zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Aart Pijl MCM MA CMC

Aart Pijl MCM MA CMC
Expert in teamontwikkeling, organisatie verandering en leiderschapsontwikkeling. Ruim 25 jaar helpt hij leiders met het bouwen van organisaties die commitment van medewerkers en klanten verdienen. Aart is mede-oprichter van Change Company. Auteur van de gratis online Teamontwikkeling Praktijkgids.
Aart Pijl MCM MA CMC aartpijl@changecompany.nl
 
 
 

Weblog`s van Aart Pijl MCM MA CMC :

 

One Hundred and Eighty!!!

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 05 januari 2007
Raymond van Barneveld is sinds 2 januari wereldkampioen darten. Niet iedereen vindt het een leuke sport, maar toch bleven veel mensen tot middernacht kijken wie zou winnen. Wat ik leuk vind aan darts is dat, net als met andere volks- en vaardigheidsspelen, je direct resultaat ziet. Het doel is duidelijk, en je weet meteen je score.
  Lees verder...
 

De manager als psycholoog

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 13 december 2006
Elk jaar verschijnen er weer nieuwe psychologische tests en modellen. De kleuren, cijfers, namen en rollen vliegen je om de oren. De markt is groot en ‘coachend’ Nederland lust er wel pap van. Maar hoe verstandig is al die aandacht voor de psyche van onze medewerkers?
  Lees verder...
 

De Pavlov vogels

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 04 december 2006
Voor sommige managers is vergaderen een bijna permanente activiteit. Ze lopen vergadering in en uit, weten dat het een kostbare manier is van communiceren en weten ook dat de effectiviteit ervan vaak te wensen overlaat. Het verhaal van de Pavlov vogels is illustratief voor wat vaak gebeurt. Een mooie uitspraak in dit kader is: “Het leven is 10% wat gebeurt, en 90% is onze reactie daarop”.
  Lees verder...
 

De manager in de vissenkom

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 15 november 2006
Het eerste gesprek met een nieuwe klant, daar kan ik mij echt op verheugen. Ik zorg dat ik op tijd ben. In dit geval was dat maar goed ook, want er was geen parkeerplaats meer vrij, behalve twee parkeerplaatsen naast de voordeur met de bordjes ‘Directie’.
  Lees verder...
 

De Bob Ross Manager

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 06 november 2006
Veel mensen die na middernacht zappen zijn de schilderlessen van Bob Ross wel tegengekomen. Bob Ross overleed in 1995, maar zijn schilderlessen zijn nog steeds wereldberoemd. En onlangs ben ik erachter gekomen dat hij een groot voorbeeld is voor managers en trainers. Met zijn aanpak lukt het hem om mensen in heel korte tijd prestaties te laten leveren, die niemand voor mogelijk hield. Is dat niet de wens van iedere manager?
  Lees verder...
 

Zijn zij nou zo slim of ben ik nou zo dom?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 30 oktober 2006
Mijn aandacht wordt de laatste tijd getrokken door de reclamecampagnes van een aantal grote banken. Ik krijg de indruk dat ze mij (en u ook) aan willen spreken. In de televisiespotjes en op de foto’s in de krant is de klant van deze banken een goed geklede, redelijk gefortuneerde, ambitieuze manager en ondernemer. Ik voel mij niet aangesproken als klant, maar wel om op zoek te gaan naar het patroon in deze reclames.
  Lees verder...
 

Van Kliko-model tot U-process

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 24 oktober 2006
Er zijn verschillende modellen voor besluitvorming. Eén van de modellen die mij erg aanspreekt is die van Otto Scharmer van het MIT Boston, die vooral geschikt is voor vraagstukken die gericht zijn op de toekomst. Hij noemt zijn model ‘the U-process’.
  Lees verder...
 

Kantoortuin én speeltuin

Door: Aart Pijl MCM MA CMC , 20 oktober 2006
Speelt u wel eens op kantoor? Of is dat helemaal niet de bedoeling? Ingepakt in pakken en stropdassen moeten we de moeilijkste problemen oplossen, waar veel creativiteit voor nodig is. Maar waar halen we die in zo’n serieuze omgeving vandaan?
  Lees verder...
 
< vorige 10
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10