zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven tips voor een opvallend visitekaartje

23 augustus 2010 - Dan Crowther, een online marketing consultant, heeft nogal uitgesproken meningen over dat kleine stukje karton dat zo’n belangrijk onderdeel van het zakelijk netwerken is. Op Forbes geeft hij zeven tips om te zorgen dat uw visitekaartje opvalt tussen al die andere.

1. Zet uw foto erop


Crowther vindt dat elke professional tenminste één visitekaartje moet hebben met foto. Hoe moet men anders nog weten wie u bent na afloop van een druk congres? 

2. Laat verschillende kaartjes maken

Ook als u voor een groot bedrijf werkt dat u standaard kaartjes geeft, is het aan te raden nog een extra, persoonlijk kaartje te laten maken met uw contactgegevens en foto. Freelancers en ondernemers die zich bezig houden met diverse disciplines raadt hij aan kaartjes te maken per vakgebied waarin ze actief zijn. 

3. Zet er iets extra’s op

Verleid ontvangers contact op te nemen door bijvoorbeeld gratis advies op uw kaartje te zetten. Crowther zegt dat twintig procent van de mensen die contact met hem opnemen dat doen naar aanleiding van de twintig gratis tips over het zakelijk gebruik van sociale media die op de achterkant staan. 

4. Doe iets met de achterkant

De achterkant van uw visitekaartje kunt u gebruiken voor twee dingen: ofwel om aantekeningen op te maken ofwel voor een extraatje dat mensen verleidt contact met u op te nemen. 

5. Laat ruimte vrij voor aantekeningen

Het maakt niet uit of dit op de voor- of achterkant is, maar zorg dat er ergens ruimte is om een paar aantekeningen te maken. 

6. Laat uw adres weg

Vaak zijn een telefoonnummer en e-mailadres genoeg. Wel kunt u uw Facebook of LinkedIn adres vermelden. 

7. Overweeg een afwijkende vorm of ander formaat

Een extra groot of dubbelgevouwen kaartje, of een kaartje in een andere vorm zijn prima manieren om uzelf te onderscheiden, helemaal als u een creatief beroep hebt.

 
 Doorsturen   8 reacties  

 

Laatste nieuws

 Diverse organisatie trekt accounting talent aan
 Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
 Een ambitieuze bedrijfscultuur realiseren: 'Succes hangt af van ongeduld'
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Google vervangt visitekaartje
 Tien tips om de telefoon goed op te nemen
 Zes tips voor een effectief online visitekaartje
 Vijf tips voor een perfect visitekaartje
 
 
reacties
 
Henk  |   | 
23-08-2010
 | 
08:37 uur
Een ding; ik zou het kaartje niet te groot maken, want dan past deze niet meer in een show-mapje!
A lubberink  |   | 
23-08-2010
 | 
09:35 uur
Tip 7 (afwijkend formaat) raad ik juist af.
Een visitekaartje dat niet in het standaard bewaarmapje past, raakt zoek. Maak het visitekaartje daarom zeker niet groter dan het gangbare formaat.
Wat je ook niet moet doen: in drie dimensies werken. Ik kreeg ooit een visitekaartje met een kraal erop. Paste nergens in, werd kreukelig, irriteerde en verdween uiteindelijk ‘zomaar’…
Pieter Beens  |   | 
23-08-2010
 | 
10:01 uur
Vanuit mijn werk als freelance grafisch vormgever weet ik hoe belangrijk het is om een opvallend visitekaartje te hebben. Dit kan op veel manieren. Ik adviseer om voor- en achterkant te gebruiken, al ware het alleen om niet saai over te komen. Afwijkend formaat is leuk, maar moeilijk op te bergen. Afwijkend materiaal daarentegen kan een geweldige binnenkomer zijn. Bedrijven zijn geneigd om aparte visitekaartjes toch apart te behandelen.
Zelf heb ik een PVC visitekaartje ((Klik hier) Niet eens het summum van de mogelijkheden, maar geregeld krijg ik reacties als 'Wat gaaf, dat had ik nog nooit gezien!' of 'Kun je voor mij ook zoiets maken?'.
Dat is toch het doel van zo'n kaartje...
Jean  |   | 
23-08-2010
 | 
10:19 uur
in de gerelateerde items onderaan het artikel staat het item '' Vijf tips voor een perfect visitekaartje''.
die tips spreken hogergenoemde tips grotendeels tegen.
Wat is het nu eigenlijk???????
Daniel  |   | 
23-08-2010
 | 
22:44 uur
Naar mijn mening kan je met gesprekstechnieken en een 'gewoon' kaartje er ook voor zorgen dat je niet vergeten wordt. Je kunt je gesprekspartner bijvoorbeeld kort wijzen op een detail op het kaartje waardoor je beter herinnerd wordt. Dit lijkt mij voor de meeste professionals praktischer/passender dan bovenstaande.
Johan Verhart  |   | 
28-08-2010
 | 
11:42 uur
Met de meeste tips ben ik het wel eens. Deze zorgen ervoor dat een visitekaartjes fris blijft, en ook beter opvalt tussen alle anderen. Bovendien is een visuele stimulans zoals een foto ook altijd beter te onthouden. Echter, ik ben het, net zoals Henk en dhr. lubberink, niet eens met tip 7. Een visitekaartje moet niet groter zijn dan een creditcard, zodat deze makkelijk in een portemonnee e.d. past.

Wat betreft het andere artikel, Jean; naar mijn inziens gaat dit artikel meer over de eigenschappen van het kaartje, en het andere artikel over de inhoud. Desalnietemin spreken ze elkaar op het laatste punt tegen, en zoals ik hierboven al zeg kan ik me daarbij beter vinden in 5de tip uit het andere artikel.
Rutger Diemel  |   | 
17-02-2011
 | 
13:44 uur
Misschien nog een extra goede tip plaats een QR-code op uw visitekaartje hier kun je een URL of boodschap aan bevestigen. Deze QR-code kun je scannen met een smartphone die je vervolgens naar het bericht of de URL stuurt. Zelf Visitekaartje maken en laten drukken? Kijk eens op www.drukbedrijf.nl/zakelijk/visitekaartjes
Richard Vermeer  |   | 
10-10-2014
 | 
17:26 uur
Je ziet steeds vaker ander soort formaten visitekaartjes voorbij komen. Bedrijven proberen natuurlijk ook op te vallen en daarom is een ander formaat of een andere vertoning een prima manier om je te onderscheiden. Zoals bijvoorbeeld de kaarten met videoboodschap die je tegenwoordig hebt om je bedrijf te presenteren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
Phishing e-mails van HR- en IT-afdelingen zijn het meest effectief
Veel onwetendheid over omscholingsmogelijkheden naar techniek
Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
‘Extended reality’ brengt hybride werkers weer naar kantoor
Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
meer top 10