zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tijd voor het teamuitje of teambuilding?

Michel   |    |  14 maart 2013
Reactie: Beste Aart,

Zoals altijd sla je de spijker weer eens helemaal op z'n kop. Teambuildingssessies blijken in de praktijk niet op te leveren wat men er van verwacht.

Een andere voorwaarde die men vaak stelt is 'het moet leuk zijn!' Ten eerste verstaan mensen daar vaak hele verschillende dingen onder.

De een vindt sporten bijvoorbeeld fantastisch en de ander vindt het vreselijk.

En ook 'leuke' activiteiten zoals dansen vallen lang niet bij iedereen in goede aarde. Het kan trouwens uiterst gênant zijn als die vervelende collega juist jou de dansvloer opsleurt.

Of zoals ik ooit hoorde dat men met z'n allen een kwartier naar een plant moest staren. De manager vond het prachtig. Zijn medewerkers totaal belachelijk.

Er zijn organisatoren die de meest kinderachtige spelletjes bedenken. En dan word je als het ware gechanteerd om mee te doen. Want wie durft er spelbreker te zijn? Dan ben je natuurlijk weer geen teamspeler.

Maar dat terzijde. Uit onderzoek van de ASTD blijkt dat er geen relatie is tussen het 'leukheidsgehalte' van een activiteit en de mogelijke positieve effecten.

Een reden te meer om jouw redenatie te volgen. Maar tja... dat is dan weer minder leuk.
 

Zelfvertrouwen is de sleutel tot succes

stress verminderen op het werk   |    |  14 maart 2013
Reactie: Uit een familie komen waar het zelfvertrouwen hoog is, waar genoeg geld is en geen zorgen bieden zeker voordelen voor later op het werk. Kijk maar naar 3de wereld landen, die moeten eerst alles doen om aan eten te komen, dan pas komt school nog eens, etc. Voor hun zijn er veel meer hobbels op de weg die genomen, moeten worden voordat ze op het zelfde niveau zit als waar een Nederlander begint. Als je meer geld hebt kan je ook sneller dingen proberen en investeren.
 

Autobezitter ergert zich aan onderhoud

Job te Pas   |    |  14 maart 2013
Reactie: Deze problemen kun je goeddeels voorkomen door vóór de reparatie-/onderhoudsopdracht helder en nadrukkelijk te zijn.Geef een visitekaartje bij de sleutels af, waar in een paar woorden dit opgeschreven staat.
Maar ook de keuze van de auto.Veel electronica en accessoires leveren ook veel risico op voor reparaties.Wat niet zo bekend is dat het aantal problemen op dit gebied zo'n groot aandeel heeft dat garages daar specialisten voor in huis hebben en meer sleepfaciliteiten.En niet voor niets wordt electronica in naar Afrika geexporteerde tweedehandsauto's zo veel mogelijk verwijderd.

Ikzelf kom uit de Solex/2CV-tijd en kies mijn auto met zorg: minimale electronica, minimale automatisering (tot aan deur open/binnenlicht aan en mistachterlicht apart bedienbaar maken), er moet een tandem in kunnen en confortabel in kunnen worden geslapen, wendbaar in de stad, zuinig in gebruik en wit van kleur (zichtbaarheid).

Het werd een Daihatsu Hijet mini-busje (heet tegenwoordig Piaggio Porter). Een beetje harde zit, dat wel, maar wel hoger dan andere auto's (goed anticiperen in verkeer).NOOIT problemen!Pretentieloos gebruiksartikel. Onlangs kocht ik mijn vierde.

Job te Pas

P.S.: En voor ouderen ideaal door hoge in-/uitstap.
 

Negen nieuwe zithoudingen door mobiele apparaten

Robbert Naarden   |    |  14 maart 2013
Reactie: groet, Paula
 

Kan ik belangrijke informatie achterhouden voor de directie?

Geertjan Benus   |    |  13 maart 2013
Reactie: Beste Ascha, MJM en briefschrijver,

In mijn beroep moet ik in het belang van mijn opdrachtgevers vanuit mijn professionaliteit regelmatig voldoen aan regels die te maken hebben met integriteit.
Iemand die vandaag de dag integer wil zijn, wordt helaas maar al te vaak beschouwd als niet-flexibel en als iemand met wie niets te beginnen is. Ik vind dat dat onterecht is.

Je zou je in dit geval de vraag kunnen stellen of het ondertekenen van een concurrentiebeding terecht is geweest. De betrokkene had kunnen weigeren. Dat had hem/haar geld gekost. In ruil daarvoor had hij/zij wél extra vrijheid kunnen krijgen. Betrokkene had die afweging kunnen maken. Je woord geven zonder hem na te komen, doet altijd afbreuk aan je geloofwaardigheid.

Een hoogleraar in Harvard, Michael C. Jensen zegt daarover dit: Integrity, without it, nothing works: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1511274
 

Social network-marketing is dé trend van 2009

studentkhl   |    |  13 maart 2013
Reactie: Is er een geupdate/recentere versie van dit artikel of over het onderwerp, alvast bedankt!
 

Negen nieuwe zithoudingen door mobiele apparaten

Job te Pas   |    |  13 maart 2013
Reactie: Er bestaan vele ergonomische hulpmiddelen voor reguliere computergebruikers. Mijn ervaring is dat vaak de bureaustoel te hoog staat afgesteld, waardoor de armen geen steun vinden.Dit wordt dan weer gecompenseerd met allerlei verhogende accessoires zoals armsteunen, computerverhogers etc.Ik heb als kinderpsycholoog een overwegend zittend beroep en ik gebruikte bovenstaande middelen ook.

Simpeler is het de stoel zo hoog te zetten dat de ellebogen natuurlijke steun vinden op het bureau. Dat maakte dat bij mij en bij anderen die dit advies overnamen geen arm-, pols- en rugklachten meer optraden.

Een apart aangeschaft nuttig hulpmiddel is het ''balkussen'', dat dwingt tot actiever zitten.

En natuurlijk af en toe opstaan, lopen en uitrekken. Variatie van houding is altijd een goed middel tegen klachten door langdurig in dezelfde houding bezig te zijn.
 

Gratis boekje biedt HR-managers tips voor het creëren van intern draagvlak

H.W.   |    |  12 maart 2013
Reactie: ik wil per e-mail het gratis boek e-HRM ontvangen
 

Versterk het DNA van uw organisatie

Erwin   |    |  12 maart 2013
Reactie: @Ronald, een boeiend betoog dat vooral beklijft in deze onzekere tijden. Organisaties en bedrijven zijn afhankelijk van de klant EN van de medewerkers. De omschrijving van DNA in jouw artikel is een mooie metafoor voor het menselijke DNA. Immers, daar waar je als organisatie een verandering wilt doorvoeren, stuit je op weerstand. Dat is een natuurlijk proces: we willen liever niet veranderen. Tenzij de verandering in het kader van mens-denken plaatsvindt. Dat vergroot de betrokkenheid en de zelfverantwoordelijkheid. Een lang proces, dat wel. En om het proces te laten slagen is in ieder geval één basisbeginsel nodig: ''Maak veranderen leuk!'' En het leuk maken kun je door de mensen bij het proces te betrekken, invloed te laten uitoefenen, mee te laten praten. Kortom: mens-denken maakt veranderen leuk!
 

De top-3 miljardairslanden

Fons van Wezel   |    |  12 maart 2013
Reactie: Zou ook wel een interessant zijn om een lijstje te zien wie van deze miljardairs ook duurzaam ondernemen...
 

Gratis boekje biedt HR-managers tips voor het creëren van intern draagvlak

H.W.   |    |  12 maart 2013
Reactie: Hoe kan ik over het boek e-HRM=fun beschikken?
 

Zeven misverstanden over outsourcing

witjes   |    |  11 maart 2013
Reactie: Outsourcing , uitbesteding, sourcing is een vak. Op afstand verkrijgen van een dienst of product is 13 stappen van de initiatiefnemer verwijderd, en goede voorbereiding is naast een must hoofdzaak , zeker in landen als China en India. Lees onze bevindingen op de website en neem contact op voor een vrijblijvend kennismakings gesprek.
 

Van tevreden naar bevlogen medewerkers

Erwin   |    |  11 maart 2013
Reactie: @Michel, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de visie van @Carin.
Wat is jouw visie, Michel?
 

Business class niet populair binnen Europa

General Fly   |    |  11 maart 2013
Reactie: Dit heeft ook deels te maken met de korte afstanden en tegelijkertijd de inzet van kleine type vliegtuigen. Als je vervolgens de prijzen vergelijkt blijkt het in Europa althans niet voordelig uit te pakken.
 
< vorige 438 439 440 441 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10