zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zo wordt u een goede leugenaar

Marcel Wiedenbrugge   |    |  5 maart 2013
Reactie: Het grote probleem met liegen is dat je al die kleine en grote leugens moet onthouden. Dat zorgt er in de meeste gevallen dan ook voor dat leugenaars vroeg of laat ontmaskerd worden, simpelweg omdat ze niet consistent zijn in hun leugenachtigheid. Met voortdurend liegen schaad je dus vooral jezelf. Met het advies van Frank van Marwijk om in liegen zo goed mogelijk te worden ondermijnt hij zijn eigen repuratie. Het artikel zegt wellicht meer over de heer Van Marwijk dan hem lief is.
 

Zo wordt u een goede leugenaar

Rein Krant.   |    |  5 maart 2013
Reactie: Wat het probleem is van liegen, is dat je eigenlijk dan altijd dient te onthouden wat/hoe je toen op dat moment, in die situatie hebt gezegd of hebt. Als je dus veel liegt, dan heb je een enorm groot en goed geheugen nodig! Hoe zou een ervaren politicus zich/haar wel dan niet voelen?

Zwijgen en je mond houden om bestwil, is ook een vorm van liegen. Wat je vertelt niet wat je vind op dat moment. En als je dan nog gevraagd wordt, wat jij er van vind en je zwijgt, dan is dat een dubbeling.

Iemand kwetsen, opdat jij van jezelf de waarheid moét zeggen, dat maakt veel kapot, vaak ook blijvend!
Persoonlijk vind ik het gezegde: 'Wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet'. Daarom maak ik soms wel eens een leugen om bestwil. Het kan ook conflictoplossend werken.

Jezelf beter voordoen, is ook al een vorm van leugen. Daar zit ook de natuur vol van, wat denken jullie van paargedrag, etc.

M.v.G, Rein Krantz
 

Zo wordt u een goede leugenaar

gerda   |    |  4 maart 2013
Reactie: Eerlijkheid is een heel duur cadeau. Verwacht het niet van goedkope mensen.
 

Zo wordt u een goede leugenaar

Richard   |    |  4 maart 2013
Reactie: Hoe verder de mens vorderd hoe een grotere leugenaar dat het is verworden. Gelukkig stort alles helemaal in elkaar zodat we elkaar binnenkort gewoon om niet kunnen af gaan maken. Feitelijk is dit waar we naar toe aan het drijven zijn. De waarheid is niet meer belangrijk maar met alle leugens komt het tuig keer op keer weg. Misselijkmakenden wezens eigenlijk.
 

Tien valkuilen die u moet vermijden als u voor uzelf begint

Bram   |    |  4 maart 2013
Reactie: punt 8 is de valkeul.
maar ook punt 1.

veel budget voor extern uit te besteden is er niet, dus vaak moet je alles (en echt alles) zelf doen. zo denk ik aan:
- publiciteit
-> ontwerpen
-> ontwikkelen
-> uitdragen/verdelen
en nu het meest zware dat te vaak vergeten is:
-> opvolgen!!
vooral opvolging van je promo en publiciteit of acties zijn zo belangrijk. Toch is dit vaak het hekele punt.
- website, zelf ben ik geen website ontwikkelaar, maar weet wel welke richting ik uit wil. extern ontwikkelen is ooo zoooo duur! geen budget hiervoor en verder kalveren met een oude website. eigenlijk besef ik dat we hier VEEL klanten mee verliezen, toch reken je dan uit dat de investering te hoog is. Op termijn een slechte keuze, maar dit komt terug in punt 1

Bedrijfsplan.
goed je wiskunde doen is heel belangrijk. in het begin realistisch zijn. en liever je kosten hoger inschatten en je opbrengsten lager. Zelf werk ik graag met een bedrijfsplan omdat je targets hierin zitten. De eerste keren was dit moeilijk en dat is het nog steeds. Toch adviseer ik iedereen dat een zaak wil starten of bezig is om regelmatig (minstens 1x per jaar) zijn wiskunde te doen. kosten veranderen, maar ook opbrengsten verschuiven.
Zo leer je bij het opvolgen dat je soms net met die ene dienst totaal niet verdient wat je gepland had, maar met een andere veel meer. Je kan u dan op die ene dienst meer gaan richten dat minder opbrengt om het om te buigen of je meer gaan richten op je melk-koe. zeker in crisis kan die melk-koe handig zijn. En als je ze niet benut plots bij een concurent op een andere weide gaan staan zodat je ze kwijt bent.
 

Hays geeft jong talent contract bij minder bekende bedrijven

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 maart 2013
Reactie: Dit is positief nieuws. Er zijn genoeg jongeren die deze kans met beide handen zullen aangrijpen. Plus dat de agri- en foodsector nieuw talent binnenhaalt: twee vliegen in een klap!
 

‘Crisis maakt uitzendkrachten zieker’

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 maart 2013
Reactie: Laten we hopen dat dit in het voordeel is van de werknemer en de verwachtingen van Maudie Derks uitkomen - het positief effect.
 

\'Vakbeweging moet nu handschoen oppakken\'

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 maart 2013
Reactie: Laten we hopen dat ze dan ook niet alleen de handschoenen oppakken, maar ook aantrekken! Dat ze niet snel buigen voor de destructieve plannen van het kabinet, maar dat ze ook hun eigen plannen en initiatieven doorzetten.
 

Merkpagina op Facebook niet geloofwaardig voor jongeren

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 maart 2013
Reactie: Van alle hoeken wordt er geadviseerd niet alleen commercieel interactie te hebben met de doelgroep maar door interactie aan te gaan met de doelgroep en ze erbij te betrekken bij het merk. Dit wordt al drie jaar lang geadviseerd. Desondanks zie je dat bedrijven dit niet begrijpen en de doelgroep verkeerd benaderen. Zonde, want zo lopen ze veel kansen mis.
 

Zo wordt u een goede leugenaar

Robert H.M.   |    |  4 maart 2013
Reactie: Chapeau Frank! Jij hebt met jouw artikel de tongen behoorlijk losgemaakt; Dit onderwerp leeft enorm. Datzelfde gebeurde n.a.v. onze column: 'Zijn wij blind?'. Deze kreeg aangenaam verrassend vervolg!

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid èn onze behoefte aan authenticiteit achterhalen haar wel.
 

Tips en trucs voor managers om een goed functioneringsgesprek te voeren

Jos van den Berg   |    |  4 maart 2013
Reactie: Allemaal waar en goed. Essentieel is dat de leidinggevende en de medewerker beiden de waarde van het functioneringsgesprek zien en ervaren. In vertrouwen en transparant bespreken hoe de medewerkers erin zit, wat hij belangrijk vindt en waar er verbeteringen te behalen zijn en hoe we dit gaan bereiken. Met inspiratie en voldoende beeld over het vervolg het gesprek uitgaan. Daar is waar het om gaat.Als er maar iets blijft hangen van ''dat hebben we ook weer gehad'' of een papieren exercitie dan is het functioneringsgesprek niet goed genoeg geweest. Check dit na het gehouden gesprek eens voor jezelf na!
 

Tips en trucs voor managers om een goed functioneringsgesprek te voeren

AJ Willms   |    |  4 maart 2013
Reactie: Belangrijkste is: hou het functioneringsgesprek niet omdat het in de planning staat en verplicht is maar omdat het van toegevoegde waarde kan zijn.
Gebruik de bekende ''tip'' en ''top'' om de medewerker te motiveren en te verbeteren.
Benoem verbeterpunten met praktijk voorbeelden om het doel te verbinden met de medewerker.
 

Tien valkuilen die u moet vermijden als u voor uzelf begint

Vrijgezellenfeest   |    |  2 maart 2013
Reactie: Ik moet zeggen dat ik zo'n beetje tegen elke punt aangelopen ben met mijn eerste bedrijf.

Nu ik van mijn fouten heb geleerd loopt alles een stuk beter.

Het eerste jaar voor jezelf werken kan je vergelijken met 4 jaar HBO!
 

HBO-crisis of niet: hoogopgeleiden alleen maar gewilder

Frank van Krieken   |    |  1 maart 2013
Reactie: Ik ben zelf onlangs WO afgestudeerd. Daarvoor heb ik aan een hogeschool een HBO opleiding gedaan. Mijn mening is dat men teveel waarde hangt aan het behalen van een bepaald papiertje. Het is veel belangrijker te bekijken wat een persoon kan.

Ik wordt nu afgewezen voor functies omdat ik te hoog opgeleid zou zijn. Ondanks dat ik een zeer praktijkgerichte HBO opleiding heb gedaan, lijkt het erop dat werkgevers alleen de laatst behaalde diploma zien.

Daarbij is mijn mening dat Universiteiten meer onderscheid moeten maken tussen praktijk en wetenschap. Zo kunnen studenten die meer praktijkgericht willen studeren daar voor kiezen en studenten die de wetenschap in willen de andere keuze maken.
 
< vorige 442 443 444 445 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10