zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Twaalf cognitieve technieken om inzicht te geven

Jos   |    |  23 december 2014
Reactie: Dit zijn inderdaad goede handvaten welke ik kan gebruiken voor een team wat ik binnenkort ga managen.
George, jouw commentaar is ook zeer zinvol. Zonder duidelijk doel heeft het toepassen van het bovenstaande weinig zin.
Kun je nader verklaren wat je met 'werkvorm' bedoeld?
Alvast dank!
 

Keuzevrijheid HNW groot goed Nederlandse werknemer

thomas de peinder   |    |  23 december 2014
Reactie: HNW valt en staat bij RGM waarbij doelstellingen duidelijk worden geformuleerd en er een goed feedback systeem is. Vooral ook leren een evenwicht te vinden met timemanagement technieken. Ga vooral niet thuis werken, daar moet je je rustpunt ten alle tijden kunnen vinden en geen werksfeer zijn.
 

Twaalf cognitieve technieken om inzicht te geven

George   |    |  22 december 2014
Reactie: Mooie interventies en technieken.
Maar zoals bij alle technieken --> het is de persoon die ze toepast en de wijze waarop een techniek wordt geintroduceerd en de manier waarop de opbrengsten verder worden uitgewerkt en met elkaar verbonden.
Als je met deze technieken wilt gaan werken, bereid een werkvorm dan goed voor samen met een ander, en laat deze later feedback geven gericht op de ''bedoelingen'' die je had.
 

Veranderen? Keep it simple!

Peter   |    |  22 december 2014
Reactie: Dit spreekt mij aan!
 

De transitievergoeding komt er aan

Wouter   |    |  22 december 2014
Reactie: Handig om te weten!
 

Cadeaukaart populairder dan kerstpakket

Michiel Veen   |    |  19 december 2014
Reactie: Hier worden appels met peren vergeleken. Het kerstpakket krijg je van je werkgever. Dit kan ook een cadeaukaart zijn maar de aantallen die zijn genoemd hebben betrekking op de aanschaf van cadeaukaarten door consumenten. Die vaak cadeau worden gegeven. Beetje vreemd van deze site.
 

Kerstpakketten populair onder bedrijven én consumenten

helden   |    |  18 december 2014
Reactie: Keiharde cijfers hebben wij niet. Echter, als we naar onszelf als bedrijf zijnde kijken zien we dat kerst als maar groter uitgepakt wordt in 2014, zowel bedrijven besteden meer dan afgelopen jaar maar ook binnen de consumentenmarkt zien we een stijgende lijn.
 

Internet: eerste levensbehoefte?

J   |    |  18 december 2014
Reactie: Er word tegenwoordig bij iedere info/mededeling verwezen naar www. en toch valt internet voor ouderen niet onder eerste levensbehoefte. Behoren die dan niet bij de rest? Hoe moeten die dan aan hun informatie komen?
 

De verandercyclus van mensen

jan   |    |  18 december 2014
Reactie: dat is juist datgene wat de vakbonden in België NIET willen, VERANDEREN. En dat ze dan nog duizenden mensen meetrekken in hun geloof dat het een ander zijn schuld is.
DE ENIGE CONSTANTE IS DE VARIANTE.
CHANGE BEFORE YOU HAVE TO CHANGE;

fijn artikel

jan
 

Tien manieren om te managen op geluk

Frank   |    |  16 december 2014
Reactie: Dag Sheila,

Al (8) jaren is onze visie: BLG, beste, leukste en gelukkigste.
Gelukkig zijn loont, zorgt voor groei en creëert betrokkenheid. Jouw opsomming is de minimale voorwaarden die ik volledig onderschrijf en dagelijks probeer toe te passen!
8 jaar geleden was werkgeluk voor softies, nu worden er leerstoelen op de Erasmus aan besteed waar wij vol trots ons verhaal morgen delen.
Ik zou ook nog willen toevoegen dat geluk begint met geven en van betekenis zijn. Zorgen voor elkaar en de maatschappij en geluk achterlaten voor toekomstige generaties is het mooiste wat er is.

Veel geluk!
Frank Veldhof
Directeur Hutten Business Catering

 

Tien manieren om te managen op geluk

Sheila Neijman   |    |  16 december 2014
Reactie: Interessante vraag Raymond.Wat ik zie als schrijfster van dit artikel (inderdaad van een aantal jaren geleden) dat er een geleidelijke verandering ontstaat, een paradigmavershuiving van oude waarden naar nieuwe waarden. Het wordt tijd voor een nieuw artikel waarin ik dit kan uitleggen. :-)

Warme groet,
Sheila
 

Tien manieren om te managen op geluk

Raymond   |    |  15 december 2014
Reactie: Goeiemiddag!

De vraag die nu bij mij opkomt is: is er in 3,5 jaar veel veranderd? Verbeterd?
Want de materie lijkt nog erg actueel ;-)

Zeker veel herkenning hoor. En de manier waarop wij dat adresseren is gekoppeld aan participerend plannen. Dat 'dwingt' tot samen. Samen nadenken, verantwoordelijkheid nemen en oplossingen bedenken. En daarvoor is vertrouwen en 'loslaten' nodig.

Aspecten die in hoge mate bijdragen aan het gevoel van geluk bij de medewerkers die wij voorbij zien komen.
 

Procesmanager vervangt leidinggevende als casemanager bij verzuim

Henk Simonis   |    |  15 december 2014
Reactie: Ik denk dat het beschreven artikel,precies aangeeft wat het kernprobleem is.
Ik heb 6 jaar gewerkt bij het Albeda College in Rotterdam, waarbij ik mij bezig hield, met de Wet Poortwachter voor ongeveer 2500 leraren.
Stel een procesmanager aan, die veel overzichtelijker de situatie in kan schatten, immers hoe langer de arbeidsongeschiktheid duurt, hoe lastiger wordt de grip op de situatie te veranderen en of te verbeteren.
 

Hoe maak ik passieve medewerkers proactief?

Henk van Ouwerkerk   |    |  15 december 2014
Reactie: Het is niet naar bedoeld voor de passieve medewerkers maar als bovenstaande niet helpt lijkt het mij doen voorkomen om deze mensen te confronteren met de nieuwe wetgeving die in 2015 ingaat: ''Wijziging ontslagrecht en ontslagvergoeding''.
De passieven houden wel de 'vaste' baan van de ander vast, de ander die wel bereid is om te doen wat nodig is om het betreffende bedrijf te helpen in de vooruitgang. Passief gedrag is nl. hoogst irritant voor de werkgevers, je collega's en de nieuwkomers in spé die wel bereid zijn om mee te veren met de organisatie.

De een traag de ander graag. Wees blij dat je werk hebt en speel niet met je baan.
 
< vorige 240 241 242 243 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10