zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vier tips om goede notulen te maken

Anke H.   |    |  19 februari 2015
Reactie: Indien het notuleren niet intern gehouden wordt is het inderdaad verstand met een vast format te werken en de werknemer goed te informeren. Wat ik zelf merk is dat organisaties ervan uitgaan dat mensen objectief en geordend kunnen notuleren, terwijl hier meer bij komt kijken dan men denkt.
 

Grafische bedrijven moeten anders leren werken

David M.   |    |  19 februari 2015
Reactie: ''Immers, de markt is zo transparant geworden, dat het niet meer te doen is om op prijs te concurreren. ''

Toch ben ik van mening dat veel bedrijven er alles aan doen om hun werkzaamheden zo ondoorzichtig mogelijk te houden voor de klant
 

`Doelgroep ziet geen verschil tussen internet- en traditioneel drukwerk`

David Mouiller   |    |  19 februari 2015
Reactie: Interessant om dit oude artikel terug te lezen. Anno 2015 bestaan deze verschillen helemaal niet meer!
 

Preventie werkstress en burn-out ook in 2015 belangrijk aandachtspunt

Hans   |    |  19 februari 2015
Reactie: Interessant artikel, maar constateer dat de belangrijkste oorzaak van stress (opnieuw) vergeten wordt: de heersende bedrijfscultuur.

Opmerkelijk want de inleiding refereert wel naar de 'Check je Werkstress Week', maar de daar gevonden (werkende!) oplossingen worden achterwege gelaten. Bij deze: De essentie bij alle 3(!) de winnaars van de ‘Check je Werkstress Week’: Pak werkstress aan, begin bij de bedrijfscultuur. In 2 minuten weten hoe? Klik hier: http://goo.gl/1DC2nq.

Verder lijkt men de oplossing in bovenstaand artikel primair bij/via HR te zoeken. Maar de oorzaak (terecht of niet terecht!) van de frustratie bij werknemers ligt vrijwel altijd bij zijn/haar direct leidinggevende. Zo blijkt ook uit een ander opvallend recent artikel met de veelzeggende titel: Aandacht van de baas helpt bij werkstress. http://goo.gl/pYiaI3, met als laatste alinea:

Goed luisteren doet wonderen - Bij organisaties die werkdruk en stress bespreekbaar maken valt op dat luisteren al enorm verlichtend werkt voor medewerkers. Het feit dat medewerkers zich opgemerkt en gesteund voelen, verbetert hun emotionele welzijn wezenlijk. Ook als het probleem niet meteen kan worden opgelost. Door het gesprek met medewerkers aan te gaan, wordt ook duidelijk waardoor de werkstress veroorzaakt wordt. Is het alleen de krappe bezetting of spelen er nog andere zaken, zoals inefficiënte procedures, een slechte werksfeer of onrealistische doelstellingen. Wellicht kunnen daarvoor maatregelen getroffen worden die snel voor verbetering zorgen.

BRON: Effectory.nl | 4 februari 2015
 

Minimaal een miljoen vacatures nodig voor slagen Participatiewet

Harry Haddering   |    |  18 februari 2015
Reactie: De heer Waasdorp heeft zeker een punt maar ik vind dat hij onvoldoende laat meewegen dat er voor deze groep meer Moet gebeuren dan alleen het beschikbaar stellen van vacatures uit onze ervaringen binnen onbeperktaandeslag.nl is gebleken dat juist het directe contact tussen de werkzoekenden en de werkgever een belangrijke graadmeter is voor succes de match tussen de mens in de vacature is iets dat aandacht verdient Voor het slagen van het participatie proces, ik ken de heer Waasdorp persoonlijk niet maar zijn website geeft mij niet de indruk dat dit element aandacht krijgt op een niveau zoals dat nodig is in mijn beleving binnen zijn aanpak .
 

Helft van alle bedrijven slachtoffer van cyber-aanval;

Gerwin Broeck   |    |  17 februari 2015
Reactie: Dit hoeft geen ernstige ontwikkeling te zijn gezien de overvloed vaan anti spyware en soortgelijke software. Probleem is echter dat veel bedrijven deze niet goed inzetten, ze laten de software overlappen waardoor er lekker in het systeem ontstaan.
 

Vakantie verandert je leven

Cynthia   |    |  17 februari 2015
Reactie: Nou dit is echt een first zeg, nooit eerder gehoord. Wat moeten we hier precies onder verstaan?
 

Consument geeft nog genoeg geld aan vakantie

Yinto   |    |  17 februari 2015
Reactie: Wat wij opmerken is dat consumenten niet alleen meer geld besteden aan de vakantie zelf maar ook aan spullen en kleding om mee te nemen óp vakantie. Wellicht heeft het te maken met de economische opleving?
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

a. lasab   |    |  17 februari 2015
Reactie: hallo
hierbij wil ik u vragen meer informatie te sturen betreft master rechten van een europes universiteit .

a.lasab
mvg
 

HR-manager ziet HR analytics als vereiste voor HR business partner

Jeannine Boot   |    |  16 februari 2015
Reactie: Interessant onderzoek dat duidelijk laat zien waar het onverzilverd potentieel van de HR-afdeling ligt. Zoals Janse al aangeeft onderschatten organisaties welke analyses er mogelijk zijn op basis van bestaande data en realiseren ze zich onvoldoende dat ze al goud in handen hebben. De kunst is om de zee aan beschikbare gegevens om te kunnen zetten naar betekenisvolle informatie, nieuwe correlaties te ontdekken en verborgen verbanden bloot te leggen. Hier hoeft tegenwoordig echt geen analist meer aan te pas te komen. Door het gebruik van bijvoorbeeld intuïtieve visualisatie-software of business intelligence software, worden gebruikers op weg geholpen in de ontdekkingstocht naar relevante inzichten. Die data-analist is in mijn optiek dan ook niet direct noodzakelijk.

Jeannine Boot, Qlik
 

Burn-out en gedachtenmanagement II

JCM   |    |  16 februari 2015
Reactie: Interessant en leerzaam artikel, ik herken veel aspecten die raakvlakken hebben met mijn eigen situatie.
 

Hoe reduceer je stress en voer je gezondheidsmanagement duurzaam in?

Wout   |    |  16 februari 2015
Reactie: Klop Martine, leidinggevenden zitten ook vaak tussen de vuren. Dus het is ook een algeheel mentalieitskwestie waarbinnen managers en leiders wel een onderscheidende rol kunnen nemen. Maar dat vergt visie, zelfinzicht en ook lef.
 

Hoe reduceer je stress en voer je gezondheidsmanagement duurzaam in?

Martine Casteleyn   |    |  16 februari 2015
Reactie: helemaal mee eens. gestresseerde leidinggevenden zijn geen goed voorbeeld voor de medewerkers. de eonomomische realiteit maakt het er echter niet makkelijker op. spanningen ingvolge onzekerheid counteren is geen evidente opdracht en leidinggevenden blijven ook maar mensen ..
 

Generatie Y bij uitstek geschikt voor customer service center van de toekomst

Sam Moore   |    |  15 februari 2015
Reactie: Hallo, heb zelf Customer service werk gedaan bij verschillende bedrijven. Vooral Amerikaanse bedrijven staan mij niet aan en de manier waarop je heel snel oplossingen moet geven in een belachelijke korte tijd. Je hebt met mensen te doen, we zijn GEEN nummer of letters! uit het alfabet ziet u!!. 12 min tijd per dag voor toilet, 12 min voor het praten met de klant, en gebouwen met amper ramen of heel hoog geplaatst. Het voelde aan als het werken in de gevangenis. Met jullie manier van belonen bij extreem hoge prestaties creeer je alleen stress en spanningen door er een concurrentie strijd van te maken zodat het team via chats elkaar belachelijk maakten. Ik vond het verschrikkelijk! !!! besloot zo snel mogelijk weg te gaan. Vond het Hel!!!!! Heb het ook eerlijk aan de Amerikaanse Manager verteld.
Heeft totaal niets menselijks. Denk dan eerder eens na over werken thuis, zonder reizen, in eigen prettige omgeving en trainingen in een pand dichtbij.
 
< vorige 229 230 231 232 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10