zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De macht van de notulist

Geertjan   |    |  5 januari 2015
Reactie: Heer of mevrouw RJG Jansen, ik dank de heer Van Marwijk voor het herplaatsen van mijn artikel. Objectiviteit in het notuleren is wel degelijk heel belangrijk, zowel als het gaat om vakinhoudelijk betrokken notulisten als om externe.

Wanneer de voorzitter van mening is dat zijn in de vergadering verwoorde conclusies de weergave van het besprokene beïnvloeden, dient de voorzitter dat te zeggen tegen zowel de notulist als tegen de deelnemers aan de vergadering. Dan kan dáárover de discussie niet meer gaan.

In vergaderingen zitten mensen bij elkaar om afspraken te maken over de voortgang. Het zegt iets over de bedrijfscultuur wanneer deelnemers aan een vergadering de vraag in zich op krijgen na het lezen van de notulen of zij bij dezelfde vergadering aanwezig geweest zijn.

Notulen zijn nooit zinloos, zeker niet wanneer in matrixverband is vergaderd. Zie ook mijn artikel De functies van een goed verslag (zie ook die titel in Google): http://bit.ly/1BG4D6R

Ik stel vragen bij de kwaliteit van medewerkers zie helder geformuleerde notulen zinloos vinden. Deel uitmaken van de organisatie betekent commitment. Mijn ervaring is dat zonder dat het hun bedoeling is, medewerkers de neiging kunnen hebben eenzijdig gecommitteerd te zijn - namelijk alleen als het onderwerp ''hun pakkie an'' is.

Het Nieuwe Werken vergt nu juist van medewerkers dat zij zo breed mogelijk betrokken zijn. Daar kan het werk van notulisten bij helpen. Een up to date kwaliteitsmedewerker zou dat moeten weten, mijnheer of mevrouw Jansen.
 

De macht van de notulist

rjgjansen@kam-advies2000.nl   |    |  5 januari 2015
Reactie: vraag is waarom dit artikel opnieuw geplaatst is. uit de reacties blijkt dat het artikel al in 2009 is geschreven. Even een deadline vergeten te halen?

Daarnaast, veel notlen zijn zinloos. Vooral onder in de organisatie. Na goedkeurng verdwijnen ze onder in de la (of tegenwoordig ergens op een server) en wordt er niet meer naar omgekeken. Veel informatie is niet meer terug te vinden door de hoeveelheid van notulen.
 

Vrouw laat keuze zorgverzekering over aan de man

Ellen   |    |  30 december 2014
Reactie: Nog wat tips:
- Kies voor een budget/selective polis, maar vraag even na of jouw behandelaars (o.a. ziekenhuis) in de selectie zitten. Meestal is dat namelijk wel zo en ben je dus voor niks (voor extra vrijheid die je niet nodig hebt) extra aan het betalen.
- Als je geregeld een nieuwe bril of lenzen nodig hebt, switch dan ieder jaar (aanvullend), want meestal zijn die budgetten voor 2 of 3 jaar, terwijl je in 1 jaar al door het budget heen bent. Switch dan, dan begin je bij de nieuwe verzekering opnieuw.
Dit geldt ok voor andere meerjarige budgetten in de verzekering (meestal alleen in de aanvullende verzekeringen).
- Kies voor het hoogste eigen risico. Het verschil lijkt 875-375 = 500, maar als je wat je bespaart op de primie er nog eens aftelt, blijft er nog maar rond de 250 Euro aan extra eigen risico over. Dus je zou al voor 625 Euro aan eigen risico op moeten maken, voor je echt meer gaat betalen. Die 250 Euro daar dan nog bovenop is voor de meeste mensen wel een acceptabel risico.
- Kijk of je collectiviteitskorting kunt krijgen via de werkgever (huidige, vorige), of andere instanties. Vaak hebben verzekeraars zelf ook een soort van collectiviteit. Even bellen en vragen of je een vorm van collectiviteitskorting kunt krijgen bij de verzekeraar zelf.

Succes met de keuze. (Of alvast voor volgend jaar.)
 

Bedrijven laten kansen liggen bij vrouwelijke consument

Menke   |    |  30 december 2014
Reactie: Ik vraag me af of dit nieuwsartikel werkelijk uit 2010 komt en niet uit 1950, in ieder geval als je het op Nederlands niveau bekijkt. Het gaat hier dan ook om een ''wereldwijd'' onderzoek onder 12.000 personen, interpreteer de resultaten dan ook niet te nauw.
 

Veranderen? Keep it simple!

H. groen   |    |  30 december 2014
Reactie: Zeer goed artikel. Wat ik mij blijf afvragen waarom managers toch steeds in dezelfde valkuil blijven lopen? Zijn het al die management boeken die het verkeerde adviseren? of de sociale druk in mngt omgeving om toch vooral grote gebaren te maken? of, de laatste stelling: eigenlijk leren we heel slecht van het verleden. bij elke nieuwe lichting manager, worden de fouten herhaald.

Hoe voorkomen we dit? Voor executive level in elk geval een belangrijke rol en vooral waarop we bedrijven afrekenen?
 

Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel

Steven   |    |  27 december 2014
Reactie: Goed om weten, volgend jaar zal het trouwens nog eens met 20% stijgen vermoedelijk. Goeie zaak!
 

Zeven redenen om met een pen te blijven schrijven

Ron   |    |  26 december 2014
Reactie: De pen is en blijft een meer 'persoonlijk' karakter hebben dan het getypte woord.

Zelf gebruik ik een vulpen in het dagelijkse leven en krijg daar soms erg verbaasde reacties op het ouderwets maar toch wel mooie manier van schrijven.
Schrijf niet alles natuurlijk, want typen gaat toch sneller, maar korte boodschapjes richting staff en signeren gebeurd steevast met de vulpen.
 

Het exitgesprek als katalysator voor talent- en organisatieontwikkeling

Barry Pietersen   |    |  24 december 2014
Reactie: Leuk artikel! Kijk eens voor een voorbeeld van een exit vragenlijst op bovenstaande link.
 

Vijf tips waarmee u in 2015 wél een baan vindt

Henk van Ouwerkerk   |    |  24 december 2014
Reactie: Ad de Beer: bij elke geluid een tegengeluid. Goed om te vernemen, zo blijft het in balans en is er voor een ieder hoop in 2015.
 

Vijf tips waarmee u in 2015 wél een baan vindt

Ad de Beer   |    |  24 december 2014
Reactie: Allemaal redelijke tips, echter, ze gaan uit van het verkeerde paradigma.
Gelukkig hanteren veel ''recruiters'' nog dit paradigma en kijken ze liever naar hoe iemand is en dan met name uiterlijke kenmerken, dan naar wat iemand kan en ja, dan passen deze tips.
De meeste mensen zoeken naar de baan die ze hebben gehad en waar ze voor hebben geleerd. Echter, in veel gevallen zijn mensen veel geschikter voor andere beroepen. Toen ik betrokken was bij een van het grootste banenverlies in de recente geschiedenis, hebben we bijna 80 van de mensen binnen drie maanden weer aan ander werk geholpen, waarvan het overgrote deel in een totaal andere richting. Tip 1 verwijs ik ook graag naar de prullenbak, mensen kunnen over het algemeen veel meer dan wat hun CV zegt en een beetje ambitie uitstralen kan geen kwaad.
Er zijn ook steeds meer bedrijven die mensen aannemen voor een baan die ze over twee jaar krijgen dan voor een specifieke vacature.
De social media. Echte selecteurs hebben daar nooit zo in geloofd, slechts 20% kijkt wel eens naar een profiel. Aan de andere kant komen er nieuwe social media met profielen specifiek voor de mobiliteit op de arbeidsmarkt, zoals agamedes.careers. Het is beter je aan te melden op dit soort sites, die matchen op competenties en persoonlijkheid dan de traditionele jobboards de matchen op opleiding, functienaam en ervaring.
Bij blijven is natuurlijk belangrijk, maar het is belangrijker je breder te ontwikkelen, bedrijven zoeken steeds meer multi-inzetbare mensen in plaats van specialisten. Kijk welke beroepen passen, daar zijn testen voor en verbreed je inzetbaarheid.
Ja, blijf positief, 2015 biedt nieuwe kansen, er komen nieuwe banen, maar organisaties gaan met name op zoek naar nieuw talent, de werknemer van de toekomst, de werknemer met toekomst.
 

Scheringa niet naar de beurs via Lavide

Factoring   |    |  23 december 2014
Reactie: Vervelend voor hem dat de ideeën te ver uit elkaar lagen!
 

240 procent meer kwaadaardige websites

Elephant CS   |    |  23 december 2014
Reactie: Een uiterst kwalijke zaak. Ook al heb ik geen concrete gegevens heb ik het idee dat het er anno 2014 alleen maar erger op geworden is.
 

Managers zijn gek op social tools

Melvin   |    |  23 december 2014
Reactie: Dat bedrijven Social Media tegenwoordig als rendabel medium zien is natuurlijk een uitstekende ontwikkeling. Het schort hen echter regelmatig om er ook daadwerkelijk rendement uit te halen, ondanks het gebruik van tools, een uitgedachte strategie ontbreekt. Ook op het gebied van van webdesign zijn er (natuurlijk) talloze tools beschikbaar, ik heb hier een informatief artikel hierover geschreven, zeker de moeite waard eens te lezen!
 

In mei flink meer auto's verkocht

Maha   |    |  23 december 2014
Reactie: Opvallend, gezien in hetzelfde jaar het aantal autoverkopen binnen Europa gedaald is. Het ging toentertijd helemaal niet zo slecht als mensen beweerden..
 
< vorige 239 240 241 242 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10