zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Hoe voorkom ik dat medewerkers privé e-mailen?

heer Hans Wierts   |    |  20 juni 2006
Reactie: Helemaal mee eens Ton, een praktisch dingetje wel in de gaten houden. Als iemand, ondanks de goede sfeer enzo toch met ruzie de tent verlaat (kan soms gebeuren..) dan mag je de mail van die persoon dus NIET laten forewarden naar zijn baas of opvolger zonder diens expliciete schrijftelijke toestemming. Een probleem dat zich bij groeps email adressen dus niet kan voordoen.
 

Foei, Oger

Jos Steynebrugh   |    |  20 juni 2006
Reactie: Fred, wél goed lezen!!!
Het gaat helemaal niet over jou
Jos
 

Managers luisteren niet, leiden niet en hebben geen visie. Vinden ze zelf.

A Stuijt   |    |  20 juni 2006
Reactie: Ik heb ook even hun site bezocht: voor journalisten is het artikel beschikbaar: heeft u dat helemaal gebruikt?
Als bezoeker moet ik mij eerst registreren en dan kan ik een uitgeklede tekst krijgen. Niet echt een '' open'' disseminatie van echt onderzoek maar 100 % een onderdeel van hun bedrijfsmarketing. Veel gedoe op de site over hun ''spiritueel leiderschap'', alsof je een site van een secteleider bezoekt.

Conclusie: NIET TOETSBAAR. Heeft dit onderzoek wel plaatsgevonden? Spiritueel Leider Blanchard mag 't weten!
 

Managers luisteren niet, leiden niet en hebben geen visie. Vinden ze zelf.

A Stuijt   |    |  20 juni 2006
Reactie: M'n éérste reactie: maar hoe doen hun bedrijven 't? Is die realtie mede onderzocht? En sinds wanneer is een manager een ''leider''? (Zie INK Model. Zelfs dát model splitst leiderschap en management!) En heeft 't onderzoek de Ken Blanchard Group al de met dit onderzoek beoogde groei opgeleverd?
 

Marketing op strategisch niveau brengen goed voor groei

heer E. Aarsen   |    |  19 juni 2006
Reactie: Mee eens. Iemand zei eens; als je niet weet naar welke haven je vaart heb je nooit de goede wind.
 

Topsalarissen ruim 10 procent omhoog

heer M Nobelen   |    |  19 juni 2006
Reactie: Zou tie willen

Mark Nobelen (Bussum)
 

Hoe voorkom ik dat medewerkers privé e-mailen?

ton van de vorst   |    |  19 juni 2006
Reactie: Wat wordt er weer geneuzeld over een non-probleem met daarop volgend wetgeving, technische ''oplossingen'', privacy problematiek. De exmedewerker waar het om gaat is inmiddels uit dienst. Kennelijk had hij niet veel te doen dus om de tijd te doden ging hij maar wat emailen.
Vervolgens wordt dit emailgedrag ontdekt en tot probleem verheven waar de manager controle over wil hebben. Managers die zich hiermee bezighouden zijn geen knip voor de neus waard. De tijd die ze hieraan besteden is een grotere verspilling dan het probleem zelf. Zorg dat mensen meer dan voldoende werk hebben en dat op tijd uitvoeren. Geef ze de middelen om dat werk te doen en waardeer hun werk. Het ergerlijke gruttersgedrag om email te controleren raakt kant nog wal, je kan dan ook de telefoongesprekken van de medewerkers likkebaardend gaan afluisteren, brieven open stomen en gesprekken afluisteren. Niet van dit alles draagt bij aan het bedrijfsresultaat. Zorg liever voor een sfeer waarin je elkaar kan vertrouwen en beschadig dat vertrouwen. Gewoon Good Human Practice.
 

Hoe mobiel wilt u zijn?

heer F Schophuizen   |    |  19 juni 2006
Reactie: Continue bereikbaarheid is een persoonlijke keuze. Vind je dat prettig, dan doe je dat. Vind je het vervelend, dan moet je het niet doen.

Doordat het mobieltje steeds meer gemeengoed wordt, wordt ook het dwingende karakter van gebeld worden (of bereikbaar moeten zijn) langzaamaan minder. ''Niet opnemen'' betekent gewoon ''Nu even niet!''. De beller kan het gewoon later opnieuw proberen, omdat je toch niet van de telefoon wegloopt (zoals bij een vaste telefoon). Is het dringend, dan spreekt de beller echt wel even een boodschap in, of hij belt het onmiddelijk weer.

Als de beller en gebelde dit ''protocol'' van elkaar weten, ontstaat er een hele normale sociale interactie, waarin niemand zich schuldig of verplicht hoeft te voelen. Vooral bij jongeren zie deze normalisering al optreden; ouderen houden kennelijk wat langer vast aan de ''klassieke moraal'' van telefoneren.

Frank.
 

Foei, Oger

Fred Akkerma   |    |  19 juni 2006
Reactie: @ Jos Steynebrugh: Ik ben wel blij dat u me als een MOOI dom blondje beschouwt.

@ Jeff Dadema: Ik vind uw opmerking niet erg klantgericht gedacht, maar juist erg vanuit de winkelier.
 

Foei, Oger

Jeff Dadema   |    |  19 juni 2006
Reactie: Waarom zou Oger een artikel niet wat langer in de collectie mogen voeren? Je geeft zelf aan dat het een fraai colbertje betreft. Of zetten ze erbij dat het het allernieuwste model is?

Wees blij dat je het nog steeds een fraai exemplaar vindt. Je kunt het ook positief benaderen en denken 'ik ben nog steeds hip met mijn vorig jaar gekochte jasje'!

Jeff Dadema
Letsgoactive klantgericht denken, klantgericht doen
 

Topsalarissen ruim 10 procent omhoog

Fred Akkerma   |    |  19 juni 2006
Reactie: @ M Nobelen: inderdaad, het moet natuurlijk 4,3 miljard zijn. Bij dezen gecorrigeerd.
 

Hoe voorkom ik dat medewerkers privé e-mailen?

heer Paul Kanda   |    |  19 juni 2006
Reactie: Hallo Hans,

Jou idee om mail naar groeps te sturen is een van de beste mijn inziens en is meest effective, hierdoor kan de groep die samen op bepaalde afdeling werkt onderling advies geven hoe om te gaan met de zogenaamde rokende mails.
 

Topsalarissen ruim 10 procent omhoog

heer M Nobelen   |    |  19 juni 2006
Reactie: Is bij het salaris van Donald Shephard (Aegon) tussen de 4 en de 3 de komma toevallig niet weggevallen. Ik kan me niet voorstellen dat 'het baasje' van 'n Europese verzekeringsmaatschappij (bepááld geen wereldspeler) 43 miljoen mee naar huis neemt. Dan zou hij 10 maal zoveel verdienen dan de President van Shell. Lijkt me een béétje wild.

Mark Nobelen (Bussum)
 

De nieuwe interim manager is vrouw

mevrouw j Lumanauw-van Ommen   |    |  19 juni 2006
Reactie: Toch altijd weer interessant hoe een berichtje over interimmanagers weer zulke generalisaties uit kan lokken. Ik heb het dan over de hier beschreven verschillen in werking van vrouwelijke en mannelijke hersenen. Ik ben benieuwd op welk wetenschappelijk onderzoek dit nu weer is gebaseerd. Werving en selectie wordt op basis van de inzichten van de heer Woudstra steeds simpeler. Kijk naar een probleem en dan gewoon of een man of een vrouw sturen. Kennelijk doen allerlei individuele competenties en ervaringen dan niet meer ter zake. Het is ook weer eens een mooie gelegenheid te melden dat vrouwen vanwege hun geheugen het werk niet meer 'aankunnen' en snel ergens 'last' van hebben.
Dat dit in de praktijk echt anders werkt kunnen we zien in bijvoorbeeld de opstellingen van vrouwen als Rita Verdonk en Neelie Kroes. Daarnaast kennen we allemaal nogal wat mannen die grote moeite hebben echt drastische maatregelen te nemen.
Laten we toch letten op individuele kwaliteiten en talenten in plaats van dit soort generalisaties uit de oude doos!

J.Lumanauw-van Ommen

Directeur (geen interim) van een Technische Hogeschool


 
< vorige 2339 2340 2341 2342 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10