zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zijn vrouwen betere leiders dan mannen?

Vrijgezellenfeest Amsterdam   |    |  8 maart 2013
Reactie: Ik blijf ervan overtuigd dat een evenredige combinatie van vrouwen en mannen in de top van een bedrijf (en of dat nu 50-50 is of 60-40) het meest succesvolle is.
 

Het Nieuwe Werken: een intern feestje met weinig oog voor de klant

Charlotte   |    |  7 maart 2013
Reactie: Het is maar net in welke tak je actief bent. Ik werkte al veel via het internet en of ik dit nu via mijn kantoor deed - waar ik na 1 uur file pas aankwam - of vanuit huis. Op tweewekelijkse basis is er overleg, mits er meer nodig is, en dit werkt uitstekend. Plezier in het werk en succes zorgen ervoor dat ik door blijf gaan en er het beste uithaal.
 

Waarom personeelsmanagement overbodig wordt

Els Wijnen   |    |  7 maart 2013
Reactie: Interessant artikel!
Naar mijn mening zien we steeds meer een verschuiving richting personeelsmanagement,het gaat meer om de grote lijn. De moderne medewerker is ook zelf actief in het behartigen van zijn belangen. Een functionaris op HRM blijft naar mijn mening echter wel noodzakelijk, omdat er echt sturing en uitleg nodig is.
 

Waarom personeelsmanagement overbodig wordt

Wim   |    |  7 maart 2013
Reactie: Laat den chef nu managen en de HR aan het werk gaan (maakt niet uit wat ze doen als het maar niet het werk van een ander is, zoals personeel-managen).
 

Zeven misverstanden over outsourcing

Anja   |    |  7 maart 2013
Reactie: Eens met Adriana. Bedenk dat elk bedrijf, ook het outsourcingbedrijf, geld wil verdienen. There's no such thing as a free lunch...

Ik heb slechte ervaringen met leveranciers die (een deel van hun) dienstverlening outsourceten. Vaak werd het naar ons toe als een voordeel gebracht: ''we werken met de zon mee, dus altijd iemand die aan jullie probleem werkt''. In de praktijk bleek het telkens overdragen van een probleem (met de bijbehorende misverstanden) en het gebrek aan inlevingsvermogen en commitment (andere culturen zijn lastiger dan je van te voren inschat) zelden in ons voordeel.
 

Consumentenuitgaven blijven over het algemeen gelijk in vierde kwartaal 2012

Adriana van Schalken   |    |  7 maart 2013
Reactie: En hoe gaat het met het consumenten vertrouwen van Nederland op dit moment? Met alle berichten over bezuinigingen, het verhogen van de huur etc?
 

Zeven misverstanden over outsourcing

Adriana van Schalken   |    |  7 maart 2013
Reactie: Het stuk is goed geschreven, maar het is wel erg promotend geschreven naar outsourcing toe.
 

Zeven misverstanden over outsourcing

A   |    |  7 maart 2013
Reactie: Het moest verboden worden om met landen of in landen de dingen te laten doen die we ook zelf kunnen doen. Bij kledingbedrijven stonden ze altijd te demonstreren als ze goedkoop en onder druk (20 en meer uren moeten werken)in die landen kleding lieten maken. Nu mogen en kunnen we ook onze IT en helpdeskdiensten laten uitvoeren. Ik zou me als bedrijf rot schamen als ik daar gebruik van zou maken. Onder erbarmelijk omstandigheden moetn ze daar werken en ja ze zijn misschien hoger opgeleid maar maar dan alleen in Engels en ICT algemen kennis ontbreekt en ze weten zelfs niet hoe het volgende dorp heet. Want ze mogen dan denken ze opgeleid zijn maar van het bedrijf waar we gebruik maken van de diensten is maar een bepaald percentage opgeleid en de rest mag dan ook zeggen dat ze zijn gecertificeerd. Daarnaast in een land waar nog zoveel mis is waar de lage kasten gewoon gebruikt en vermoord mogen worden zonder dat er iets werkelijk in het land veranderd is schandalig en daar zou ik als fatsoenlijk mens niet mee willen samenwerken. Maar ja er wordt alleen maar gedacht aan winst winst winst en winst. Maar ze vergeten dat ze het als het allemaal zo doorgaat hier helemaal niemand meer is die geld genoeg verdiend om deze dingen af te nemen want alles gaat daarheen. En als Nederland zelf zou ik daar zoveel import belasting op leegen dat het helemaal niet meer loont en dat die mensen daar niet meer kunnen worden uitgebuit pas als ze voldoen aan de normen en waarden die wij hier in Nederland handteren dan pas zou ik misschien overwegen om zaken met zulke landen te doen
 

Zes manieren om uw hoofd koel te houden op het werk

Bookmark It   |    |  7 maart 2013
Reactie: Nou ik denk dat je moet positief denken te allen tijde ..
 

Slecht gevoel over werksfeer belangrijkste afhaakreden bij sollicitatie

Danny   |    |  6 maart 2013
Reactie: Wat ook belangrijk is, sollicitanten zijn ook potentiële klanten, als je deze slecht behandeld tijdens de sollicitatie, dan kan het zijn dat hij nooit meer producten bij uw bedrijf koopt, en deelt zijn slechte ervaring met zijn/haar netwerk!
 

Training en opleiding: zonde van het geld?

Erwin Damhuis   |    |  6 maart 2013
Reactie: @Caroline, helemaal mee eens. Is training altijd de juiste interventie? Terecht dat je stelt dat voorafgaand aan een training goed nagedacht moet worden over het doel. Als de vragen die jij stelt eerlijk en oprecht worden beantwoord, en een training is de juiste interventie, dan ontstaat er een butterfly effect. Het wordt dan organisch. Er ontstaan natuurlijke verbindingen binnen een organisatie. En, en hier spreekt ook mijn overtuiging: als je veranderingen wilt doorvoeren, al dan niet met behulp van een training, maak het vooral leuk. Ik zou er graag een keer met jou over in gesprek willen.
 

Training en opleiding: zonde van het geld?

Caroline Heijmans   |    |  6 maart 2013
Reactie: @Wout, mooie aanvulling.
 

Training en opleiding: zonde van het geld?

Caroline Heijmans   |    |  6 maart 2013
Reactie: @Erwin - de spijker op de kop. In de afgelopen jaren heb ik vaak meegemaakt dat medewerkers naar training werden gestuurd om gewenst gedrag aan te leren. Hoe enthousiast deze medewerkers ook waren om bepaalde veranderingen door te voeren, steeds liepen ze aan tegen obstakels op de werkplek omdat de situaties c.q. het management zelf niet mee veranderde.

In andere gevallen werden mensen naar training gestuurd terwijl ze niet achter de doelstellingen stonden. Door gebruik te maken van bijvoorbeeld oplossingsgerichte technieken kun je de deelnemers zelf aan laten geven wat al wel goed gaat en wat minder. Vaak kom je dan ook uit op de doelstellingen van de organisatie.

Goed overleg met de leidinggevende is belangrijk, maar ook de manier waarop de inhoud van de training moet worden aangeboden. Daar moet vooraf over nagedacht worden.

Wat ook vaak wordt vergeten is een goede evaluatie en borging in de praktijk. Wat werkt wel, wat niet? Wat kun je er nog aan doen?

Voor de inkoop van training geldt m.i. dat er vooraf goed nagedacht wordt over de volgende vragen:
- Is training überhaupt nodig of zijn er andere oplossingen?
- Hoe worden de resultaten van de training geborgd in de praktijk op de werkvloer?
- Welke aanpassingen moeten er worden gemaakt?
- Hoe staan de deelnemers er zelf in (ook de leidinggevende)
- Welke aanpak is geschikt?
- Hoe leren de medewerkers optimaal?
- Hoe wordt de training geëvalueerd en wat wordt er met de evaluaties gedaan?

Als het gaat om bezuiniging op training, kijk dan ook eens bij de wat kleinere bureaus of ZP'ers. Deze leveren vaak hoge kwaliteit voor beduidend lagere kosten. Bovendien gaat het in veel gevallen om dezelfde professionals als wanneer je een groot opleidingsbureau inschakelt (met enorme tussenmarges!).
 

Training en opleiding: zonde van het geld?

Wout   |    |  6 maart 2013
Reactie: Doe een strakke ROI berekening gebaseerd op waarneembaar veranderbaar gedrag. Kortom, wat moet elke individu, elke manager specifiek aan veranderd gedrag te laten zien om succesvol te zijn. Bespreek dit binnen teams en spreek mensen hier ook op aan als het niet gebeurd. En bij IBM heeft men mensen voor elk MD traject een training breingebruik mnemotechnieken gegeven. Hierdoor steeg de herinnering met 70% en dit zorgde ook weer voor een stijging in mensen die daadwerkelijk gedrag veranderde. Verandering blijft immers een neurologisch proces. Heeft men niet het bewustzijn dat men kan (competenties), wil (motivatie) en moet (druk door een extern of intern zwaarwegend belang) veranderen, dan zal hoogstwaarschijnlijk verandering niet plaatsvinden. Een goed begeleide periode van 25 - 40 dagen helpt om verandering te bewerkstelligen en monitoren op persoonlijke ontwikkeldoelen ook.
 
< vorige 440 441 442 443 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10