Reactie: Hoe je het draait of keert
IMTECH had zijn financiele zaken niet goed geregeld, dat moet duidelijk zijn
Dat de hoofdschuldige NU NOG als adviseur wordt aangehouden is een veeg teken !
Dhr Leenaers heeft mij telkenmale bevestigd dat van een beroep op de algemene middelien geen sprake was. Dit was gewoon gelogen !
De huidige koers wordt kennelijk wederom gemanipuleerd, want met een verwatering van 500 miljoen verwacht je eerder een koers van 5
Reactie: Personeelsmanagement gaat al lang nietom vast personeel en ''belangenbehartiging'' alleen. PZ is reeds verschoven richting organisatieontwikkeling, juridische duiding, talentmanagement, leiderschapontwikkeling en motivatie. En bij al deze zaken is niet van belang of de medewerkers in vaste dienst zijn of zelfstandig werkzaam zijn. Werk van PZ wordt steeds hoogwaardiger en strategischer. Het wordt eigenlijk alleen maar interessanter!
Reactie: De term ''te assertief'' is op zich al bijzonder. Als je uitgaat van de veelgehoorde definitie van assertiviteit (opkomen voor jezelf met behoud van respect voor de ander) dan bestaat dit volgens mij niet. Bottomline is uiteraard van belang dat je als manager niet agressief moet optreden. Wanneer je dat toch doet, is het doorgaans een teken van zwakte aangezien je dan agressie nodig hebt om je zin te krijgen.
Reactie: Helaas denk ik dat de schrijver inderdaad gelijk gaat krijgen. Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat de toegevoegde waarde van personeelsmanagement ligt in de begeleiding van werknemers in hun functie (bv doorstroming, scholing, begeleiding bij eventuele problemen etc.). Dit kan veel toegevoegde waarde hebben bij bv reorganisaties of verandertrajecten binnen een bedrijf. Ook voor de medewerkers zelf kan dit een factor zijn om voor een bedrijf te kiezen als werkgever. In de praktijk is het zo dat managers geen tijd (of interesse hebben) voor deze werkzaamheden. Jammer toch wanneer zulke functies in de steeds individueel wordende maatschappij verdwijnen?
Reactie: Als je kijkt dat modaal gezien mensen tussen de vijfentwintig duizend en vijfendertigduizend euro per jaar verdient, vond ik dit geen slecht plan. Zure is dat de belofte was dat het eenmalig was, wat nu blijkt van niet en dat kan je als overheid niet maken.
Dat de financieringstekort niet meer dan 3 procent mag zijn, ben ik het mee eens. Alleen deze regel/wet is opgesteld VOOR de crisis. Ik ben van mening dat als deze regel versoepeld wordt tijdens de crisis, en dat Nederland zich niet zo hoeft vast te klampen aan deze regel, dat we sneller uit de crisis komen omdat er niet meer zo zwaar bezuinigd hoeft te worden en het geld niet meer bij de burgers wordt 'ontnomen/weggepakt'.
Reactie: Geachte Acha, er is een ideale wereld en een werkelijke wereld. Alles wat je hierboven schrijft is juist maar past helaas alleen in de ideale wereld. Het onderwerp waar we het hier over hebben, het concurrentie beding wordt constant geschonden. A, het is niet te bewijzen of jij een (oude)klant hebt binnengehaald of B, de klant uit eigen beweging naar je is toegekomen. Bedingingen afdwingen die niet te handhaven zijn hebben geen ander effect dan bang-makerij en/of papier-vulling.
Reactie: Interessant om te weten. Ik vraag me af waarom deze studenten niet meer de intentie hebben om door te gaan met het ondernemerschap. Is er onderzocht wat de beweegredenen hiervan zijn?
Reactie: Er wordt gesproken over de '7 misverstanden'. Er is nog een 8e,namelijk die in het land waar de outsourcing plaats vindt.
Outsourcing werkt zo lang de 'gebaande paden' gevolgd worden. Echter, als er een uitzondering op de regel is, hetgeen natuurlijk steeds gebeurt, dan begrijpt men het niet meer omdat men slechts één gedeelte van het proces in handen heeft.
En dan volgt misverstand na misverstand...
Voorbeeld:
Onze factuur werd door de geoutsourcede dienst 2x betaald, waarna wij 1x het bedrag terug stortten en dit meldden.
Omdat men niet op binnenkomende betalingen lette, werd het teveel betaalde bedrag verrekend met een andere factuur.
Dat heeft een 6 maanden lang 'misverstand' opgeleverd met heel veel e-mails met verschillende personen en dus voor ons en onze klant zelf heel veel werk en moeite om die verrekening weer ongedaan te krijgen.
Reactie: Ik ben het met de laatste spreker eens. Wat is een cultuur? En welke ''regels'' gelden binnen die cultuur? En wie bepaalt die regels? Afgezien van het leerproces dat hier is ontstaan: ga in gesprek met betrokkene. Het kan de lucht klaren, wederzijdse begrip creëren. Vraag naar de intentie van betrokkene. Wellicht dat jullie meer delen dan je nu denkt.
Reactie: @Michel, leuk artikel. Ik wil er nog een dimensie aan toevoegen. Prospects willen ook weten wat het kost omdat ze willen vergelijken. En daar zit ook een bottleneck. Voor de prospect is het moeilijk vergelijken tussen producten, vooral als het diensten zijn. Je krijgt dan het verhaal van de appels en de peren. Op het moment dat die intentie naar boven komt is de vraag ook relevant: waarop vergelijkt u? Als de prospect daar op in gaat, kun je je eigen toegevoegde waarde verkopen. Door op je product te blijven, maak je de prijs ondergeschikt aan het product. Komt de klant dan in het ja-ritme, dan heb je een serieuze prospect.