederland.

 Lees verder...   Reageer
 

Minder maatschappelijke regelgeving begint bij topmanager

26 juni 2008 - "De cultuur aan de top bij bedrijven en instellingen speelt een belangrijke rol bij de maatschappelijke behoefte om het aantal regels en het toezicht hierop fors terug te dringen. Regels en richtlijnen ontstaan vaak als reactie op een incident dat grote maatschappelijke of economische beroering wekt."

 Lees verder...   Reageer
 

Werkplezier veel belangrijker dan lagere werkdruk

26 juni 2008 - Werkgevers doen er goed aan zich meer te concentreren op het werkplezier van hun medewerkers dan op het verminderen van de werkdruk. Dat laatste kan wel helpen om een burnout te voorkomen, maar niet om een medewerker bevlogen te maken.

 Lees verder...   5 reacties
 
< vorige 1137 1138 1139 1140 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10