zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De online generatie: binnenkort bij u in de vergaderruimte

jeroen   |    |  15 oktober 2014
Reactie: Ik lees speciale projectoren en cloudprinters. Maar welke software ga je hiervoor gebruiken dan?
 

Bedrijfsuitje is weggegooid geld

Vrijgezellenfeest vrouwen   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Een bedrijfsuitje is denk ik een middel om je werknemers te waarderen. Een eventuele hogere productiviteit op de werkvloer moet worden gezien als bijvangst.

 

En dan komt de rondvraag...

J. Maliepaard   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Ga werken met een interne nieuwsbrief, waar mensen hun opmerkingen/vragen e.d. in kwijt kunnen en ook naar elkaar kunnen reageren. Deze zaken verdwijnen dan automatisch van de rondvraag en mensen kunnen hun punten kwijt en weten zich gehoord.
Houd je in de rondvraag vast aan maximaal 5 minuten en wijs er eventueel op waar het voor is bedoeld: Het punt ''rondvraag'' op de agenda zetten om hierin duidelijkheid te scheppen in relatie met een interne nieuwsbrief.
 

En dan komt de rondvraag...

Carla van den Bos   |    |  13 oktober 2014
Reactie: hallo Beppie,

als het zo werkt is het prima.
De bedoeling van dit artikel is dat je nadenkt over hoe je de rondvraag inricht, met of zonder mijn tips.

Ik wens je veel plezier met je vergaderingen!

Carla van den Bos
 

En dan komt de rondvraag...

Phil Kleingeld   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Het woord 'rondvraag' suggereert dat men een vraag kan stellen. Niet zelden wordt de rondvraag gebruikt om een mening naar voren te brengen of voor iets anders dan het stellen van een vraag. Leg dit voor aanvang van de vergadering nog eens aan alle aanwezigen uit. Het bespaart veel tijd!

Zet de rondvraag als 1e punt op de agenda. De voorzitter kan onderwerpen, zoals al eerder genoemd, bundelen en eventueel inpassen bij andere agendapunten.

 

Marketing 2010: social network marketing en brand management

Daan Smit   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Kwam dit artikel in Google tegen en wel leuk dat je nu 4 jaar later ook echt ziet dat Social Media voor een aantal bedrijven ook echt een heel belangrijk marketing instrument is.
 

Samenwerken of alleen doen?

meyers.jos@gmail.com   |    |  13 oktober 2014
Reactie: reflexen en automatismen tussen personen en afdelingen bouwen
 

Vijf tips voor een effectieve doelgroepselectie voor direct marketing

Richard   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Helemaal sinds direct-marketing weer zijn populariteit begint te winnen, is het belangrijk om hier op te letten. Het is namelijk niet echt effectief om direct-marketing in te gaan zetten op een groep die geen respons oplevert. Het is daarom aan te raden eerst goed onderzoek te doen naar de doelgroep van het bedrijf.
 

En dan komt de rondvraag...

Beppie   |    |  13 oktober 2014
Reactie: Ik vraag van tevoren of er vragen (voor de rondvraag) zijn of andere agendapunten en als ik niets krijg (meestal niet), dan is er geen rondvraag...
Mijn agenda kent een vast format en meestal zijn alle belangijke zaken dan al wel aan bod gekomn hoor!
 

50-plusser werkt amper aan eigen arbeidsmarktkansen

Leo Besemer   |    |  12 oktober 2014
Reactie: De cijfers kunnen best kloppen, maar de interpretatie lijkt nogal uit de lucht gegrepen. 'Veel werkzame 50+'ers hebben geen cv'. Nee, dat heb je ook pas nodig als je wilt gaan solliciteren. En solliciteren doe je als je kans ziet op een betere baan. Die kansen zijn niet best.
Het probleem ligt bij werkgevers die denken dat je oud, eigenwijs en vaak ziek bent als je voor 1975 geboren bent.
En ook bij een idioot pensioensysteem waardoor werkgevers vanaf je 50e verjaardag 33% van je bruto salaris minus franchise (=EUR 16.600) als pensioenpremie moeten betalen. Bij 20-ers is dat 8%. Je moet wel heel erg goed lijken om dat verschil te overbruggen.
De overheid beweert wel werken voor 'ouderen' te stimuleren, maar het blijft bij woorden.
 

Zeven tips voor een opvallend visitekaartje

Richard Vermeer   |    |  10 oktober 2014
Reactie: Je ziet steeds vaker ander soort formaten visitekaartjes voorbij komen. Bedrijven proberen natuurlijk ook op te vallen en daarom is een ander formaat of een andere vertoning een prima manier om je te onderscheiden. Zoals bijvoorbeeld de kaarten met videoboodschap die je tegenwoordig hebt om je bedrijf te presenteren.
 

Samenwerken of alleen doen?

P   |    |  10 oktober 2014
Reactie: suggestie: hak dit soort erg lange columns in 3 of 4 stukken.Dat zal het gelezen worden zeker bevorderen.
 

Moderne moeder wil verwennerij en luxe als cadeau

Premiumgids   |    |  10 oktober 2014
Reactie: Deze trend speelt al jaren, en dat is maar goed ook! Persoonlijke cadeau's zijn de leukste cadeau's.
 

2014: innovatiegolf op komst?

Premiumgids Relatiegeschenken   |    |  10 oktober 2014
Reactie: ''Uw volledige IT-infrastructuur uitbesteden is een grote stap. Maar door delen ervan als cloud-diensten af te nemen, maakt u een begin om legacy-platformen te vervangen en te besparen op beheer. Ik zie nog te veel bedrijven die 90 procent van hun IT-budget kwijt zijn aan het in stand houden van oude systemen. Dan houden ze slechts tien procent over voor innovatie. Stel dat u pakweg 30 procent kunt besparen op IT-kosten door IaaS en cloud-diensten te gebruiken, dan kunt u pas echt meters maken op het gebied van innovatie.''

Ik denk dat dit ook ligt aan de heersende bedrijfscultuur. Voor een hoop bedrijven is volledige outsourcing juist ideaal en de meest voor de hand liggende en passende oplossing.
 
< vorige 253 254 255 256 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10