zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Imtech: hedgefondsen fluisteren ABN Amro in het oor

peter jasper   |    |  11 maart 2013
Reactie: Hoe je het draait of keert
IMTECH had zijn financiele zaken niet goed geregeld, dat moet duidelijk zijn
Dat de hoofdschuldige NU NOG als adviseur wordt aangehouden is een veeg teken !
Dhr Leenaers heeft mij telkenmale bevestigd dat van een beroep op de algemene middelien geen sprake was. Dit was gewoon gelogen !
De huidige koers wordt kennelijk wederom gemanipuleerd, want met een verwatering van 500 miljoen verwacht je eerder een koers van 5
 

Waarom personeelsmanagement overbodig wordt

Z Sokic   |    |  11 maart 2013
Reactie: Personeelsmanagement gaat al lang nietom vast personeel en ''belangenbehartiging'' alleen. PZ is reeds verschoven richting organisatieontwikkeling, juridische duiding, talentmanagement, leiderschapontwikkeling en motivatie. En bij al deze zaken is niet van belang of de medewerkers in vaste dienst zijn of zelfstandig werkzaam zijn. Werk van PZ wordt steeds hoogwaardiger en strategischer. Het wordt eigenlijk alleen maar interessanter!
 

Manager moet niet té assertief zijn

Assertiviteitstraining   |    |  11 maart 2013
Reactie: De term ''te assertief'' is op zich al bijzonder. Als je uitgaat van de veelgehoorde definitie van assertiviteit (opkomen voor jezelf met behoud van respect voor de ander) dan bestaat dit volgens mij niet. Bottomline is uiteraard van belang dat je als manager niet agressief moet optreden. Wanneer je dat toch doet, is het doorgaans een teken van zwakte aangezien je dan agressie nodig hebt om je zin te krijgen.

 

Waarom personeelsmanagement overbodig wordt

IG   |    |  11 maart 2013
Reactie: Helaas denk ik dat de schrijver inderdaad gelijk gaat krijgen. Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat de toegevoegde waarde van personeelsmanagement ligt in de begeleiding van werknemers in hun functie (bv doorstroming, scholing, begeleiding bij eventuele problemen etc.). Dit kan veel toegevoegde waarde hebben bij bv reorganisaties of verandertrajecten binnen een bedrijf. Ook voor de medewerkers zelf kan dit een factor zijn om voor een bedrijf te kiezen als werkgever. In de praktijk is het zo dat managers geen tijd (of interesse hebben) voor deze werkzaamheden. Jammer toch wanneer zulke functies in de steeds individueel wordende maatschappij verdwijnen?
 

\'Eenmalige\' crisisheffing blijft ook in 2014

Adriana van Schalken | Payrolling Works   |    |  11 maart 2013
Reactie: Als je kijkt dat modaal gezien mensen tussen de vijfentwintig duizend en vijfendertigduizend euro per jaar verdient, vond ik dit geen slecht plan. Zure is dat de belofte was dat het eenmalig was, wat nu blijkt van niet en dat kan je als overheid niet maken.


Dat de financieringstekort niet meer dan 3 procent mag zijn, ben ik het mee eens. Alleen deze regel/wet is opgesteld VOOR de crisis. Ik ben van mening dat als deze regel versoepeld wordt tijdens de crisis, en dat Nederland zich niet zo hoeft vast te klampen aan deze regel, dat we sneller uit de crisis komen omdat er niet meer zo zwaar bezuinigd hoeft te worden en het geld niet meer bij de burgers wordt 'ontnomen/weggepakt'.

 

De kleren van de keizer (TM moet echt maatwerk zijn en geen schone schijn)

Johan van Eijck   |    |  11 maart 2013
Reactie: Treffende gelijkenis en helaas maar al te waar
 

Kan ik belangrijke informatie achterhouden voor de directie?

M.J.M.   |    |  11 maart 2013
Reactie: Geachte Acha, er is een ideale wereld en een werkelijke wereld. Alles wat je hierboven schrijft is juist maar past helaas alleen in de ideale wereld. Het onderwerp waar we het hier over hebben, het concurrentie beding wordt constant geschonden. A, het is niet te bewijzen of jij een (oude)klant hebt binnengehaald of B, de klant uit eigen beweging naar je is toegekomen. Bedingingen afdwingen die niet te handhaven zijn hebben geen ander effect dan bang-makerij en/of papier-vulling.
 

Veel studentondernemers in Nederland

Adriana van Schalken | Payrolling Works   |    |  11 maart 2013
Reactie: Interessant om te weten. Ik vraag me af waarom deze studenten niet meer de intentie hebben om door te gaan met het ondernemerschap. Is er onderzocht wat de beweegredenen hiervan zijn?
 

De top-3 miljardairslanden

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  11 maart 2013
Reactie: Het is wel duidelijk dat het China voor de wind gaat als men vijfhonderdduizend euro voor een hond betaalt...

Je vraagt je toch af hoeveel miljonairs zijn geld eerlijk verdiend heeft.
 

Zeven misverstanden over outsourcing

Franziska, PA Online B.V. Secretaressepool   |    |  11 maart 2013
Reactie: Er wordt gesproken over de '7 misverstanden'. Er is nog een 8e,namelijk die in het land waar de outsourcing plaats vindt.

Outsourcing werkt zo lang de 'gebaande paden' gevolgd worden. Echter, als er een uitzondering op de regel is, hetgeen natuurlijk steeds gebeurt, dan begrijpt men het niet meer omdat men slechts één gedeelte van het proces in handen heeft.
En dan volgt misverstand na misverstand...

Voorbeeld:
Onze factuur werd door de geoutsourcede dienst 2x betaald, waarna wij 1x het bedrag terug stortten en dit meldden.
Omdat men niet op binnenkomende betalingen lette, werd het teveel betaalde bedrag verrekend met een andere factuur.

Dat heeft een 6 maanden lang 'misverstand' opgeleverd met heel veel e-mails met verschillende personen en dus voor ons en onze klant zelf heel veel werk en moeite om die verrekening weer ongedaan te krijgen.

Hoe goedkoop is het dan?
 

Moet ik iemand die niet past in de bedrijfscultuur ontslaan?

Erwin   |    |  11 maart 2013
Reactie: Ik ben het met de laatste spreker eens. Wat is een cultuur? En welke ''regels'' gelden binnen die cultuur? En wie bepaalt die regels? Afgezien van het leerproces dat hier is ontstaan: ga in gesprek met betrokkene. Het kan de lucht klaren, wederzijdse begrip creëren. Vraag naar de intentie van betrokkene. Wellicht dat jullie meer delen dan je nu denkt.
 

Wat is het juiste moment om uw prijs te noemen?

Michel   |    |  10 maart 2013
Reactie: Beste Erwin, bedankt voor je mooie aanvulling.
 

Wat is het juiste moment om uw prijs te noemen?

Erwin   |    |  9 maart 2013
Reactie: @Michel, leuk artikel. Ik wil er nog een dimensie aan toevoegen. Prospects willen ook weten wat het kost omdat ze willen vergelijken. En daar zit ook een bottleneck. Voor de prospect is het moeilijk vergelijken tussen producten, vooral als het diensten zijn. Je krijgt dan het verhaal van de appels en de peren. Op het moment dat die intentie naar boven komt is de vraag ook relevant: waarop vergelijkt u? Als de prospect daar op in gaat, kun je je eigen toegevoegde waarde verkopen. Door op je product te blijven, maak je de prijs ondergeschikt aan het product. Komt de klant dan in het ja-ritme, dan heb je een serieuze prospect.
 

Van tevreden naar bevlogen medewerkers

Michel   |    |  9 maart 2013
Reactie: Wat is nou het antwoord op alle vragen?
 
< vorige 439 440 441 442 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10