zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien kenmerken van effectieve probleemoplossers

Jef Cumps   |    |  9 september 2007
Reactie: Vaardigheden zoals creativiteit, conceptueel denken en empathie worden steeds belangrijker, dat blijkt ook weer uit dit artikel.

Voor meer info over de vaardigheden die in de toekomst voor succes zullen zorgen http://hersenspinselsenbuikverzinsels.blogspot.com/2007/08/wil-jij-een-heel-nieuw-brein.html

Veel plezier ermee!
 

Top zeven redenen waarom starters snel vertrokken zijn

Herman   |    |  9 september 2007
Reactie: Ikzelf ben na mijn studie begonnen en heb het uiteindelijk tot het hoogst bereikbare niveau binnen dezelfde organisatie geschopt. Dat is waarschijnlijk uitzonderlijk maar niet bijzonder. En mijn eerste jaar was vreselijk! De manager had duidelijk alleen maar als doel gehad mij aan te nemen, en verder niks. Ik besloot zelf de weg te zoeken naar de functies in het bedrijf die mij boeiden. Weggaan en opnieuw beginnen met het risico weer een jaar te verliezen, en daarna misschien weer een jaar leek mij helemaal niks.
Uitendelijk heeft mijn eigen ambitie me verder gebracht, soms te langzaam soms te snel, maar altijd door naar beste vermogen te werken.
Beginners moeten m.i. zorgvuldiger solliciteren en hun latere afwijsredenen beter meenemen in hun selectie. Eenmaal een contract ondertekend moeten ze meer verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen om te slagen. Je moet in een bedrijf toch zelf je weg vinden en niets van anderen verwachten. Dat is ook wat de manager van een beginner verwacht; zit er wat in of zeurt 't alleen maar?
 

Loyaliteitsbonus bindt medewerkers niet lang

Gert Dijksterhuis   |    |  8 september 2007
Reactie: Aandacht en positieve vooruitzichten binden
medewerkers aan de organisatie
 

Bavaria-bier moet naam veranderen

Ton Spamer   |    |  8 september 2007
Reactie: Hoe is de bavariabrouwerij aan de naam Bavaria gekomen en wanneer?
 

Competentiemanagement te ver doorgeschoten

de heer F. Schophuizen   |    |  8 september 2007
Reactie: Meten is weten. Maar weten is nog niet doen.

Voor effectieve competence management moet er constant iets veranderen, om aan te blijven sluiten bij de veranderende wereld.

Ik denk dat het merendeel van de mensen zeer indirect bijdragen aan het bedrijfsresultaat. Het gaat ze vooral om de voldoening die ze uit hun werk halen.

Hoe die voldoening ontstaat is van persoon tot persoon verschillend. Een directeur zal zijn voldoening misschien wel halen uit het bedrijfsresultaat, maar een afdelingsmanager misschien uit een goede onderlinge samenwerking binnen zijn team.

Veranderingen moeten er op gericht zijn om de dagelijkse voldoening te vergroten - en nogmaals het bedrijfsresultaat is misschien niet de belangrijkste factor - of om voldoening te halen uit de verandering zelf.
 

Groot aantal collega’s lui en overbodig

Mike   |    |  7 september 2007
Reactie: Managers ????????????? het zijn nu allemaal managers , Ik werkte vroeger in een klein bedrijf van 8 mensen , iedereen deed wat van hem gevraagd was en iedereen hielp de andere zonder managers . Ik werk nu in een bedrijf van 1200 mensen en moet maar half zoveel werken iedereen commandeert de andere er zijn 50 chefs en 100 managers en zo is er zeker overal volk tekort .
 

Eerstgeborenen domineren top bedrijfsleven

Luc   |    |  7 september 2007
Reactie: Nou ,komkomertijd is voorbij jongens !

Ik had het direct door en Jan was me al voor.
Ja de vruchtbaarheidsgraad in Belgie is 1.56
Naar het zich laat aanzien worden de eerstegeborene in de toekomst als maar beter vertegenwoordigd.Ik gok op ca.64% binnen x aantal jaren.

Luc
[geen hoogleraar maar wel eerstgeborenen ;) ]
 

Eerstgeborenen domineren top bedrijfsleven

heer Jan Hazeleger   |    |  7 september 2007
Reactie: Veel opvallender vind ik het verschil tussen ''middelste'' en ''jongste'' kinderen.
Blijkbaar doen ''middelste'' het veel beter, ook dan de eerstgeborene.

Waarom? Wiskunde:
Met gemiddeld 2 kinderen per gezin, is ongeveer de helft van de bevolking eerstgeborene.
Alle 1-kind gezinnen hebben geen ''jonste''.
Alle overige gezinnen (meest 2 kinder gezinnen) wel.
Alleen gezinnen met minimaal 3 kinderen hebben een ''middelste''.
Vandaar dat het er veel op lijkt dat de ''middelste'' het veel beter doen dan de rest.
 

Tien gevaarlijke communicatieproblemen

Ernest Spronck   |    |  7 september 2007
Reactie: Persoonlijk hou ik meer van het type reactie van JJ Hensen als die van Barbara. Maar beide zijn de moeite waard. We hebben de afgeopen vier decennia enorm veel gezamenlijke vaardigheiskennis ontwikkeld in communicatie van mens tot mens. Het is inderdaad ieders verantwoordelijkheid die zich eigen te maken. Waarom bij voorbeeld niet een moeilijk gesprek dat op handen is eens met een buitenstaander uitproberen? Bij voorbeeld een gesprek met een overtreder. Niet wachten op een training. Maar in plaats van een loze uitgebreide babbel bij de koffieautomaat. Dat levert goede wenken op en meer rust voor het gesprek. Is dat wat?
 

Hoe snel zit jij op de kast? Test je PEF (Persoonlijke Ergernis Factor)

heer Martijn Dood   |    |  7 september 2007
Reactie: Damesblaadje? Dat lijkt me nogal hoog gegrepen. Eerder een meidenblad. ;-)
 

In onze organisatie hebben we een 'clean-desk' beleid

J.H.C. van Rijn   |    |  7 september 2007
Reactie: is het niet verstandiger om te spreken over een ''safe desk'' ipv een ''clean desk''? Dat spreekt de medewerker meer aan en ik heb niet zo'n bezwaar als er wat leeswerk blijft liggen, maar vertrouwelijke stukken wel achter slot en grendel gaan..!
Handig criterium is: ''zou je gedonder krijgen als dit morgen bij de Telegraaf op de stoep ligt..?''
 

In plaats van burka's en oogkleppen...

heer E Geenen   |    |  7 september 2007
Reactie: Zoveel mooie vrouwen zijn er nu ook weer niet en wat dan mooi is en schoonheid vertegenwoordigd is toch zeer persoonlijk. Het verbaast me dat altjd weer de bouwvakkers worden aangehaald als het gaat om nafluiten.

Ik ken bouwplaatsen in R'dam waar weinig wordt nagefloten. Mogelijk zijn er verschillen tussen nieuwbouw en soort nieuwbouw, renovatie en onderhoud. Zou er ook een verschil kunnen zijn tussen timmerlui, metselaars en elektro-monteurs? Is mbt. het nafluit en nakijk of aangaapgedrag wel eens diepgaand onderzoek gedaan? Misschien dat de uitkomst is dat er op kantoren meer subtieler wordt ''nagefloten'' dan op de bouwplaats. Misschien dat de hormoonshot juist leidt tot meer productiviteit. Dan zou het managment daar dan dankbaar gebruik van kunnen maken. Bv. door de koffiejuffrouw weer in ere te herstellenen een aantal koffierondjes te laten maken op een dag. Vooral op de momenten dat de dips toeslaan en een hormoonshot gewenst is ipv. een surrogaat shotje in de vorm van een cup-a-soup.
 

Eerstgeborenen domineren top bedrijfsleven

N. Dragt   |    |  7 september 2007
Reactie: Behalve het feit dat het artikel alles open laat, vind ik nog het mooiste de link onderaan het artikel naar een andere plek op jullie site waar jullie naar een vergelijkbare relatie verwijzen.
Als je het artikeltje leest overigens, blijkt het nergens op te slaan. Ik vind een percentage van 33% nu niet bepaald een waarborg voor de uitspraak: geboren leider.

Het enige dat dit artikel weer duidelijk maakt, is dat je samenwerking dient te stimuleren als je ontwikkelingen en veranderingen wilt realiseren.

Ik vraag me ook af of een deel van de persoonsontwikkeling van eerste kinderen niet te maken heeft met het feit, dat ze binnen het gezin geen voorbeeld hebben. Ze moeten samen met hun ouders ontdekken wat het is om kind te zijn en een kind op te voeden. Aan de andere kant wat gebeurt er met kinderen die geen broertjes of zusjes hebben? Worden die net zovaak ''leiders'' als eerste kinderen? Of heb je als eerste kind juist broertjes en zusjes nodig om je leiderschapsvaardigheden te ontwikkelen?
 

Wat kan een coach voor mij betekenen?

Martin   |    |  7 september 2007
Reactie: Het artikel is waardevol en lekker duidelijk!Ik denk dat in onze maatschappij waar we mentaal worden overladen met mogelijkheden, het maken van keuze's één van de grootste dillema's in ons leven is geworden. Daarom zal in mijn ogen de coach steeds belangrijker worden.
 
< vorige 1897 1898 1899 1900 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10